Hallo Meiden, Ik vraag me af of ik gewoon een normale fleece deken in het ledikantje/wiegje kan neerleggen voor onze kleine, natuurlijk wel met een laken eronder. Of is dit te warm/koud? Of wat voor een soort deken kan ik anders gebruiken? En waar kan ik die kopen? O,ja zijn er voor ledikantjes andere dag voor een wieg want ik heb beiden. Liefs Starry
Fleece mag niet. Het moet katoen zijn. Bij fleece of (er was nog een ander soort dekentje) kan je kindje zijn/haar temp niet goed monitoren zeg maar...stabiel houden...en heb je kans op wiegendood.....
Fleece is niet echt geschikt om als dekentje te gebruiken omdat het een niet ademende stof is. Zo'n kleintje kan hier gruwelijk onder gaan zweten omdat ze hun warmte niet goed kwijt kunnen. Wat je het beste kunt gebruiken is een katoenen deken. Hema, Prenatal, V&D, eigenlijk overal wel te koop.
heb het tijdens mijn vorige zwangerschap gevraagd aan de mevrouw van de kraamzorg en zij vond het wel goed. De kraamhulp zelf vond het ook prima. Neem wel dunne fleece (+ lakentje) en sla het ook niet dubbel. Dan wordt het wel erg warm. Maar zeker voor die eerste weken vond ik het ideaal! Na de eerste weken ben ik trouwens een slaapzakje gaan gebruiken. Die dingen zijn fantastisch, ze krijgen het nooit te koud!
Als ik in een gezin ben, en ze willen een fleece-dekentje gaan gebruiken, dan kan dit. Ik doe er wel altijd een lakentje onder trouwens. Ik werk zelfs wel met dekbedjes, hoeeldie wel afgeraden worden overigens, (gebruik het wel bij mijn eigen dochtertje).. Met mijn dochter heb ik regelmatig met een fleece-deken in de box of in de wandel/kinder-wagen gehad, ging prima.
tja iedereen moet t zelf weten maar fleece ademt niet! dus is volgens de kraamzorg hier niet toegestaan katoen wel
Hier in de wieg een katoenen dekentje gehad, maar in het ledikant altijd een fleece-deken. Met een lakentje er tussen gaat het prima, alleen in de zomer niet natuurlijk.
Er bestaan volgens mij tegenwoordig ook katoenen fleecedekentjes. Wel iets duurder vermoed ik. Geen idee waar te koop maar ik heb het eens eerder gelezen in een topic hier. Misschien de babyspeciaalzaken?
Met een lakentje eronder is het toch niet erg? Als het maar niet een hele dikke fleece deken is zodat je kleine gaat zweten Ik heb een katoenendekentje voor in de wieg maar ook een speciaal fleece wiegdekentje bij prenatal gekocht voor eventueel erover heen als het erg koud is.
Nou ik heb een fleece van 60 euro, dus mag er wel van uit gaan dat die goed is. Dus niet een van 3,99 bij de zeeman
ik had altijd een fleece deken in de kinderwagen, in bed heb ik altijd een gewone deken gehad ,ik doe de deken altijd wel in een dekbedovertrek.
Ik snap ook niet dat, indien fleece zo gevaarlijk is, Hema (bijvoorbeeld) dit wel verkoopt bij de babyspulletjes.
Wanneer ik weer eens bij Hema of Prenatal ben zal ik er nog eens naar kijken en de verkoopster misschien om advies vragen, denk dat ik bij de Prenatal beter advies krijg. Ik moet hoe dan ook een deken hebben voor het ledikantje en de wieg en ja ook voor de kinderwagen
De dekens die Hema verkoopt lijken fleece (die van prenatal trouwens ook) maar zijn gewoon van katoen. Als je ze een keer hebt gewassen krijgen ze wat meer een handdoek effect.
Fleece kan van katoen zijn, en dan is er niets mis mee: het ademt zodat je kindje niet zo makkelijk oververhit kan raken. Er is echter ook polyester fleece. Bijvoorbeeld het quinny dekentje! Dit dekentje vind ik niet geschikt voor in bed, omdat het niet ademt en het dan voor mijn gevoel veel te warm en broeierig kan worden. In de wandelwagen vind ik dit minder een punt: daar ligt je kind meestal niet zo lang in en buiten is het toch wat kouder. Wat je volgens mij vooral niet moet doen: kruikjes onder een polyester fleece dekentje, dan wordt het echt veel te warm in bed.
En hoe zit het dan met die Lodger dekens en voetenzakken. Zijn ook fleece en er staat op de het wel ademt.... Zijn ook hardstikke duur en volgens de site geschikt voor hele kleine kids.... Ik wilde graag zo'n lodger bunker hebben, maar begon te twijffelen toen ik zag dat het fleece was....
ik denk ook dat ze die goedkope vlies bedoelen. kijk al dat spul wat in babywinkels te koop is zal heus wel goed wezen. maar voor de goedkoop een fleece kleedje wat niet ademt lijkt me niet zo erg slim