Hoi dames, Zit even ergens mee, ik zit al 2 weken in de ziektewet. Had gehoopt toch dezere dagen te proberen te werken, maar helaas, mijn zware bekkeninstabiliteit en bovendien ook nog eens vele harde buiken werken niet mee. Moet dus ontzettend veel rust van de VK en fysio nemen. Nou zou ik per 12 december tot 2 januari vakantie hebben, heb nog vakantie uren te goed. Ze willen meestal dat je het ook verbruikt. Nu zit ik hier mee, als je in de ziektewet loopt, ben je toch niet verplicht je vakantiedagen te inleveren, het is toch niet hetzelfde ? Bedankt alvast !
nee hoor als je in de ziektewet zit mag je gewoon daarin blijven en hoef je tijdens je geplande vakantie geen uren op te nemen want je bent gewoon nog ziek tijdens deze dagen wel jammer meis dat je dit heb maar ja je doet het voor een goed doel he? gr mik
Ja inderdaad, want het is geen vakantie he ... Wilde gewoon lekker mijn dingies kunnen doen, maar helaas. Bedankt voor je antwoord, was even benieuwd.
als je echt weg gaat met vakantie moet je dat met je baas en je arbo-arts overleggen, dat moest ik toen ook. We zijn overeengekomen toen dat ik 50% van de vakantie uren op zou nemen en de andere 50% stond ik gewoon ziekgemeld, en na mijn vakantie weer volledig ziekgemeld. In iedergeval mag je niet zomaar op vakantie gaan volgens mij. Ik zou het even navragen bij de arbodienst als ik jou was. Blijf je gewoon thuis dan blijven je vakntie uren gewoon staan, heb je nog wat extra na de bevalling, is ook fijn! In iedergeval een fijne vakantie. Groetjes Evelien