Kan iemand mij helpen?? Ik weet echt niet wat voor een dekbedje ik moet kopen. Hoe groot?? 100x150?? of al een 1 persoons. Hij ligt nu nog in het ledikantje, maar wil geen slaapzak meer aan. Dus ligt hij alleen onder een fleece dekentje, maar ben bang dat dit te koud is. En misschien heeft iemand tips waar goedkoop bedden goed te kopen. Ik vind 20 euro voor een dekbed overtrek best prijzig. En dat gewoon bij de Hema. Binnenkort gaat hij over naar een peuterbedje...
Ik lees even mee.. 20,- vind ik persoonlijk nog wel meevallen.. Die van mijzelf zijn vele malen duurder!
Mijn zoontje ligt ook nog in zijn ledikantje alleen hebben we zijn zijkant eruit gehaald en verstevigd. Hij heeft nog zijn oude beddengoed. Hadden dekentje in dekbedhoesje. Nu heb ik een 1 persoons zomerdekbed dubbel gevouwen daarin gestopt. Werkt perfect en lekker warm.
Als je een groot dekbed koopt, kun je overtrekken kopen bij de action voor 8 euro (zag ik vandaag). Maar we gebruiken hier best regelmatig eenpersoonsovertrekken voor het peuterdekbed, dat is fijn bij het instoppen. Een fleecedeken zou ik absoluut afraden.
@ laravelk het is een dekentje van de prenetal volgens mij geen fleece maar wel zacht. Waarom zou je dat afraden? Te warm? en hoe groot is het peuterdekbed?
Ik heb een peuterdekbedje (1.20/1.50), met hoesjes van ikea. Vind een groot dekbed echt te groot nog. Ze slaapt nu voor de derde nacht in haar peuterledikant. Je kunt ook een goedkoop eenpersoonshoes kopen en die inkorten en versmallen. (als je een naaimachiene hebt natuurlijk)
Zonder slaapzak is enkel een dekentje nu echt te koud, hoezo te warm? Jijzelf ligt ook onder een dekbed neem ik aan? Ik zou eenpersoonsdekbed kopen, daarvoor heb je regelmatig overal goedkope overtreksets te koop. Zolang ze maar 100% katoen zijn.
Ik heb een eenpersoonsdekbed gekocht, daarvan stop ik een deel tussen de lattenbodem in, zo ligt niet de helft onder het matrasje zeg maar. Dekbedovertrekken, pas geleden hadden ze in de aanbieding bij Leenbakker, heb er gekocht voor 7 euro. Het ligt er een beetje aan wat je zoekt, zeeman heeft ook wel leukes vind ik. En ikea
Peuterbedje van mn dochter, daar past echt geen 1 persoons dekbed in. Als ik hem doormidden knip wel ( Want ik heb van een zomer dekbed 2 dekbedjes gemaakt voor de zomer en de winter knoop ik ze aan elkaar vast ) Ik zou dus wel voor een peuter dekbed gaan. En qua beddengoed; marktplaats? Daar heb ik een wollen 3 seizoen dekbed en 2 dekbedhoezen vandaan.
Wij hebben een peuterbedje van IKEA met een gewoon dekbed. Vergt even wat creatief opmaken, maar lukt prima. De keuze aan hoezen is bij een gewoon dekbed veel groter en dochterlief vind het helemaal prima, want slaapt heerlijk in haar bedje.
Wij zijn meteen naar een éénpersoonsbed gegaan, geen peuterbedje tussendoor. Gaat hier prima. Wel nog met een slaapzak, ze kan er toch niet uit (hekje).
Ze heeft trouwens ook een dekbed erop liggen. Maar daar ligt ze bijna direct boven. Ik vind 20 euro om eerlijk te zijn echt niet duur voor een dekbedhoes... Maar misschien idd bij Action en Zeeman enzo?
Hier slaapt ze ook al in een groot bed. Ze is nog geen 2. Wij vonden een groot bed gewoon gezelliger en praktischer. Ze heeft een 1p dekbed en overtrekken zijn er in verschillende prijzen. Ik vind 20 euro ook niet heel duur. Ze slaapt overigens ook nog in een slaapzakje (Koude kamer) en voor mijn eigen gevoel vind ik het fijner. Mocht ze eens boven het dekbed komen te liggen, heeft ze toch net iets meer aan dan alleen pyjama. Heb jij het koud onder haar fleece deken of zou jij het warm hebben? Ik denk dat je dat aardig als maatstaaf kunt gebruiken.
20 euro vind ik ook meevallen. Zeker als je kijkt naar hoelang je ermee doet. En geef je zoontje gewoon een dekbed zou ik zeggen. 1.20 bij 1.50 of 1 persoons.
20,- voor een dekbed overtrekset? Ik zie ze ook voor 10,- bij de hema.. Fleece dekentje zou ik niet doen, ademt niet en voert de warmte niet goed af in de slaap ivm zweten snachts. Wij hadden toevallig een peuterdekbed gekregen bij het peuterbedje wat we over konden nemen maar anders had ik een 1 persoonsdekbed gedaan en gewoon een stuk omgeslagen onder het matras. Peuterbedje heeft hij maar 1 maand in geslapen, want het was ivm zn grote bed wat nog niet af was en had het ledikantje nodig voor de kleine toen voor het geval dat ik eerder beviel.
Heb je dat peuterbed al gekocht? Zo niet, gelijk eenpersoonsbed met uitvalbeveiliging (die je er later af kunt halen) kopen. Kort opmaken met een gewoon 1-persoonsdekbed. Je houdt dan gewoon een stuk bed over aan het hoofdeinde, dat is niet erg. Het extra stuk dekbed stop je onder de matras in. Dan kun je langer doen met de dekbedhoezen en hoef je niet over een paar jaar alles opnieuw te kopen. Mijn dochter slaapt onder een 100% katoenen dekbed dat wasbaar is op 95 graden. Wij hebben wel dekbedhoezen van 20-30 euro gekocht, maar daar kan ze dan ook lang mee doen (als je niet al te kinderachtige patronen erop neemt; mijn dochter heeft o.a. vlinders en bloemen erop, dat kan nog jaren leuk zijn). Maar je hebt ze ook goedkoper natuurlijk.
Wij hebben een ledikant dekbedje (ooit van iemand gekregen). Werkte prima! En de maten zijn ongeveer hetzelfde als de duodeken van het begin. Daarna zijn we over gegaan naar een 1 persoons bed met 1 persoons dekbed en overtrekken. Deels zelf gemaakt (door mn moeder), deels gekocht bij zeeman, ikea, wibra e.d. Als je perse een peuterbed wilt, dan zou ik denk ik wel een 1 persoons deken kopen en de helft door de lattenbodem op de grond laten liggen denk ik. Zonde van al die tussenstappen die al duur genoeg zijn.