Hallo, Mijn dochter heeft vanaf gistermiddag verhoging ongeveer 38 graden. Ze is verkouden en best veel moe. Gisteren zijn we wel lekker naar buiten gegaan om van het mooie weer te genieten,maar is dat wel verstandig? Ik wilde vandaag ook weer naar buiten maar ik weet niet of dat wel goed is. Ze is wel warm en veel moe maar ook weer vaak heel druk en aan het spelen. Wat zouden jullie doen in dit geval?
Altijd zo sneu he, als die kleintjes ziek zijn. Men zegt tegenwoordig dat ze met koorts wel naar buiten mogen, maar zelf ben ik er toch altijd wat voorzichtig mee. Hoewel, eventjes een kwartiertje in het zonnetje uit de wind kan misschien geen kwaad... Moeilijk he?
eerst wens ik jullie beterschap. Eigenlijk zou ik niet naar buiten gaan met je dochtertje, laat haar wat thuis rusten, als haar koorts zakt kan je met haar weer naar buiten gaan. Bied haar water aan en geef haar ook zetpiltje, daar zakt het korrts van en daar rust ze ook van.
Maar is het verhoging koorts,ik ben daar niet zo goed in want de een zegt 38 graden is verhoging en de ander spreekt weer over koorts. Als mijn meisje 37.7 dan ga ik meestal wel gewoon naar buiten want een lekkere frisse neus halen doet altijd goed. Maar nu heeft ze 38 graden en voelt ze warm aan en ze is ook veel moe en het andere moment loopt te springen en te dansen hahaha. Het komt een beetje met vlagen. Ik denk dat ze verkouden is ze heeft wel een snotneusje,maar voor de rest kan ik niet echt vinden waarom ze niet zo lekker is. Er is toch wat aan het bloeien want ze heeft al verhoging/koorts vanag gistermiddag En bedankt voor de beterschap!
ik probeer bij koorts/verhoging grote temp verschillen te mijden, meer op gevoel dan op advies van een expert hoor. het lijkt mij dat zo'n klein lijfje het al moeilijk genoeg heeft met de hogere temp, om dan de koude kou of warme warmte in te gaan lijkt me niet zo handig. het gaat me dus niet zozeer om het naar buiten gaan of zo, daar zie ik niet zo'n probleem in. hier is het tropisch heet, dus wij gaan al een paar dgn niet naar buiten want ze zweet zich kapot dan (ook ziekjes hier, maar gaat al beter)