kan een ei verdwijnen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chell3, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chell3

Chell3 Lid

24 apr 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb PCOS en heb 4.5 weken geleden een miskraam gehad. Nu ben ik weer onder controle en afgelopen maandag zat er een ei van 12.5 mm, gisteren weer een echo gehad en ze dacht dat hij was verdwenen want er zat er nu 1 van 12 mm en 1 van 9 mm. Ik had wel vocht in mijn buik dus ging ze prikken of hij niet al is gesprongen!? Wie heeft dit ook meegemaakt, een ei kan toch niet springen bij 12.5 mm?

Groetjes

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij PCOS heb je vaak juist slechte eisprongen. Dus wellicht dat het bij PCOS juist wel mogelijk is dat onrijpe eitjes gaan springen. In jouw geval die van 12,5 mm dus.
    Daarom wordt er bij PCOS ook vaak Chlomid voorgeschreven welke de eitjes wel goed door laat groeien en wat zorgt voor een betere eisprong.

Anders eens even aan je gynaecoloog vragen?

3. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

ja hier laatst ook gehad onder de 14mm kunnen ze verdwijnen
    ik wist dit ook niet

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ook zonder pcos is het mogelijk; een eitje kan groeien, stoppen met groeien en dan door het lichaam worden opgenomen zonder dat er een eisprong was. Ik heb dat ook vaak gehad (gezien op echo's tijdens vruchtbaarheidsbehandelingen).

5. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

de kans dat hij gesprongen is is klein maar niet onmogelijk
    gemiddeld groeit een eitje 2mm per dag,
    het zou kunnen dat hij een groeispurt heeft gehad en bijvoorbeeld 2 dagen daarna is gesprongen.. ze kunnen vanaf 16mm springen.

over je vraag of een eitje kan verdweinen. ja dat kan als ze onder de 14 mm waren. dan worden ze inderdaad door het lichaam opgenomen en verdwijnen ze.

6. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ik heb dit ook meegemaakt omdat ik gevolgd werd door follikelmetingen. De gyn was in mijn geval overtuigd dat mn ei gesprongen was, maar dat klopte uiteindelijk niet met mn LF.
    Mn ene ei is waars toen verdwenen en er is een nieuwe gaan groeien die later is gesprongen. Dat is dus wel wat er kan gebeuren, de ene kan verdwijnen, maar een nieuwe kan wel iets later springen.

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zijn meerdere dingen mogelijk.
    Follikel is niet gesproken en in formaat afgenomen, ovulatie heeft plaatsgevonden, of hij zit verstopt.
    Als ik de echo's mag geloven heb ik de ene keer maar 1 eierstok en de andere keer 2. Het is maar net hoe alles er voor ligt.

8. Faith030

Faith030 Actief lid

16 jul 2014
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn fertiliteitsarts heeft gezegd dat een ei vanaf 13mm niet meer kan verdwijnen omdat ie dan al te groot is.

Succes meis

Deel Deze Pagina