hcg daalt, nog geen bloeding.... mogelijkheid tot abortus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Siri, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Hoi, ik zit met vraagtekens:(:(:(
    Ik heb een abortus gehad bij 13 weken. heb daarna een halve dag gebloed. elke dag een zangerschapstest gedaan totdat de test negatief was. 9 dagen na de abortus een nieuwe eisprong gehad en bevrucht geraakt. 12-13 dagen na de eisprong was de zwangerschapstest weer positief (CB digitaal) en hcg in bloed laten testen, Dit was 38. 2 dagen later weer laten testen en toen was het gedaalt naar 29. verwacht een bloeding maar tot nu toe nog niets. Vandaag, 5 dagen later weer een test gedaan (CB digitaal) en nu 'niet zwanger' (dus hcg onder 20-25?)

Wat is dit? kan het nog oud hcg zijn.... volgens de HA is het te hoog voor oud hcg en de test was negatief.... ik weet niet wat ik moet denken....Ik verwacht een MK, maar er komt niets. Wanneer kan ik dat verwachten??? heeft dit te maken met de hoeveelheid hcg? Kan ik bij de huisarts een medicinale abortus krijgen? is dat aan te raden of is het beter te wachten tot het lichaam het vanzelf opruimt?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Ik denk haast dat het nog oud hcg is.....9 dgn na de abortus al een eisprong vind ik vrij vroeg......maar goed zou heel goed kunnen!
    Je mag zelf aangeven wat je wilt, nu de test negatief is is de kans dat je gaat vloeien aanwezig maar dit zou ook nog een paar weken kunnen duren.......er is helaas geen peil op te trekken.
    Als er nog iets van een zwangerschap zou zitten dan moet dit eerst gecontroleerd worden met een echo. Hier kan je om vragen.

Imke

3. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Hoiii, bedankt voor de reactie. ben vandaag weer bij de HA geweest, zij denkt nog steeds een nieuwe ZS, ik denk nog steeds oud hcg. Morgen een afspraak met de gyn voor een echo... dan weet ik het zeker. Vandaag ook weer bloed geprikt. Las in een ander form dat je pas gaat vloeien als hcg onder 5 is.... klopt dat?

Deel Deze Pagina