op tandjes gevallen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sjmmie, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze jongste is op de tandjes gevallen, nu is één wat teruggeschoten en de ander staat nog ongeveer net zo (bovenvoortandjes) tandarts zegt afwachten het is nog een melkgebit. gelukkig is het tandje tot nu toe nog wit (allebei) alleen nog erg gevoelig (is afgelopen zondag gebeurd). we moeten van de tandarts wel in de gaten houden dat het niet pijn blijft doen, maar ik ben vergeten te vragen hoe lang zoiets pijn mag doen en natuurlijk kan ik nu geen tandarts bereiken..

heeft iemand ervaring hiermee??

2. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Mijn dochtertje is drie weken geleden gevallen op haar tandjes,en er is een stukje afgebroken,ze worden nu pas grijs.
    echt balen.

3. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan me voorstellen dat je baalt, ik houd het ook steeds in de gaten, ik vertelde van de week heel trots dat het nog niet grijs was en toen zeiden ze dat het over een half jaar nog wel grijs kon worden, ik moest me er ook niet zo druk om maken. maar ja, ik vind het gewoon zonde...

heeft ze nog last met eten? en schuurt dat stukje waar wat af is ook tegen haar lipje, ik heb namelijk het idee dat dat andere tandje waar al eens een stukje af was (echt een hoekje) ook wat verplaatst is en nu schuurt op zijn lip. ik moest het vergelijken met een zware kneuzing, het was nog maar twee week geleden en tja dan kan het natuurlijk nog wel gevoelig zijn, maar ik wil gewoon dat hij geen pijn meer heeft.

loop ook de hele dag "voorzichtig" te zeggen, wordt er zelf helemaal gek van...maar ja de laatste tijd heeft hij veel huis,tuin en keuken ongelukjes gehad, dus ben een beetje overbezorgd geworden (dat in combinatie met de hormonen haha).

4. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Sjmmie,

Mijn dochtertje is een maand of 6 geleden ook op haar voortandjes gevallen. Haar linkervoortandje is naar achter geschoten, door de val. Ik ben ook direct met haar naar de tandarts gegaan, het bloedde nogal. Het zag er erger uit dan het was. Tandje was inderdaad naar achteren, had een flinke klap gehad.
    In opdracht van de tandarts, moest ik tijdens het poetsen proberen het tandje weer iets naar voren te duwen met het borsteltje. Beetje eng idee wel, maar heb het zo voorzichtig mogelijk gedaan een paar dagen achter elkaar. Daarbij heeft mijn dochter 's nachts nog een speen, dus dat was ook een geluk bij een ongeluk. Het tandje is grijs geworden, maar dit duurde maar een paar weken. Het tandje staat nu vrijwel helemaal gelijk met de andere en hij wordt weer wit!
    Heb me laten vertellen door de tandarts dat melktandjes wel weer wit gaan kleuren, maar bij grote mensen tanden is het helaas blijvend, die grijze kleur. Ik was me wel rot geschrokken, maar nu zie je er echt niks meer van!

5. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh dat geeft hoop! bedankt!
    heeft ze nog erg last gehad na die tijd, volgens mij is het bij hem nog steeds wel gevoelig...

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier een hele poos geleden de jongste op z'n tanden gevallen. Lipriem afgescheurd en verder kon ik toen niets ontdekken.
    ongeveer een maand geleden werd 1 van z'n voortanden ineens grijs en ik werd direct aan de val herinnerd.
    Nu sinds een kleine week wordt de tand weer langzaam wit :D

Kwebbel

7. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Mooi hè, dat dat zichzelf allemaal weer herstelt!

Mijn dochtertje heb ik er nooit meer over gehoord, na een week was de pijn en de gevoeligheid wel weg volgens mij. Hou wel even in de gaten of er geen abces(je) komt boven de tand, want dan moet ie er uit. Maar komt bijna nooit voor!

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Inderdaad bijzonder dat het weer wit wordt. Ik dacht ook eerst...verdorie....jammer...maar nu is er niets meer aan de hand. Tongriempje weer aangegroeid en tand weer wit. :):)

Deel Deze Pagina