Wij hadden net onze eerste echo. En ze zagen heel netjes een vruchtje maar geen kloppend hartje. Ze hebben ons naar huis gestuurd met de mededeling dat we moeten wachten tot het weggaat ik ben kapot:'(
Ach meis wat vreselijk. Ik snap precies hoe je je voelt, ik had een paar weken geleden hetzelfde. Het is zo'n enorme teleurstelling! Ik wens jou en je partner heel veel sterkte, er komt veel op je af. Ik wil je wel meegeven dat je een keuze hebt... Als je wil wachten prima, maar je kan ook voor een curettage kiezen. Nogmaals sterkte!!
Hebben ze geen inwendige echo gemaakt? Het lan Nl zijn dat een kloppend hartje moeilijk van buitenaf te zien is. Ligt aan de kwaliteit van de apparatuur. En ze sturen je naar huis zonder vervolgafspraak? Wat vreemd..
Als eerste, wat een klotesituatie! Ten tweede, wat een belachelijke manier om met mensen om te gaan die net zulk vreselijk nieuws gehad hebben. Hoe halen ze het in hun hoofd om je zo op die manier naar huis te sturen. Als ik jou was zou ik morgen zelf contact met ze opnemen om te vragen wat nu de bedoeling is. En of er misschien een inwendige echo gemaakt kan worden. Op een uitwendige is zo vroeg in de zwangerschap nog zo weinig te zien. Waar ik loop zijn alle echo's t/m de termijnecho (12 weken) inwendig, daarna pas via de buitenkant. Heel veel sterkte in ieder geval! X
He wat raar van die echo... Zeker bij zoiets dan moeten ze inwendig doen. Zelfs de gyn doet dat! Gewoon morgen zelf bellen en toch vragen om inwendige echo en andere andere prakrijk zoekem!
Net de verloskundige gebeld en ze doen er niks aan ik moet afwachten wanneer de miskraam tot stand komt.. totdat ik zei dat we gaan volgende week vrijdag op vakantie en als er nog niks gebeurt is dan moet ik vrijdag de verloskundige nog een keer bellen. Dan moet ik misschien tot geopereerd worden
Ik zou even een andere praktijk bellen. Alles is hier inwendig tot de 12weken. Soms doen ze de 12weken ook inwendig als het te moeizaam gaat om alles correct te meten.
Bel een andere vk of bel het zkh dat je toch graanog een controle wil. Desnoods bel je een echobureau en leg je verhaal uit..
Bij mij is uitwendig ook geen hartje te zien, inwendig hartstikke goed dus zou een ander echo bureau bellen en voor ongeveer 30,- uit de onzekerheid
Hoi, hoe gaat het nu met je? Zoals al eerder geschreven vraag om nog een inwendige echo. Je termijn kan echt nog veel te vroeg zijn voor uitwendige... Sterkte!
Je kan op 8 weken geen hartslag hebben op een uitwendige echo!!!!!! Hiervoor moet een inwendige echo gebeuren! Waar zitten ze daar met hun verstand....???? Ik zou nog niet wanhopen hoor ! Ga naar een ander ziekenhuis of bureau!!n
Dit zou je zeker kunnen zien hoor.. Hier met 6,5 week al. MAAR ik zou ook zo niet willen afwachten tot de dag dat ik op vakantie ga.. Bel een andere praktijk of neem zelf contact op met een zelfstandig echobureau, voor een euro of 30,- heb je dan misschien meer duidelijkheid. Sterkte met deze onzekerheid!
Ah meis wat klinkt het allemaal klote, als eerste een dikke knuffel. Verder vind ik de manier van doen ook heel raar. Zelf sta ik onder controle bij de gyn. Zij heeft iedere echo inwendig gemaakt en toen bij de één na laatste echo het hartje definitief gestopt bleek (we hebben er eerst twee met een zwakke hartslag gehad) heeft ze zelfs de meting voor de bloedstroom verricht om te laten zien dat die er echt niet meer was en laten horen dat er echt geen hartslag meer was. Vervolgens heeft ze ons de opties gegeven die we hadden (wachten, medicatie of curettage). Wij hebben gekozen om een week te wachten tot het zelf op gang kwam en ze heeft ook gelijk een afspraak gemaakt met ons voor de week erna. Omdat het in die week niet spontaan op gang gekomen is heeft ze wederom een inwendige echo gemaakt, weer alles gedaan om te laten zien dat het hartje echt niet meer klopte en weer de opties met ons besproken. Vervolgens hebben we ook direct weer een afspraak voor een controle echo gekregen om te kijken of alles schoon was. Nu heb ik een onwijs lieve gyn, maar dit zou toch redelijk standaard moeten zijn lijkt me. Als ze je niet morgen zelf bellen zou ik ze zeker bellen als ik in jouw schoenen stond. Je bent al met kutnieuws naar huis gestuurd, laat ze dan in ieder geval nog een keer goed kijken en fatsoenlijk je opties met je doornemen. Heel veel sterkte!!
Ik had bij mijn zoontje met 7 weken al duidelijk een hartslag. Bij dit kindje was met 8 weken ook al uitwendig een hartslag te zien, al was het helaas maar heel zwak. Het kan dus wel, maar het is erg afhankelijk van de apparatuur en je eigen postuur. Al is een inwendige echo wel duidelijker en zou ik hier ook zeker nog om vragen.
Uitwendig kan het zelfs al met bijna 6 weken te zien zijn (heb dit zelf 2x gehad) maar alsnog....je baarmoeder kan net gekanteld liggen waardoor ze het gewoon niet goed kunnen zien. En zoals je hierboven leest; uitwendig niet te zien maar dan inwendig wel. Ik zou dus ook naar een echobureau gaan of om een inwendige echo vragen, dan heb je tenminste zekerheid. Sterkte!
Vreselijk hé die onzekerheid. Wat ik niet begrijp is waarom ze niet direct een inwendige echo gemaakt heeft. Daarnaast moet er toch een vervolg afspraak gemaakt worden om te controleren of ze er niet naast zaten. Ik zou echt aangeven dat ik een extra controle zou willen in het ziekenhuis. Ik weet wat je meemaakt en moet vandaag voor een laatste controle om te zien of er toch een hartje klopt.