kan een griep of buikgriep maar 1 dag duren?

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 29 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Volgens mij had ons zoontje de vrijdag de buikgriep. Begon om 22u en tot 03u all inclusive. Daarna tot 7u geslapen en verder de rest van de dag nog moe natuurlijk. En dat was het.

Zondagochtend 4.30u stond ik op ivm werk. 10min later moest ik ook overgeven en lamlendig gevoel. Onmiddellijk medicatie genomen en gaan werken.
    Om 9u toch maar naar huis gegaan en thuis echt geslapen van 11u s'ochtends tot de dag erna 7u s'ochtends met 3 keer een uurtje half half wakker tussendoor. Allee niet constant vast geslapen door mn ellendig gevoel, momenten half half maar te lui om mn ogen open te doen.
    Eerst symptomen van buikgriep en rond 7u begonnen de symptomen van gewone griep. Spierpijn aan rug en nek. Ik verekte van de kou, hoofdpijn, ellendig, mn arm uitrekken naar drinken was op een gegeven moment al te vermoeiend. Geen medicatie meer moeten bijnemen ivm buikgriepsymptomen. Koorts niet gemeten.

En vandaag voel ik me beter. Niet waauw maar gewoon nog wat moe en lui. Beetje nazieken.

Hiervoor bel ik natuurlijk niet naar de huisarts, het is ook over.
    Toch vraag ik me af. Buikgriep of gewone griep? En kunnen beiden zo kort duren?
    Vorige keer toen zoontje buikgriep had duurde het anderhalve week.

tessa321 vindt dit leuk.
  2. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Buikgriep kan idd echt 1 dag duren.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ja hoor. Bij mij duurt buikgriep vaak maar een paar uur.
    Meerdere malen gehad '' nachts van donderdag op vrijdag. Bijv. Van 00.30 tot 3.30 uur. Braken en diarree. Volgende ochtend van 9.00 tot 12.30 uur gewerkt ;)

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ja, buikgriep hebben ik en de kinderen regelmatig maar 24uur. Mijn zoontje had laatst dat ik hem uit school moest ophalen, hij in een uur twee keer diarree had en daarna was het over.

Een echte griep duurt wel langer trouwens.

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Bij buikgriep kan dat inderdaad.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar kan je je van buikgriep ook zo ziek en moe voelen?
    Als je constant moet overgeven en diarree hebt snap ik dat wel maar als je dat niet hebt ook?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ja hoor. Klinkt als een buikgriep.

8. Humava

Humava Niet meer actief

Ik had het donderdag, ik kwam om 18.15 uit mijn werk en na het eten werd ik echt beroerd. Om 22.30 overgeven en tot 00.30 me vreselijk gevoeld. Toen in slaap gevallen. De volgende dag was ik alleen nog wat moe maar verder nergens meer last van.

9. beccie

beccie Niet meer actief

wij hadden het vorige week alle 3,
    mijn dochter begon. dat duurde 2 dagen, en daarna begonnen zoon en ik,
    bij ons duurde het maar een dag. en idd heel erg moe.
    maar na 2 dagen waren we er allemaal wel weer.
    ik dacht ook al was dit nou wel een buikgriep. maar zou niet weten wat het anders was.
    alleen maar overgeven, de hele nacht door, en de volgende dag was het bijna over

10. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ja dat kan. Ik had het vorige week maandag voelde me al de hele dag vreemd "een niet pluis gevoel" maandagavond diaree een keer of 3 en afschuwelijk moe. De dag erna weer "fit"

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ja dat heb ik ook vaak maar 1 dag. Even een paar uur goed beroerd voelen met overgeven of een paar keer naar de wc en dan is het wel weer klaar.

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja hoor man en ik afgelopen vrijdag allebei niet lekker wakker geworden, zwaar aan de race. Man 2 uur later toch gaan werken, ik voelde me tegen het einde vd ochtend echt steeds slechter, koude rillingen spierpijn. Man gebeld of hij naar huis wilde komen voor de kindjes zodat ik m’n bed in kon, hij was er rond 14 uur, ik naar bed. Kwam hij rond 17 uur naar boven dat hij zich zo beroerd voelde, en bij mij was het ergste al gedaan. Dus geruild :roflmao:
    Die avond om 20:00 gaan slapen en de volgende ochtend had ik nergens last meer van. Man was halverwege de middag ook weer helemaal opgeknapt. Waren alle virusjes maar zo snel voorbij! :D

13. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja ik had 2 weken terug dat ik sochtends 3x overgaf en de hele dag diarree had masr behalve moe was het prima. Gewoon gewerkt.

Nu gisteren en vandaag overgegeven en diarree en ik voel me nu nog bibberig warm koud dus dit virus is pittiger. Kan nu ook niet werken want 5 minuten staan vind ik al heftig :roflmao:

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij hebben dit ook al diverse keren gehad sinds begin december. Iedere keer maar een keer overgeven of een dag diarree. Verder ook geen koorts. Dan weer even niets en dan begint er weer een van ons. We komen er maar niet vanaf.

15. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Grofweg zoals ik het ken:

Buikgriep (geen medische term, het is geen griep als gehanteerd in medische wereld) is een verzamelterm voor virussen die (vooral) op de buik werken, en kunnen kortdurend en langer durend zijn. 24 uur kan dus prima.

Echte griep geeft specifieke verschijnselen en is per definitie langer durend. Je kunt er op googlen. Het gaat gepaard met plots opkomende hoge koorts (ook volwassenen temperaturen 39+ en kinderen waarschijnlijk nog hoger), de koorts houdt dagen aan, en gaat gepaard met algehele malaise, spierpijn, hoofdpijn, last van luchtwegen en je bent er 1-3 weken mee zoet voordat je weer fit bent. Het is gemakkelijk te verwarren met een zware verkoudheid, maar het verschil met griep is er zeker in ernst van de symptomen.

Zusterke vindt dit leuk.
  16. fafa

fafa Niet meer actief

Je kan ook gewoon wat verkeerds gegeten hebben? Hoeft niet per se een virus te zijn.
    Als er wat mis was met je eten werkt je lichaam dat er vaak zo snel mogelijk weer uit (overgeven en diarree) en als het eenmaal uit je systeem is knap je vaak ook meteen weer op.

17. jupke

jupke Niet meer actief

Gelukkig gaat het beter.
    Wat het uiteindelijk geweest is doet er niet echt toe toch?

Maar klinkt als een buikgriep.

Beterschap voor je zoontje ook

18. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Buikgriep kan echt zo voorbij zijn ja.
    Ik heb emetofobie (angst voor overgeven) en ik ben zo jaloers op jullie dat jullie er zo luchtig over kunnen doen.
    Ik zit elke dag weer in de stress omdat ik bang ben dat mijn dochter iets oppikt op school

19. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Luchtig wil ik het niet noemen,ik vind het verschrikkelijk vooral het gevoel ernaar toe. En als mijn kinderen het henben zit ik ook wel in een soort angst.Maar als ik het krijg "overleef" ik dat ook wel weer is meestal maar voor even

Deel Deze Pagina