Uitblijven menstruatie, dreumes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door femkes, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Niet dat ik het nou erg mis, maar meer in de vorm: is het zorgelijk?

Mijn dreumes krijgt meestal 2 voedingen op een dag. In uitzonderingssituaties kan het iets vaker zijn, maar nachten hebben we actief afgebouwd omdat we alletwee steeds slechter sliepen en ik werk 4 dagen, dus dan drinkt hij natuurlijk ook niet.
    Ik had dus eigenlijk wel verwacht weer eens ongesteld te worden, maar er gebeurt niets. En ik begin me nu ietwat zenuwachtig te maken. Als ik het zo om me heen hoor blijft het wel vaker meer dan een jaar weg, maar bijna 1,5 jaar hoor ik niet. Moet ik eens iets laten controleren of gewoon ervan genieten?
    Ik ben morbide obees, heb beide kinderen borstvoeding gegeven, heb geen gezondheidsproblemen, geen suiker, geen hormonale problemen, maar alles is voor het laatst gecheckt tijdens en net voor de zwangerschap. (Moeilijk zwanger worden, dus op de fertiliteitspoli helemaal doorgelicht, met mij was alles in orde).

Ik heb geen kinderwens, dus daar maakt het me niet voor uit. Het gaat mij er puur om of het een risico is. Bij de oudste werd ik ook pas weer ongesteld een maand nadat ik helemaal gestopt was, maar dat was met ongeveer een jaar, dus dat vond ik minder vreemd. Ik wil liever niet met de huisarts overleggen als het niet nodig is, zijn oplossing voor alles is stoppen met bv en dat wil ik niet (omdat het meestal niet de echte oplossing is).
    Dus is het gevaarlijk/zorgelijk of gewoon prettig?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland

Deel Deze Pagina