Nee heb nog niets gedaan ik slaap er gewoon niet van. Wil niemand kwetsen en dat zal wel gaan gebeuren...Vanmorgen kreeg ik toevallig een smsje of we morgen mijn mans verjaardag vieren en toen zei ik nee niet echt gewoon met een aantal naasten en toen kreeg ik terug ow oke nou veel plezier dan. Maar ik moet het echt gaan zeggen want haar dochtertje is al over 1 week jarig en heb toen gezegd dat we zouden komen pffff...
[termen als love u We zien elkaar eens in de 3,4 maanden misschien snappen jullie? Ik zag en zie haar altijd meer als een kennis. Nou kwam ze ook op de verjaardag van mijn zoontje afgelopen november en heeft daarna al mijn vriendinnen via hyves uitgenodigd die ze 1 keertje had gezien en niet eens kent, dat vond ik niet echt tof. November is dus ook de laatste keer dat ik haar heb gezien...Nou wil ik het contact eigenlijk afkappen ze voegt aan mijn leven niks toe en ze boeit me eigenlijk ook niet echt maar nu zijn we dus uitgenodigd voor haar dochters verjaardag 19 maart maar nu wilde ik dus een mail sturen met daarin mijn verhaal en dat ik het contact dus hierbij wil laten. Je schrijft dat ze niet zoveel aan jouw leven toegevoegd.....maar jij blijkbaar wel aan die van haar! Dat is toch ook niet geheel onbelangrijk?? Als je iemand happy kunt maken door er drie keer per jaar op bezoek te gaan...ach...waarom niet?? En je kunt toch gewoon zeggen dat je het niet zo fijn vond dat ze opeens al jouw vriendinnen uitnodigde....
Inderdaad. Op een moment moet je het gewoon doen. Er is namelijk altijd wel een reden om het weer even uit te stellen . Alvast succes toegewenst, het is zeker niet makkelijk.
Vind een mail wel kunnen, het is maar net hoe je het verwoord. Een mail hoeft niet bot of onaardig over te komen zolang je de juiste woorden gebruikt
Is toch niet mijn probleem? Ik ga echt niet daar met een lang gezicht zitten om haar een plezier te doen, nee sorry dat gaat me te ver.
Ik heb alles gelezen en vraag me af waarom men steeds zegt/denkt dat zij TS wel al een goede vriendin ziet. Waar is dit dan op gebaseerd? Sorry, maar mijn vrienden spreek ik toch wel vaker dan eens in de 3/4 maanden. Dus het lijkt niet alsof (behalve de woorden die ze gebruikt) lijkt aslof ze ze TS als beste vriendin ziet. Overigens heb ik ook een aantal mensen in mijn omgeving die graag dit soort dingen roepen zonder uit gewooonte of gemak. (ik zeg ik want dan is het ook zo). Heb er zo'n hekel aan. Gaan gelijk mijn nekharen overeind staan. Ik ben ook eens door een goede vriendin per mail gedumpt en ik moet zeggen dat ik het fijner vond. omdat ik rustig erover na kon denken en laten bezinken. We hebben heen en weer zitten mailen, maar zijn er helaas niet uitgekomen. Meis, ik zou lekker een mailtje sturen zodat je het van je af kan zetten.
Meen je dat echt? Dus jij vindt dat TS maar met tegenzin en ergernis een contact moet gaan zitten onderhouden, alleen omdat ze daar iemand anders blij mee maakt? Dat lijkt me toch niet verstandig
Dat ben ik idd met je eens; dat is nog vele malen erger dan iemand 'dumpen' (verkeerd woord, maar weet even geen betere) via een e-mail. Dan maar beter bot zijn, bedoeld of onbedoeld, maar dan ben je tenminste eerlijk. Prettiger voor beide partijen. Weet je, als jij je beter voelt als je het per mail doet, dan moet je dat gewoon doen. Beter per mail dan helemaal niet, denk ik. Het is alleen super-moeilijk om een mail zo op te stellen dat ie niet verkeerd gelezen kan worden en dus niet onbedoeld heel kwetsend kan zijn. Mijn 'vriendin' had haar mail ook laten checken, maar erg veel nut heeft dat niet gehad Succes.
nee inderdaad belachelijk dat je bij iemand op bezoek moet om haar een plezier te doen.. zou ik niet fijn vinden als hij bij mij gebeurde en iemand hier niet voor de gezelligheid heen komt
Ik zou ind gewoon even een mailtje sturen waarin je netje uitlegt hoe jij erover denkt. Wat ik me wel afvraag. Je verteld dat ze op de verjaardag van jouw kindje was. Waarom heb je haar uitgenodigt als je haar niet leuk vind? En misschien nodigt ze jou nu wel uit voor haar kindjes verjaardag omdat ze denkt dat jij dat wilt? (zij was immers ook op de verjaardag van jouw kindje en daarna hebben jullie elkaar niet meer gezien?) Eerlijk zijn! Is het handigst en beste... PS: dingen zoals Love you etc. Tja ach, ik roep ze ook wel eens...beetje spreektaal van: "tot ziens was gezellie!"
Als ik het eerste berichtje zo lees...dan komt 'de vriendin' van TS wel een beetje 'eenzaam' over. Als iemand je zo claimt met de woorden I Love You en ook nog eens al je vriendinnen uitnodigt, komt dat niet op mij over dat zij een heel groot sociaal netwerk heeft. En zo iemand een plezier doen door even langs te gaan, tja, kleine moeite toch? En met een lang gezicht zitten is niet nodig, je kunt er toch wel wat van maken?? Maar goed, dat is mijn idee.....er zijn gelukkig nog vele andere ideeen heb ik al wel gelezen!!
Denk ook dat ze een beetje eenzaam is als ik het zo lees. Ik kies ook liever mijn vriendinnen zelf uit, dan me er mee op te laten schepen. Mijn vriendinnen en ik zeggen ook altijd love you tegen elkaar, maar dat zijn wel vriendschappen van meer dan 10 jaar, is toch anders. Ik zou het alleen niet via de mail doen, maar meer face to face om het ook eventueel uit te leggen en voor je eigen gevoel netjes te kunne afsluiten. Per mail kan wel, maar komt vaak zo rot over, moet je zelf tegen kunnen natuurlijk. Succes ermee.
Nou, dat vraag ik me dus ook af. Hierdoor ontstaat er wel een verwachtingspatroon. Maar als jij je er niet prettig bijvoelt er echt 'vanaf' wil, dan is verwateren een optie (minst nette overigens) maar beter is het om aan te geven dat je er niet zoveel veel voor voelt om contact te houden. Anders blijft het elke keer een issieu.
Ik zou gewoon een mail sturen, waarin je zegt dat je gewoon niet zo'n klik voelt, en dat je daarom liever niet meer afspreekt. Gewoon geen drama van maken Succes!!
Zou haar bellen of een afspraak maken om met haar te praten. Het liefst dan nog een afspraak, want wat verlies je ermee? Niets lijkt mij zo. Zou dus de moed verzamelen en mijn verhaal in haar gezicht doen, no hard feelings.