Vraagje. Ik heb 2 uhm loopdingen in huis. 1 babywalker (welke Emma geweldig vindt, maar dus wat minder voor de heupjes schijnt te zijn) en een soort loopauto, zonder auto dan zeg maar. Maar ja, die schuift wel erg snel vooruit. Ben dus een beetje bang dat ze zich enorm gaat bezeren als ze met dat ding loopt. Ze trekt zichzelf er al wel aan op en gaat wat spelen, maar ja, dat ding schuift. Moet ik haar gewoon laten of weer in de babywalker zetten en dat loopding aan de kant doen?
ik dacht dat een loopstoel niet goed voor de heupjes is. Een loopkar zoals babywalker (vtech?) is juist wel goed denk ik. Ze staan en houden zich vast. In een loopstoel zitten ze. Zolang je ze niet teveel in de loopstoel zet is het ok. Denk 20 mins per dag is wel te doen. en tegen dat schuiven.. je kan er een tapijtje onder leggen?
Ik had een houten loopkar, draaide de schroefjes van de wielen gewoon in het begin wat strakker aan, zodat hij niet zo hard ging. Zit er misschien bij die loopkar ook iets om die wielen vaster of losser mee te zetten?
loopstoeltje is inderdaad "slecht", de loopkarren, zoals van V-tech, zijn goed hoor ! Voor mijn dochter gaat-ie ook nog wat te hard, maar dan leg ik er soms een stuk speelgoed voor (haar trommel ofzo of een knuffel) , zodat het wat remt . En dan lukt het soms wel.
@athina. Kukelt dat ding dan niet om door dat speeltje? Ik zie trouwens dat jouw kindje ook al een heel stuk ouder is hoor haha. Emma is pas 7 maand. Maar ja, ze begon zich op te trekken en langs de bank te lopen, dus wilde haar graag stimuleren .
ik denk dat leeftijd niet zo veel uit maakt in dit geval mijn dochter ging pas rollen met 9,5 maand en optrekken met 10 maanden, dus in principe zullen ze zo'n beetje hetzelfde proces doorlopen. Maar nee, de kar valt niet om dan, maar dat verschilt misschien per babywalker.
Volgens het CB kan een loopstoeltje niet zo veel kwaad hoor en ze er stevig in zitten. Je moet ze er natuurlijk geen uren in zetten maar 20 min per keer kan echt geen kwaad. Ik vind het een werelduitvinding!
volgens de fysio van mijn zoon zijn de loopstoeltjes echt ondingen! het bevordert tenenlopen waar ze niet zo makkelijk van af schijnen te komen als ze dat eenmaal hebben aangeleerd. Wij hebben een loopkar (dus zo een waar je achter loopt/stapt)waar je bouten strakker of losser kunt draaien zodat hij wat meer afremt of juist niet. Zitten ook nog blokken in dus 2 vliegen in 1 klap!