Hallo ik heb een vraagje Mijn dochter heeft een pop ( wel meerdere maar dit is haar lievelingspop) en die verzorgt ze als een baby. Luier om luier af, billen schoonmaken enz. Alleen nu is het lijf van stof en die pop gaat ook mee naar buiten, kortom, ze ziet er niet meer uit. Maar de pop heeft van die oogjes die open en dicht gaan, en daar zit mijn probleem. Kan je zo'n pop in de wasmachine gooien? Had de pop niet van die ogen, dan had ik haar allang eens in de was gegooit, maar nu ben ik een beetje terughoudend. Ik zou het een beetje zonde vinden als ze stuk gaat ( de pup heeft laatst al een andere pop te pakken gehad en die heeft dus nu een paar vingers minder en daar was ze erg verdrietig van vandaar) Misschien dat jullie weten wat ik kan doen? Alvast bedankt
Ik zou zo'n pop niet in de wasmachine stoppen. Gewoon in een soppie in de gootsteen. Als je toch in de wasmachine wilt wassen, dan zou ik een waszak om de pop haar koppie binden. (van die speciale waszakken voor bh's enzo) Zodat je niet opeens oogjes in de wasmachine hebt rinkelen.... Gaat de pop toch stuk, dan kun je misschien ook op zoek naar een poppendokter! Succes
je kan er ook een kussensloop omheen doen, en die dichtbinden...En dan in de was...Doe ik vaker, ook met schoenen...Hoef je geen extra waszak te kopen fay
oh kijk daar had ik niet eens bij stilgestaan dat die oogjes er ook nog uit kunnen vallen tijdens de was. twijfel nog steeds een beetje hoe ik het nou moet doen, pop is zo vier dat ik hem met een sopje ben ik bang nog niet schoon krijg pfff tis wat, wou dat ik twee poppen had aangeshaft toen die tijd, had ik het zonder problemen kunnen uitproberen
Hoi Jolan, Of de oogjes even afplakken met goeie tape zodat er geen water in kan komen.Of een plastic boterhamzakje om d'r koppie ( bleh klinkt luguber ) en d'r nek dicht ombinden met tape. Ja, je moet toch wat Liefs Nies
Hahaha ja klinkt luguber, het gaat gelukkig maar om de pop hihi Ja dat kan ook nog, die oogjes zullen wel kwetsbaar zijn denk ik, even afplakken en zakkie erom. Het gaat er immers om dat dat lichaampje wat schoon word, ziet er echt niet meer uit zo. Dank je wel
Ik heb laatst een V-tech beer in het wasmachine gestopt, hij had eroverheen overgegeven, dus durfde ik het risico wel aan, batterijen eruit en hoppa. Hij is schoon en hij doet het! Ik zou die pop dan wel op het fijnwasprogramma doen, zo koud mogelijk en zo kort mogelijk.
of even een nachtje laten weken in een sopje met vanish. kan je het hoofd boven water houden. vanish is wel geweldig. probeer het anders eerst met een andere oogjespop die nite zo favoriet is. (tweedehands rommelmarkt ofzo...) succes! lidwina
mijn moeder heeft ook ooit een pop van mij in de wasmachine gedaan met van die slaapoogjes.. en mooi dat ik nu een pop met een lam oog heb.. ik zou het niet doen... ik praat wel over een pop van 20jaar oud.. maar gewoon ff een water met wat vanish..
vaak zit er ook ijzer aan/in de oogje joland en die gaan dan roesten (eigen ervaring maar was een oude pop uit mijn kindertijd ) misschien een goede schrob beurt ?
Ik zou ook gaan voor het lugubere, ogen afplakken en zak om het hoofd en goed aftapen, is je pop lekker fris, goed laten drogen(buiten in het zonnetje) misschien dochter zeggen dat pop voortaan binnen moet blijven?? Wat dat betreft stop ik alles in de wasmachine m'n dekbed en m'n bruidsjurk zijn er ook al eens ingeweest. succes.
Nou ik ga zo de stoute schoenen aantrekken. Dochtertje is buiten en de pop zit hier lekker op de bank, dit is mijn kans denk ik ( als ze maar lang genoeg buiten blijft want ik krijg anders vast ruzie met haar ) Ik ga ze denk ik maar afplakken en een zak eromheen doen. Ik kan wel tegen der zeggen dat pop niet meer mee naar buiten mag, maarja dat word moeilijk denk ik, pop moet overal mee naar toe. Het komt ook voornamelijk door die schoonmaakdoekjes dat de pop zo vies geworden is hihi. Maar ik zal het gaan proberen [-o< dat het goed mag gaan
Hm, jouw laatste bericht was 11:06 uur...dus ze moet nu wel klaar zijn, denk ik! En en en en en en en??? Geen scheefhangende poppenkoppen, of roestige tranen uit haar poppenogen?? Nah, zal vast wel goed gegaan zijn.......toch?
ehhh tis vooralsnog mislukt Manon kwam binnen en zag me met de pop bezig zijn. Dus griste de pop uit mijn handen en riep : DAT MAG HELEMAAL NIET!! Dus ik moet een nieuwe poging doen grrr, tis toch wat he Maargoed aan haar pop moet je niet komen. Ze zou zometeen met papa mee naar opa en oma, als ze hem dan vergeet sla ik mijn slag!!
Hahaha, ik ken dat, mijn zoontje heeft "Doeke" , en dat ding moet gewoon af en toe in de wasmachine.Dat doe ik ook als hij er geen erg in heeft want anders is het feest. Heb het ook al een keer gedaan met hem op schoot voor het deurtje van de wasmachine gaan zitten, maar dat vond ie toch zielig!! Heb wel een reserve van Doeke maar die vind meneer niet "lekker"...dat is Doeke niet, dat is Doeke's broerrrrrr!! Dussssss Maarre Jolan, wel ff laten weten hoor, ben nou wel benieuwd of het gaat lukken, en of je er tijd voor krijgt hahaha! Liefs Nies
HAHA met spanning volg ik hoe dit afloopt, of de pop de wasmachine overleeft. Maar nog niet gelukt dus.
Grrr nee valt niet mee zeg hahaha Ze nam pop natuurlijk mee naar opa en oma moet maar even een oplossing bedenken, maar schoon zal die worden!!! Moet ik haar wel kunnen bemachtigen, of eens heel goed met mijn dochter gaan praten. Dat laatste word moeilijk, het gaat wel om pop he. Anders moet ik nog drie weken wachten als ze naar school gaat hem dan pakken. Maar ga het zeker voor die tijd proberen!