Gillen van drift. Nu al?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn kleine is net 1 en kan al een tijdje zó drammen, wordt er moe van. Krijgt ze twee blokjes niet op elkaar, schreeuwen. Is drinken op, schreeuwen Zet ik haar uit de stoel om te spelen, wil ze op schoot. Pak ik haar niet, laat zich op de grond klappen, soms met haar hoofd! En dramatisch doen :$

ze wil totaal niet alleen spelen ik moet er bij zijn. Komt me meteen achterna en terugzetten helpt niet.

Tips welkom.. voor mn oudste ook niks aan ik kan niks met haar doen, over school vertellen ofzo..

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ja hier ook een dame van net 1 jaar, die er wat van kan.

Ik besteed geen aandacht aan het driften. Ik laat haar even zodat ze haar frustraties kwijt kan.

Is ze weer rustig dan gaan we weer vrolijk verder.:D

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja probeer ik ook.. Maar ze houd niet op tot ik iets doe ;)

Ze gaat niet weer spelen ook niet als ik haar er aan zet, alleen achter me aankomen en jammerend achter me liggen...

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hmm, hier ook eentje en ze is pas 9,5 maand dus vraag me af of het wel drift kan zijn al? Maar precies wat jij beschrijft: is het eten op of drinken of lukt haar iets niet dan begint het met schreeuwen en krijsen.

5. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Aanhouder wint zeggen ze altijd he. :)

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier met 9 mnd begon dat ze gilt en gooit soms speelgoed of overstrekt zich. Verzet zich en alle toestanden.
    Tips heb ik niet: blijf rustig en als je op punt staat te knappen gewoon even andere kamer gaan afkoelen..

Bij ons mag ze alles behalve dingen die gevaarlijk voor haar zijn of omgeving of iets kan drastisch kapot. Hondje mag ze ook niet pesten. Wat nee is nee altijd. We zeggen dan ook nooit nee als het even niet mag stel bord/eten pakken omdat het nog heet is we leggen uit waroom nu even niet kan maar zeggen nooit nee.
    Zo krijgt ze meer structuur in..
    En dat dingen niet lukken ook driftig wordt ze hihi maar moet ze maar zelf oplossen
    Drinken en huilen of eten huilen is normaal hier ook we lijden af met iets meestaal.
    Alleen spelen gaat al lang niet ik blijf altijd bij. Plassen met toezicht is vrij normaal hier hihi en komen met geschreeuw en gehang aan broek

7. 2jees

2jees Niet meer actief

o hier mag ze ook van alles maar het boeit haar allemaal niet meer zo.

Een geluk, de kamer is supernetjes want als ik met de stofzuiger rondloop wordt ze blij ;)

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Hee mamavan5bengels nu zie ik dat jij het bent :)

Onze dochters even oud he en jij al snel weer zwanger. Gefeliciteerd met je kleintje. Lukt het een beetje allemaal

9. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Yep thats me. :D

Onze dochters schelen inderdaad maar een paar dagen als het goed is. Hoe was haar 1e verjaardag verlopen?

Dankjewel voor je felicitatie, gaat tot nu toe erg goed moet ik zeggen, is een tevreden kereltje en red het tot nu toe wel goed.

Hoe gaat het verder met jou?

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja goed, bij opa en oma gevierd want de oudste was naar school en ik ga dar altijd een dag in de week heen. Zlef had ze het niet echt door natuurlijk. En bij jouw=

Fijn dat de jongste lief is. Scheelt veel he. Ik vind het best pittig af en toe. Moeilijke start met KMA enzo, nog steeds twee keer per nacht wakker en veel moe.. Oudste net naar school is wel lekker maar nu komt de periode van de jongste dus weer ;) Was het alweer vergeten denk ik:p

11. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ja hier keek ze nogal verwonderd naar de slingers, snapte ook niet dat het allemaal voor haar was.

Van de taart heeft ze wel gretig van gegeten, met beide handen er in gegrepen en proppen maar. :D

Hier gaat ze ook nog 2x per dag slapen hoor, ze is ook vrij moe. Misschien vanwege haar tandjes, die komen nu allemaal tegelijk.

Hoe gaat het nu dan met haar KMA?

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Helaas no steeds last van dus geen taart...

Ze slaapt al tijden 1 keer per dag, is heel alert en wakker. Nou ja ze lijkt het niet nodig te hebben ook. Wel lekker voor jouw!

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Even meelezen hoor! Hier meisje van nog maar 5 maanden die behoorlijk pissig kan worden. Heeft mijn karakter, haha, ik heb ook geen geduld. Ben benieuwd als ze straks paar maanden verder is....hihi. Al wijt ik haar driftbuien soms ook aan het feit dat ze graag iets wil, maar het lichamelijk nog niet kan, zoals zelf rechtop zitten. Blij als die fase voorbij is en ze lekker op haar bips kan zitten om te spelen! Oja, en ze kan enorm kwaad worden als ze wel moe is maar niet wil slapen, grrrr!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is volgens mij geen drift maar frustratie: meer willen kunnen dan je op dat moment kan. Hier hielp op tijd uit de situatie halen het beste. En lekker in de draagdoek, zodat de rest van de wereld ook nog aandacht kreeg.

15. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier een van 10 maanden (meisje) en herken het wel. Als mama haar niet optilt dan laat ik mij languit vallen en dan begin ik te krijsen, huilen. ik moet even in de box krijsen of gooi me achterover enz...

Ik zet ze als ze zo doet gewoon even in de box en ga wat anders doen. Vind ze niet leuk maar na een minuut of 5 geeft ze het op en gaat ze spelen en is ook de boze bui weer weg. daarna haal ik ze er weer uit.

Helpt niet altijd maar vaak wel. en gewoon niet teveel aandacht aan schenken.:)

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja frustratie is het. Er zijn er meer dus! Nou nee draagdoek heeft ze altijd al vreselijk gevonden en zie me ook zeker niet met een 1 jarige rondsjouwen haha.

In de box doe ik dan ook wel, ze speelt daar sowieso eerst lief in, maar dan wordt het echt zon strafplek en dat wil ik niet.. Weleens gedaan hoor maar daar gaat ze zeker niet in spelen!

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    1 jaar is toch heel jong? Hier bond ik ze nog achterop toen ze 3 waren!

18. 2jees

2jees Niet meer actief

ik ben jou niet ;) En woon ook niet in Indonesie.

19. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Als je getraind bent is het wel te doen, maar ongetraind wel zwaar hoor. heb gister ook weer even met zl op de rug rondgesjouwd en met 16 maanden worden ze toch wel zwaar hoor als je het niet meer gewend bent.

TS het is gewoon een fase gaat vanzelf weer over, gewoon rustig blijven. Adem in en adem uit.

20. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Loop hier anders ook nog met dreumes van 16 maand hoor, heel gezellig:D

Ps woon gewoon in nederland, in overijssel, in zo'n boerendorp, waar je gelijk voor gek verklaard word.

Deel Deze Pagina