Zou op zich niks tegen een mailtje hebben, zeker als het contact al matig is.. Maar na het lezen van de reacties hier zit ik te denken: Kun je niet een kaartje sturen met daarop de reden en uitleg? Weet niet of het uberhaupt leuk is geweest in het begin maar anders zou je een kaartje kunnen sturen met: bedankt voor de leuke tijd.....en dan je uitleg dat het al verwatert en je met andere dingen drukker bent blabla etc.... Als je bang bent d'r te kwetsen geeft dit er misschien nog een beetje een positieve draai aan.... BTW, zelf ben ik niet zo'n held en zou ik het laten doodbloeden ja.
misschien leest ze hier mee is je probleem meteen opgelost maareh, ik zou het ook laten doodbloeden, durf zulke dingen nooit rechtstreeks te zeggen hihi
Pardon lef en angsten? Ben voor niemand bang maar ik vind het contact te oppervlakkig om een heel gesprek aan te gaan. Dus denk toch dat ik het lekker laf via de mail ga doen. Als iemand het andersom bij mij zou doen die ik eens per 4 maanden een uurtje zie zou ik denken jammer dan maar niet het einde vd wereld.
ik kan hier kort in zijn. "wat je niet wilt dat jou geschiedt doe dat ook een ander niet." zij heeft andere verwachtingen gehad van deze vriendschap dan jij en zal hard gekwetst worden. het minste wat je dan kan doen is het in haar gezicht zeggen zodat ze antwoord kan krijgen op eventuele vragen. daarna kun je met opgeheven hoofd afscheid nemen.
Is het niet angst, of lef, dan mijns inziens wel een gebrek aan inlevingsvermogen. Maar goed, bij nader inzien doe je je (niet) vriendin wel een groot plezier. Min of meer een cadeautje ... want ik persoonlijk zou iemand die zo met mensen omgaat niet in mijn vriendenkring (kennissenrking) willen hebben. Met alle respect.
Als je het haar persoonlijk gaat vertellen, moet je er wel rekening mee houden dat ze gaat vragen "Waarom dan?" En dan moet je ook eerlijk zijn en dan zal het antwoord waarschijnlijk heel kwetsend voor haar zijn. Misschien wordt ze ook wel boos. In een mailbericht kun je je woorden zorgvuldig kiezen en word je niet overrompeld door directe vragen. Als je er moeite mee denkt te hebben om het tactvol "in person" te brengen, dan denk ik dat het beter is om het via de mail te doen.
Ik vind dat sommige meiden wel heel direct met een keihard oordeel klaarstaan hoor. Het is heus niet zo makkelijk en TS heeft niet om de situatie gevraagd, ze heeft het opgedrongen gekregen.
Dat is wel een mooie opmerking! Ik zou er namelijk echt weer niet aan moeten denken dat iemand in mijn vriendenkring zo zweverig zou praten. Het is heel simpel, zij is een vage kennis voor je waar je geen zin meer in hebt. Dat is het leven! Stuur een mailtje, een kaart, bel haar op of doe niks! Het resultaat is hetzelfde en als ze mega verdrietig is over het verbreken van die relatie dan is dat heel sneu voor haar maar wel het leven. Als je al verdrietig kan worden over iemand die je nooit ziet, waar houdt het dan op?
Kan er nu gewoon niet tegen dat ik nu als een onmens overkom. Er is geen integer, meer empathisch, gevoeliger meisje dan ik ben Ik ga een mail sturen met daarin netjes het waarom en wens haar het allerbeste, ik ben op papier gewoon beter en dat is mijn gevoel.
Zoveel mensen, zoveel verschillende meningen. Ik zeg ook altijd ... een mening is niet goed, niet fout maar anders. (ook zo lekker zweverig). Er wordt hier om advies gevraag, ik geef mijn mening .
Snap ik ook wel maar dat je zegt dat je zo iemand als ik niet als vriend zou willen en haar hiermee een kadootje doe vind ik best hard. Maar goed is jouw mening.
Hmmmm, dan vraag ik je nu even in de spiegel te kijken... want jij bent degene die zelf iemand niet in haar vriendenkring wil hebben (en daar is trouwens niets mis mee hoor). Laten we er maar op houden dat ik duidelijk een ander persoon ben dan jij. Niet beter of minder ... anders dus
Maar je geeft zelf aan iemand te zijn die communicatief zo vaardig is, althans dit mogen we wel opmaken uit je eerdere post over je werk. Dan weet je toch ook dat je door zulke opmerkingen haar kwetst? Dat maakt jou in mijn ogen precies hetzelfde als het beeld wat je over Dani neer zet. Dani maak je niet druk! Echt niet...
Nee hoor, ik gaf zelf aan dat ik doordraaf over communicatie m.b.t. mail en sms. Ik ben docent maar dat maakt mij niet meer vaardiger of beter dan anderen. Wel dat het tekstboek is dat je slecht-nieuws-boodschappen i.i.g. niet via mail afhandeld. Nergens pretendeer ik een haar beter te zijn dan T.O. Nogmaals zij vraagt een mening en die geef ik vanuit mijn belevingswereld.
als het contact zo oppervlakkig is dan ben je haar toch geen verantwoording schuldig. Dat zij je meteen haar beste vriendin noemt, dat is natuurlijk haar probleem. Jij hebt daar nooit om gevraagd en haar (zover ik kan inschatten) geen signalen gegeven die erop wijzen dat jij haar als je beste vriendin zag. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met een collega van mijn moeder, ben ook gekoppeld. In het begin best leuk om af en toe wat met haar te doen maar later kreeg zij dus ook dat claimgedrag en begon ze mij schuldgevoelens aan te praten omdat ik niet genoeg aandacht gaf. Terwijl ik haar dus ook gewoon als kennis zag. Hier is het contact na mijn bruiloft verwaterd omdat ze het er niet mee eens was dat mijn beste vriendin mijn getuige was.
Nu dan de mening van iemand die vrij recent ook zo'n soort mailtje heeft gekregen van iemand waarvan ik dacht dat het een vriendin was: niet doen! Het komt, hoe je het ook verwoordt en door hoeveel mensen je het ook laat checken, gewoon K*T over. Als ze me had gebeld en het kort had uitgelegd, had ik daar veel meer vrede mee kunnen hebben dan met deze onpersoonlijke, botte manier van doen. Ik hoef haar dan ook echt nooit meer te zien, ook al lijkt er nu toch verandering in de situatie (vooral dan tussen haar partner en de mijne). Ze heeft mij hiermee gewoon echt te diep gekwetst en ik vind niet dat je zo met mensen kunt omgaan. Je gaat nu namelijk alleen maar uit van je eigen kijk op de 'relatie' en daar ga je de fout in. Beeld je in dat 1 van je beste vriendinnen je een mailtje zou sturen dat ze jullie vriendschap toch echt niet als een echte vriendschap zou zien. Hoe zou jij je voelen..?