De titel zegt het al, maar kan een laparoscopische sterilisatie ook gedaan worden met een ruggenprik? Wat zijn jullie ervaringen met een sterilisatie? Werden jullie zwaarder na een sterilisatie?
Volgens mij kan het niet. Bij laparascopie blazen ze je buik op met lucht, waardoor ademhalen moeilijker wordt en ondersteund moet worden. Dat kan alleen met algehele narcose. (zover ik weet althans. Ik heb een laparascopische galblaas operatie gehad en werd volledig onder zeil gebracht). Geen ervaring met sterilisatie.
Lijkt me pijnlijk want ze blazen gas in je buikholte waardoor je middenrif geprikkeld wordt. Daardoor krijg je onder andere echt veel pijn in je schouders. Ik kreeg tijdens mijn keizersnee een bloeding waardoor er bloed in mijn buikholte kwam tegen mijn middenrif. Binnen een paar tellen had ik het gevoel dat er een olifant op m'n borstkas zat. Heel naar als je niets kan bewegen. De operatietafel werd wat omhoog gezet zodat het bloed naar beneden liep. Gelukkig was de bloeding snel onder controle en m'n dochter was met papa al naar de afdeling. Nog veel napijn in m'n schouders gehad . Twee jaar terug was m'n Mirena aan de wandel gegaan en in m'n buikholte terechtgekomen. Die moest met een laparoscopie verwijderd worden en ik ben toen meteen gesteriliseerd. Dagen erna naast een gevoelige buik ook weer wat schouderpijn maar het viel me erg mee. Hormonaal veranderd er niets na een sterilisatie . Ik ben daar ook niet van aangekomen.