Zwanger van cryo, hoe vervolgtraject ziekenhuis?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chiaraa, 9 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Aanstaande donderdag hebben we de eerste echo nadat we zwanger zijn geraakt van een cryo.

Deze echo zou eigenlijk de 17e zijn maar is vervroegd ivm vakantie.
    De echo nu is met 7 weken en 1 dag. Ik neem aan dat wanneer alles goed zou zijn we een hartje zouden moeten horen/zien?

Verder vraag ik mij af wanneer een (hopelijk) volgende echo zou zijn?
    En is deze dan nog in dit ziekenhuis of zouden we na deze eerste echo weer naar een praktijk of eigen ziekenhuis mogen?

We zijn onder behandeling bij het Erasmus.

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Gefeliciteerd!

ik heb nog een echo gehad op 10 weken. Deze was goed en werd toen 'ontslagen' van de ivf poli. Ik liep in het lumc.
    Daarna zou ik normaal gesproken doorgaan naar de normale verloskundige. Maar ik werd medisch bestempeld en ging daarna dus naar de gyn in het ziekenhuis.

3. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ok bedankt voor je info!

4. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik ben ook zwanger geworden van een cryo,indd op 7 weken een echo(spannend)en op 10 weken ik heb wel gekozen voor meerdere echo,s....dat was nieuw ook omdat ik zwanger was geworden via icsi

5. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    ik was 0ok zwanger geraakt van een cryo, ik had met 7 weken en met 11 weken een echo en ik mocht er ook voor kiezen om de 20 weken echo daar te doen, heb ik toen ook gedaan. verder was ik gewoon vanaf 7 a 8 weken bij een verloskundige.

En van harte gefeliciteerd natuurlijk!

6. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Ik heb bij beide zwangerschappen een echo bij 8 weken in het ziekenhuis gehad en mocht daarna gelijk naar een vk en hoefde niet meer terug naar het ziekenhuis.

7. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Bedankt voor jullie informatie! Het verschilt dus wel met 9 of 10 weken en wanneer de begeleiding van het ziekenhuis stopt.

8. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Same here, met 8 weken echo met kloppend hartje bij fa en vervolgens ontslagen en doorverwezen naar verloskundige. Raar vond ik dat hoor, om na 4 jaar ziekenhuizen in een keer "gewoon" zwanger te zijn net als alle andere aankomende moeders.

9. Car79

Car79 Lid

18 aug 2015
    16
    0
    0
    Rotterdam
    Hi, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
    Zelf ben ik ook zwanger geraakt van een cryo (eerste cryo terugplaatsing) in het Erasmus. Een echo doen ze daar vaak na 7 weken, zo ook bij mij. En je ziet dan letterlijk een boontje op het beeldscherm met een klein kloppend puntje...het hartje. Je kunt gewoon naar de verloskundige in je buurt bellen om een afspraak te maken, dat zal zijn bij week 9 of week 10. Dan zie je iets meer.
    Een tip. Ik heb in het Erasmus aan allerlei studies meegedaan. Dat raad ik jou ook aan, als je het leuk vind en het ritje naar het ziekenhuis geen probleem vindt. De predict studie is er eentje van. Dan krijg je bij week 7,9 en 11 een 3 d echo. Vooral die van week 9 was zo gaaf!. En het vervolg van deze studie (dream studie) doet weer 3d echo's in week 22, 26 en 32. Je krijgt een berg foto's mee, waar geen verloskundige bureau tegenop kan. Deelname is gratis, alleen het kost je dus 1 uur parkeergeld en het ritje erheen. Maar die waren het voor mij meer dan waard. Bijgesloten een van de foto's die we meekregen bij onze 9 weken echo.
    Succes, en genieten van je zwangerschap!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina