Hoi, Mijn dochtertje is 9 maanden oud en komt snachts nog 1x voor de voeding. Hoe zorg ik er nou voor dat ze helemaal niet meer voor de voeding komt. Pyamapap en dergelijke wil ik haar niet geven omdat daar zoveel suiker in zit. Iemand een tip?
Ik heb t bij mijn dochter met 10 maanden afgekapt. Het is, in mijn ogen, niet meer nodig. Ben gewoon gestopt met een fles geven. Eerste paar nachten was ze boos en heeft ze wel een half uur gehuild. Sindsdien slaapt ze door.
Overdag kijken of je meer kunt aanbieden? Op die manier eet ze dan wellicht alles wat ze nodig heeft overdag. Je kunt ook 's nachts eens kijken of je de fles kunt afbouwen, misschien is het meer gewenning dan echte honger. Aan de andere kant zijn er nou eenmaal kindjes die 's nachts nog een voeding willen op die leeftijd, dan zit er niets anders op. Kan me wel voorstellen dat het zwaar is om na 9 maand nog steeds 's nachts eruit te moeten, respect!
Hier was dat ook zo tot 5,5 maand. Standaard rond 4u wakker van de honger. Ik geef nu 5 schepjes gewone poeder, gemengd met 2 schepjes verzadigingsvoeding (Béba 1). Is op aanraden v/d vroedvrouw, bevat evenveel Kcal en dergelijke als de gewone poeder (Heb het nagekeken). Want de vroedvrouw vind pyjamapap, rijstebloem en dergelijke ook dikmakerij. En het helpt, sindsdien slaapt ze véél beter! Ik ga dit nu ook proberen terug af te bouwen, eens kijken of ze met de gewone poeder ook doorslaapt.
Ik weet niet of je borstvoeding geeft of de fles, maar als je de fles geeft kun je het flesje wat verdunnen. Steeds iets minder schepjes. Als ze de voeding nog nodig heeft, vraagt ze er vanzelf om. Dit vind ik een veel vriendelijker manier. Nachtvoeding is niet alleen behoefte aan voeding, maar ook weten of mama er nog wel is.
Ik lees even mee. DL slaapt sinds een paar weken ineens niet meer door. Soms vraag ik me af of het écht honger is... Ik geef BV, iemand tips?
Dit wou ik nog toevoegen: ik geloof niet zo in gewenning. Het is ook een beetje een naar woord: gewenning. Alsof je je kind iets verkeerds hebt aangeleerd door zijn/haar behoeftes te volgen. Ik zie het dus meer als een behoefte. En die veranderd steeds. Soms maken baby's hele grote ontwikkelingssprongen en daardoor wordt de slaap soms onrustiger. De borst of een flesje kan dan heel geruststellend zijn. 9 maanden is nog steeds heel klein. Ze hebben je dan nog hard nodig.
Klinkt goed in de oren dat merk komt me niet bekend voor, koop ik die gwn bij de kruidvat of etos? Ja pff na 9 maanden vind ik het wel echt vermoeiend maar ik wil dan niet allerlei dingen geven wat ongezond is. Trouwens overdag eet ze naar mijn mening vrij goed en veel. Het is geen dikkertje maar ze krijgt ontbijtpap, ontbijt (broodje smeerkaas) fruit groente soep met stukjes brood en als laatst fles met ontbijtpap. Is toch veel?
Ik heb geen echt advies behalve gewoon aan toegeven. Het gaat weer over. Wat hierboven gezegd is ben ik het mee eens; je kindje heeft je nog nodig, om zelfvertrouwen en vertrouwen in de omgeving te krijgen. Hier duurde het bij de meiden 14 maanden; eindeloos als je er midden in zit maar toen het over was was ik blij dat ik ze in hun behoefte gevolgd had. Honger hadden ze echt niet meer, maar ze zochten mama. Tegenwoordig mag ik lang niet altijd meer kroelen met mijn achtjarige dus ik ben blij dat ik die nachten genoten heb
Nihal. Als je 't tegen mij had, ik ben van België dus koop 't bij de apotheek.. Ik weet niet of en waar ze het in Nederland verkopen!