Bedspijltjes ledikant gevaarlijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Vanochtend werd mijn zoontje in ene krijsend wakker en toen ik naar hem toe vloog want je schrikt toch behoorlijk lag hij in de breedte van zijn ledikant met een heel stuk van zijn beentjes klem tussen de spijlen. Toch raar dat het gebeurd in een ledikant die veilig moet zijn? Ik vind dat niet normaal of ligt dat aan mij?

gr vruchtje

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit kan inderdaad gebeuren. Een slaapzak is een makkelijke oplossing hiervoor. Ledikantjes zijn wel veilig. Je zoontje kan zich natuurlijk wel pijn doen als zijn been klem zit maar ernstige schade zal er niet door ontstaan.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    In een slaapzak ligt hij al. Natuurlijk heb je gelijk dat hij er gelukkig een ernstige schade aan over kan houden. Maar misschien iets breken als hij echt niet los komt en toch door draait?

4. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Is hier ook wel eens gebeurd, ook met slaapzak. Van de week met blote benen in bed ook.
    Ze breken niet zomaar een been hoor, het is meer de schrik dat ze niet zomaar kunnen bewegen, of vast zitten. Gewoon recht leggen en door laten slapen (of eruit...;))

5. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Jenna ligt héél vaak overdwars in bed, vind ze blijkbaar prettig ;) een paar keer zat ze ook "vast" met slaapzak en al tussen de spijlen. Ik leg haar dan weer recht aai over haar bol en klaar. Ze heeft nu geloof ik wel door dat ze haar beentjes er niet door moet steken :D

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ik denk dat dat het inderdaad is ;) ze moeten het even leren :) . En het kan verder niet zo heel veel kwaad. Baby's zijn nog zo heerlijk flexibel wat dat betreft.

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Gebeurt hier ook weleens (met en zonder slaapzak), we leggen em dan weer recht en dan slaapt ie weer verder ;)
    Het is eigenlijk altijd alleen maar de schrik en niet dat ie echt pijn heeft (gelukkig)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza ligt hier regelmatig met haar benen tussen de spijlen. ook ik ben dus niet onverdeeld blij met de "veilig" verklaarde spijltjes, (eigenlijk gaat die veiligheid over de afstand tussen de spijltjes: die mag niet zo klein zijn dat ze er niet meer tussenuit kunnen komen/klem komen te zitten, maar ook niet zo breed dat ze er tussendoor passen en uit bed kunnen komen).
    Af en toe wilde ik hier wel eens zo'n ouderwets ledikantje met gewoon dichte zijkanten. Het nadeel daarvan is echter weer dat je kindje niets te kijken heeft en zich snel verveeld, visuele ontwikkeling gaat dan langzamer (geldt natuurlijk vooral voor de eerste maanden waarin ze nog overwegend in bed liggen).
    Die veilige afstand tussen de spijltjes blijft dus relatief... ;)

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Mijn dochter ook heel vaak! Ze ligt dan altijd met haar hoofd of neus tegen de ijzeren spijlen aan , au !
    vanmorgen ook, haar neus werd gewoon platgedrukt!
    Ik vind het zo zielig maar ze doet het steeds zelf!

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Is hier al tig keer gebeurd (met en zonder de slaapzak). Ze breken niet zo snel iets hoor, ze zijn nog zo flexibel als een elastiekje:)

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook hoor! Met slaapzak aan!! Zo trof ik haar laatst slapend aan:

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, zo ligt Thirza dus ook regelmatig in bed... met precies passende slaapzak krijgt ze het nog voor elkaar, (je zou zeggen dat ze dan geen ruimte heeft om beide benen tussen andere spijlen door te krijgen, maar niet dus...)

13. MamaSonja

MamaSonja Bekend lid

2 aug 2009
    762
    0
    0
    Jenna ligt ook vaak zo met haar beentjes(heeft overigens geen slaapzak aan)..

Ik heb zelf toen ik 9 maanden was klem gezeten met mijn been tussen de spijlen van de box en had hierdoor een scheurtje in mijn onderbeen opgelopen..

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat schattig hé:D. Fijn dat ik me er niet druk over hoef te maken

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

:D:D
    Als ze echt niet lekker of goed ligt, dan krijst ze de boel wel bij mekaar

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Je vergeet dat de kans op wiegendood een stuk groter is met dichte zijkanten, ook een aardig nadeel van die ouderwetse dingen ;)

17. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Gebeurt hier ook in bed maar ook in de box ligt hij regelmatig met zijn benen vast. Hij begint vanzelf wel te piepen en dan maak ik hem wel weer los.

18. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier ook 1

19. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Ik heb het ook een paar keer gehad, waarbij 1 keer d'r armpje gewoon een beetje blauw was!
    Nu heb ik er handdoeken doorheen 'gevlochten' zo kan ze in ieder geval er niet meer tussen komen met d'r armpjes en beentjes!

Deel Deze Pagina