Kan een mailtje wel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani11, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    het ligt er natuurlijk wel aan hoe je het brengt ...;)

2. tulip

tulip Niet meer actief

dat verwateren zal bij mij ook wel het geval zijn ws, maar ik snap niet dat sommigen zo over een mailtje vallen. Juist ook voor diegene, leuk dat je gedumpt wordt en dan zit je daar... wat moet je zeggen??? Ik zou dat dus liever in een mailtje lezen, dan kan ik nog reageren wanneer het mij uitkomt.

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik zou het ook niet via de mail doen. Je kent haar niet goed, op mij komt ze best impulsief over. Mocht het bij haar totaal verkeerd uitpakken dan heeft ze jouw mail als 'bewijs'. Wie weet wat ze ermee gaat doen! Bijvoorbeeld versturen via Hyves aan al jouw vriendinnen en je zwart maken. Op zoiets zit je echt niet te wachten denk ik.

Of je vertelt het persoonlijk (je kan dan best iets voor jezelf op papier zetten wat je haar voorleest) of je laat het inderdaad verwateren...

Succes!

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Tsja lastig zeg...

Ik vind via de mail je er eigenlijk makkelijk vanaf maken ... dus tsja...

In persoon of via de telefoon etc is al vele moeilijker, je geeft haar dan ook de kans om te reageren, misschien vidn jij dat ook weer moeilijk.

Je kunt het ook laten doodbloeden idd. en niet naar de verjaardag gaan, en hopen dat het uit zichzelf minder wordt...

Als het een kennis/collega van je moeder is lijkt het mij ook niet erg handig om het op een lompe manier af tekappen dat komt dan altijd weer bij je terug he ;)

5. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Tulip, je hoeft niet uitgebreid op visite maar als je je eigen intenties weet vind ik het belangrijk dat je deze afstemt met de mensen in je omgeving, die kunnen namelijk niet in jouw hoofd kijken.

Telefoontje zou i.i.g. wel gepast zijn!

Ik zal dan wel een oude muts zijn maar door dit soort verhalen krijg ik steeds meer heimwee naar de tijd zonder sms en e-mail.
    Het heeft onze wereld vergroot maar onze goede manieren verarmd.
    Als het dan niet met 'lef' te maken heeft, dan i.i.g. met gebrek aan inlevingsvermogen.
    Mijn intentie van leven is niet dat ik met iedereen vrienden moet zijn maar zo veel mogelijk wel met de intentie leef om iedereen op een respectvolle manier te behandelen.

Maar goed ... ik draaf door. Ik ben docent communicatie/ interactie. Dus dit is voor mij 'textbook'.

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Misschien moet je je textbook even upgraden naar het digi tijdperk? ;)

Doobloeden is wel makkelijk en misschien iets wat ik ook zou doen maar ik denk niet dat deze dame dat laat gebeuren. Als zij echt graag contact wil zal ze hier alles aan doen. En hoe je het ook zegt maakt niet zo zeer uit, het zal om de boodschap gaan.

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Oh kan prima overweg met de digitale hulpmiddelen hoor alleen wel in de vorm waar het oorspronkelijk voor bedoeld is.

8. tulip

tulip Niet meer actief

dat denk ik idd ook niet. Ik ben nu 11 jaar bij mn vriend en mijn schoonmoeder is al vanaf ik daar over de vloer kom bezig met het laten doodbloeden van zo'n "vriendschap":D:p

9. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik vind het wel zo netjes dat je dit niet via de mail afhandelt.
    Ik denk dat het bij haar erg hard aankomt. Zij beleeft het zo anders dan jij. Als je het haar persoonlijk verteld kun je ingaan op haar reactie.
    Vergeet ook niet dat jij hier al een tijdje mee bezig bent . Bij haar komt het rauw op haar dak vallen.
    Ik zou er eerder voor kiezen het te laten verwateren.

10. tulip

tulip Niet meer actief

nee, oke maar zo zag ik het even voor mij. Het lijkt mij juist voor de persoon in kwestie ook niet leuk om dan face to face met iemand te staan, of dat er aan de telefoon een akelige stilte valt. Ik zou het dan zelf geen punt vinden om zo'n mailtje te krijgen.

11. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Wat een lastig verhaal. Er zijn voors- en tegens. Als je een goede prater bent, kun je misschien beter bellen. Dat is wel zo netjes. Maar het gebeurt vaak genoeg dat mensen de boodschap niet zo over kunnen brengen als ze willen, dat de helft niet verteld wordt of dat mensen de verkeerde toon aanslaan en boos worden. Dan is bellen misschien niet handig.

Ben je geen prater, kun je misschien beter schrijven. Lees het dan wel 25 keer door voordat je op verzenden drukt, zodat de boodschap ook echt overbrengt wat overgebracht moet worden. Je kunt dan ook aangeven dat je schrijft omdat je dan zekerder bent dat je verhaal goed verteld wordt en je dit daarna best mondeling wil toelichten. Dat het geen laksheid is, maar eerder goede wil.

Laat je het doodbloeden, kan het goed zijn dat zij daar heel anders over denkt en het totaal niet gaat werken, en dan zit je over een half jaar weer met hetzelfde probleem. Ze klinkt als een plakkertje :p

Succes, hopelijk heb je er iets aan :)

12. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Maar een mailtje kom je gewoon niet makkelijk mee weg. Als ik zo een mail krijg:

Eerst verdriet en dan boosheid, boos over het feit dat er zo onrespectvol met mijn gevoel wordt omgegaan.
    Ik zou de eer aan mezelf houden in de zin van, met zo een vriendin heb je geen vijanden nodig ... dus beter kwijt dan rijk.

Echter over het algemeen reageren mensen terug!! Dus ook met een e-mail kom je er niet zo makkelijk mee weg.

13. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Vergeet niet dat je als docent andere vaardigheden hebt in spreken dan de gewone buurvrouw. Niet iedereen kan dit overbrengen zoals bedoeld.

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nee dat langs gaan lijkt mij bij nader inzien ook niet zo'n fijn idee. Zit je daar inderdaad met je kopje thee, lijkt me erg moeilijk. Maar gewoon even bellen zou toch moeten kunnen. Kun je heel makkelijk ophangen en het is net iets socialer dan een mailtje vind ik.

Enne, waf helemaal makkelijk én hip is: gewoon ff ontvrienden op Hyves en klaar is Kees ;)

15. Bri

Bri Niet meer actief

Als verwateren niet werkt, en de dame in kwestie een echte plakker blijkt, zou ik het wel rechtstreeks zeggen. Bijvoorbeeld als ze voor de zoveelste keer contact zoekt en je ergens voor uitnodigt als reactie geven: sorry, maar voor mij hoeft het niet. En dan kun je als ze om uitleg vraagt, vertellen waarom het contact voor jou niet prettig voelt.

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    En als je wel mailt laat het dan eerst even door een ander lezen. Kun je even checken of het op de juiste manier overkomt.

17. 078mama

078mama Niet meer actief

Door ons bijvoorbeeld! ;)

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    :cool:

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik zie voor de ontvangster ook wel voordelen van een mail!!!
    Juist omdat het een heel pijnlijke mededeling is, dan zullen er tranen vloeien. Dan is het prettig als je dit thuis kunt verwerken, en dat niet de gene die de boodschap brengt tegen over je zit, die opgelucht is, en jij finaal over de zeik.
    Ik vind telefonisch eigenlijk nog de ergste vorm, kan dit niet goed uitleggen, maar heb dat altijd al gevonden, slecht nieuws via telefoontjes krijgen... brrr doe maar via de mail dan.
    Je hoeft dan ook niet te reageren, het kan wel... je kan later reageren, je kunt het laten bezinken.

En de tijd is idd flink veranderd, misschien dat we allemaal nu moeten leren hoe we mailtjes moeten schrijven en hoe bepaalde dingen overkomen op de ontvanger. (geldt dus ook voor forum reacties etc)

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben het met Tulip en Daphne78 eens...

Deel Deze Pagina