Hier dan wel een andere siutuatie en te vroeg om eigenlijk een uitspraak te doen over een geslacht. Maar met de termijnecho zei de verloskundige voor 70% te weten dat het een jongetje zou zijn en daar was ik blij mee, al zou een mesije veel praktischer zijn, omdat ze 2 aan 2 moeten slapen. Maar met de pretecho met 17 weken bleek ons jongetje een meisje te zijn. Ik heb al wel een rose pakje gekocht en ook al wat meisjesdingen van mijn moeder gekregen, maar ik hou er nog steeds rekening mee dat het een jongen kan zijn met de 20 weken echo. Al is het heel erg welkom wat het geslacht ook is, het zal me toch wel wat moeite kosten om weer om te schakelen, maar degende die de pretecho maakte zag er echt een meisje in. Hier dus een week spanning en anders hebben we zoals bij de andere 3 ook een naam voor het andere geslacht klaar en ik had zowel neutrale kleertjes als de kleertjes voor een bepaald geslacht in mijn vluchttas gedaan.
Bij mij zit er wel een extra reden achter dat ik heel graag het geslacht wilde weten. Met mijn vorige zwangerschap heb ik door zware bekkeninstabiliteit vanaf week 27 niet meer kunnen lopen tot ongeveer 5 maanden na de bevalling. Ik was toen heel verdrietig dat ik geen leuke dingetjes heb kunnen kopen voor de baby, niet vooraf en ook niet achteraf. Het stukje verheugen en er naar toe leven wat je doet door voorbereidingen en inkopen miste ik heel erg. Wel internetshoppen maar dat is toch anders dan met je man of moeder verheugd te kijken wat voor moois je gaat uitzoeken voor de kleine. Ik heb mezelf dit keer beloofd vroeg en royaal te genieten van het plezier om te shoppen voor de kleine gezien er nu toch ook een kans is dat het hetzelfde loopt. Ik ben nu al erg beperkt door b.i. Na 1 a 2 winkels kan ik eigenlijk al niet meer. Man vindt dat niet erg. We zitten op iedere straathoek noodgedwongen aan de koffie (zitten) waarbij mijn man graag informeert welke taart ze er bij hebben
kan altijd ja, ken ook zo iemand zou een meisjes krijgen alles roze, kamertje en al en kwam een jongen uit, gelukkig wel een naam die voor beide kon. hier vanaf 28 weken elke keer gevraagt om het geslacht te bekijken en telkens zeiden ze het zelfde, op 37 weken was het zelfs nog te zien, voor de 28 weken was het telkens wat anders, maar hier blijft toch ook de schrik hoor, ik heb gelukkig voor beide geslachten kleertjes, alleen zitten we dan in de shit met de doopsuiker en het krtje.
Tjonge ben toch wel verbaasd van de reacties . Ik was er al mee bekend dat een jongetje voor een meisje aangezien kon worden, maar andersom niet. Toen wij dus hoorden dat we een zoontje zouden krijgen dacht ik gelijk, ' mooi daar hoeven we dus niet over te twijfelen'. Maar als ik het goed begrijp blijft het nog een verrassing Morgen maken we de start met de kamer... Die wordt sowieso vij neutraal dus een meisje zal er ook wel in passen wel een kamer met blauwwitter, maar dat vind ik zelf ook erg mooi en niet per se jongensachtig
Bij ons zei de gyn ook met de 20 weken echo dat hij er 100% zeker van was dat het een meisje zou worden... hij heeft zelfs 2 keer gekeken. Heb verder geen pretecho meer laten doen omdat ik daar geen puf voor had. Met de bevalling bleek dus dat het een jongen was
Ik vind het trouwens wel vreemd dat verloskundigen al met 12 weken uitspraak doen over het geslacht, alles is dan nog zo onzeker! Ik zou altijd sowieso wachten op 20-weken echo, dan zie je veel meer.
Leuke topic dit. Ik ben ook best wel angstig voor een fout. Ook ik heb totaal geen voorkeeur ben al zo gelukkig om zwanger te zijn. Heb gister zelf een topic gemaakt dat ik 100% zeker weet dat het een meisje wordt. Maar stel nou dat ze indd met de 20 weken echo zeggen dat het een meisje wordt en tijdens de geboorte blijkt het een jongen te zijn. Dat zou denk ik toch wel een schok zijn hoor. Ik kan niet wachten om kleertjes te gaan kopen laat staan dat je dan alles verkeerd heb pffffff moet er niet aan denken zeg
De gynaecoloog vertelde mij dat ze een keizersnede had gedaan, van een meisje. Maar er kwam toch echt een jongetje uit! Zij stond zelf ook geheel verbaasd omdat ze zelf op de echo steeds een meisje had gezien. Bij ons is met 17 weken gegokt: twee meisjes. Nu met bijna 20 weken is weer gezegd: twee meisjes. Maar ze zei wel dat de een heel erg duidelijk was en de ander niet.
Ja, dat vond ik ook raar, onze verloskundige heeft dat ook gedaan (op basis van de grootte van het uitsteeksel, terwijl dat helemaal geen rol speelt). Zij zei jongen (met slag om de arm omdat ik nog geen 12 weken was ), en bij de NUB werd hier gezegd meisje (met ook een grote slag om de arm omdat ik nog net niet de goede termijn had voor een NUB-lezing zeg maar). Zucht. Wij zijn dus die tussenliggende weken echt nergens vanuit gegaan, en bij 20 weken hadden we dezelfde verloskundige, en die riep meteen o nee, dit is duidelijk een meisje, ik zeg nooit meer iets! Wij kregen ook een GUO omdat er iets met de placenta leek te zijn, en daar heb ik het nogmaals gevraagd, nogsteeds meisje en een mooie pottyshot meegekregen. Maar er is nogsteeds 1% in mij die denkt... wat nou als ze het toch fout hebben gezien?
Bij mij al 3 keer voorspeld door de echo's dat het een knulletje wordt, zou nu gek worden als het toch een meisje blijkt te zijn.
Een vriendin van mij kreeg bij de 20 weken echo te horen: Jongen. Ze kreeg nog 2 pretecho's en weer werd bevestigd: Jongen. Je raad het al: Ze beviel zo'n 8 maanden geleden van een gezonde Dochter!! En een kennis van mij kreeg 2 keer te horen: Dochter ... alles roze gekocht en kreeg een zoon!
jep onze zoon was een meisje gelukkig zijn wij er later achter gekomen dat het een jongen was op een echo dus daar hebben we geluk mee gehad nu zei mijn gevoel ook constant dat het niet klopte en dat ik een jongen zou krijgen. bij onze dochter hebben ze het heel lang niet kunnen zijn pas na 7 echo's kwman we er achter dat ze een meisje was
vorig jaar op de 9mnd beurs kwam er eentje voor me uit t echohokje met dr vriendinnen. die belde direct dr vent dat ze t fout hadden in t zh en dat ie toch echt een dochter zou krijgen het kan dus wel.. maar geloof dat t, zeker als t nog een keer bevestigd is, echt grote uitzonderingen zijn bij onze mannen zag k bij 15 weken een zeer duidelijke piemel op t scherm