Kan een innestelingsbloeding ook op menstruatie lijken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door TinaC, 24 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaC

TinaC Actief lid

24 jan 2024
    257
    310
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende: morgen is mijn NOD en heb altijd een cyclus van 27/28 dagen. Nu ben ik afgelopen donderdagavond ongesteld geworden. Dit is 5 dagen 'te vroeg'. Dit heeft 2 dagen geduurd. Dus eerder en van kortere duur dan ik gewend ben. Ik lees bij een innestelingsbloeding dat het vaak om een klein beetje bloed gaat, een veeg, bij afvegen, klein inlegkruisje. Hier was het minder heftig dan een normale menstruatie maar veel meer dan het bovengenoemde. Ik heb zeker wel een tampon moeten gebruiken. Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

2. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Hoi daar, een innesteling bloeding kan op een lichte menstruatie lijken maar wat wel van een innesteling bloeding is , is dat het geen stolsels heeft en idd relatief kort duurt. Je hebt donderdag de bloeding gehad, voor twee dagen, mocht het een innesteling bloeding geweest zijn zou je al positief kunnen testen op een zwangerschapstest. Ik zou die voor de zekerheid even doen.
    Kijk, ik heb ervaring met innesteling spotting, met nadruk op spotting. Want mocht ik niet echt bezig zijn geweest met zwanger raken was het mij echt niet opgevallen. Bij was het echt heeeeellll lichtjes bruin/beige in het inlegkruisje en niks bij het afvegen.

TinaC vindt dit leuk.
  3. TinaC

TinaC Actief lid

24 jan 2024
    257
    310
    63
    Vrouw
    Ja klopt lees ook merendeel kleine beetjes, hier echt wel bloed verloren, zo 2 tampons per dag. Rood en bruin bloed, geen stolsels maar wel wat slijm. Ik heb besloten om morgenochtend te testen. Ook niet zo lekker, misselijk, opgezwollen buik, steekjes rondom stuit en schaamstreek. Maar heb wel vaker gedacht dat ik zwanger was terwijl het niet zo was dus ik ga er maar vanuit dat het gewoon een mildere en snellere menstruatie is. Voor de zekerheid morgenochtend een testje doen. Misschien doordat ik me gek maak de menstruatie zich inhoudt? (Klinkt gek maar dat als de test negatief is de menstruatie KEIHARD doorbreekt).

4. TinaC

TinaC Actief lid

24 jan 2024
    257
    310
    63
    Vrouw
    En rare hoofdpijn dat komt en gaat en duizelig vooral! Ach l, uit ervaring weet ik inmiddels dat je lijf rare dingen kan doen. Ik ben zelf 38,5 en mijn vriend minder vruchtbaar dus durf er niet op te hopen.

5. Shalom

Shalom Niet meer actief

Als de symptomen van een zwangerschap komen en dan donderdag een innestelingsbloeding was dan kan je nu prima smiddags ook positief testen, hoeft niet per se sochtends.

Succes, lijkt me lastig om te hopen maar ook lastig om dadelijk te zien dat het toch niet zo is. Maar het enige wat in deze zekerheid geeft is het aantonen van wel of geen aanwezigheid van hcg.

TinaC vindt dit leuk.
  6. TinaC

TinaC Actief lid

24 jan 2024
    257
    310
    63
    Vrouw
    Ja misschien moet ik het maar eens doen.
    Nu net met afvegen weer roze bloed terwijl het weg was. Lijkt me sterk dat dit een zwangerschap is. Denk dat ik vandaag toch een poging ga wagen. Misschien was het gewoon een tussentijdse bloeding en heeft het met iets anders te maken. Hoop het niet. 38,5 beetje jong voor overgang of iets dergelijks lijkt mij..

7. TinaC

TinaC Actief lid

24 jan 2024
    257
    310
    63
    Vrouw
    Ik heb getest en niet zwanger.
    Waar zou die tussentijdse bloeding vandaan gekomen zijn?

8. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Wel jammer dat het niet positief is. Tussentijdse bloeding kan door van alles komen.

TinaC vindt dit leuk.
  9. TinaC

TinaC Actief lid

24 jan 2024
    257
    310
    63
    Vrouw
    Ja jammer maar niet te lang bij stilstaan en weer door :)

Deel Deze Pagina