Hoe bereiden jullie de bevalling voor?Zijn jullie er heel bewust mee bezig of laten jullie het over je heen komen?Ik heb op yoga gezeten en zit nu al die dingen nog eens door te nemen, alle verschillende technieken. Zal me alleen benieuwen wat er echt van komt....Iemand nog tips. Ik ben ook best wel actief nog, is dat erg?
Op de bevalling heb ik me niet echt voorbereid. Het enige wat ik wel probeerde is rustig te blijven om zo de weeën goed op te kunnen vangen en niet proberen bang te zijn voor eventuele pijn. En dat lukte heel goed. Ben nu al 2x bevallen en beide keren ging het super! Succes met bevallen! actief zijn is volgens mij niet erg. Ik was dat zelf ook tot op de dag van de bevalling.
Ik had bij de 1e een geplande keizersnede dus wist niet echt wat mij te wachten stond, toch heb ik mij niet echt heel erg voorbereid op de bevalling, meer ook omdat ik dan er alleen maar met angst naar toe zou kijken en dat wilde ik niet. Toen eenmaal mijn weeën gebroken waren ging ik heel kalm naar het ziekenhuis en was nergens angstig voor. Je kan het toch niet voorspellen hoe het zal lopen, dus ik zou er lekker onbevangen in gaan!
Ik heb me ook niet echt heel erg voorbereid. Wel yoga gehad (bij de eerste) en een tasje klaargezet enzo. Maar verder weet je toch niet hoe het gaat lopen en wat er gaat gebeuren, dus heel veel voorbereiden kun je niet. Als het eenmaal begint, gaat het allemaal vanzelf.
Ik doe juist heel erg mijn best er niet te veel over na te denken en het allemaal over me heen te laten komen. Wil mezelf niet bang maken door er teveel over na te denken enz. Het gaat zoals het gaat, denk ik. Komende woensdag krijgen we alle instructies bij de vk, en dan vind ik het wel mooi eigenlijk. Als ik weet dat mijn man weet wat ie moet doen dan komt het allemaal wel goed. Ik denk dat er verder weinig voor te bereiden valt. Denk ik......
Actief blijven is juist goed. Als je conditie beter is bij de bevalling is dat toch goed. Maar je moet je niet helemaal compleet bek-af sporten. Dat is dan weer wat overdreven.. Ik heb een zwangerschapsgym gedaan en wat boeken van de bieb geleend. Maar eigenlijk was het vooral, wie zien wel wat er gebeurd en de VK begeleid me wel de goede kant op.. .
ik heb de cursus samen bevallen gedaan voor mn vriend om hem voor te berijden ik wou gewoon alles op me af laten komen en had zoiets van we zien wel... en ik had een hele snelle bevalling heb me alleen maar proberen te ondspannen end at si aardig gelukt wand toen we naar het ziekenhuis gingen had ik al 7 cm ondsluiting .. tewijl ik nog tegen mn man zij die de VK moest bellen "overdrijf maar een beetje anders komt ze toch niet.." nou blij dat we meteen naar het ziekenhuis mochten wand anderhalf uur later was ze er al ! zonder prikken , scheuren , enz... ik was niet eens moe! ze is om half 4 snachts geboren... tja.. maar dat is ook weer geluk denk ik zelf
sylvia 1989: dat klinkt als een droombevalling!zoiets dergelijks wil ik ook. ik ga me anders elke avond voorstellen dat het zo gaat, wie weet gaat het dan wel zo. het is alleen zo tegenstrijdig iets he...je hebt veel pijn en dan moet je je ontspannen en over je heen laten komen. dat is volkomen tegenstrijdig met de normale gang van zaken. bij pijn verstijf je meestal en wil je op de vlucht. wat een uitdaging...