lastige emoties

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamamber, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamber

mamamber Lid

5 sep 2013
    10
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi!

Ik ben nu 12 weekjes zwanger, heb hier voor ook een account gehad Ambertje87.

Had zoiets van een nieuwe relatie/zwangerschap een nieuw account hihi.

Heb een zoontje die in maart 4 wordt, en heb in mei 2009 een dochtertje verloren a 19 weken zwangerschap(topic staat bij de vlindertuin)

hier een linkje mochten jullie meer willen weten over dit verhaal:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/vlindertjes-17-t-m-24-weken/152025-vlindertje-fleur.html

Mijn zoontje is ook te vroeg geboren..7 weken en 5 dagen om precies te zijn.

Ik heb hier eigenlijk nooit met iemand over gepraat maar ik merk nu dat alle onverwerkte emoties van de vorige zwangerschappen weer boven komen drijven.

Iedereen om me heen is zo blij en gelukkig maar ik blijf maar zo op mijn hoede..want het gaat toch wel weer mis :(

Ik baal hier zo van!! Wil ook blij zijn, kunnen genieten maar het enige wat ik nu doe is de dagen afturven en hopen dat ik dit keer iig de 37 weken haal.

We hebben al wel namen maar verder durf ik niet te kijken, sommige ouders in spe zijn al druk bezig aan het kijken naar kinderwagens en babykamers maar ik zit op de een of andere manier heel erg gevangen in deze angst.

Mijn nieuwe partner probeert zo begripvol te zijn maar het is zo moeilijk om dit te begrijpen wanneer je het niet zelf hebt meegemaakt, en dit creƫert ook een bepaalde afstand tussen ons in iets wat een hele mooie en bijzondere tijd moet zijn.

Wilde ook even mn verhaal en "lastige" emoties kwijt maar ben ook erg benieuwd of er meer mama's zijn die dit hebben meegemaakt, waar jullie tegen aan zijn gelopen en hoe jullie hier mee om gingen.

Dikke kus.

2. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb er geen ervaring mee maar kan me wel iets voorstellen van jouw gevoelens nu.
    Ik denk dat je juist met je partner moet praten over jouw gevoelens en eventueel met de verloskundige of iemand anders die je vertrouwt?

En als het jou helpt hier je verhaal/gevoelens neer te zetten moet je dat gewoon blijven doen hoor.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    In jouw geval lijkt me deze reactie en je emoties heel normaal, het is niet niks wat je hebt meegemaakt! Verschrikkelijk wat je is overkomen :(
    Ik heb er ook geen ervaring mee maar ik hoop voor je dat je hier vind wat je zoekt.

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heftig zeg! Geen ervaring mee, maar denk dat je gevoelens heel normaal zijn. Je bent een kindje verloren en je andere kindje kwam te vroeg, veel zorgen dus.
    Heb je je gevoel besproken met je vk? Misschien dat die je kan helpen of dat je begeleiding kan zoeken van een maatschappelijk werkster of iets. Het lijkt me sowieso goed om je gevoelens te bespreken.
    Sterkte en een hele lange en goede zwangerschap gewenst.

Deel Deze Pagina