Ik vraag het me toch af! Ik ben 18 weken zwanger. Ik ben net in een lekker warm bad geweest en ik werd echt misselijk, toen ik wat dronk ging het wel weer. Maar zou het kwaad kunnen als je een (te) warm bad neemt? Ik heb er 3 kwartier in gelegen ongeveer. Is misschien een rare vraag, maar ik vraag me af waarom ik zo misselijk werd dat heb ik normaal nooit.
Nee, hoor, met 18 weken is dat geen probleem meer, maar als je je niet lekker voelt moet je er wel uit komen, het heeft namelijk invloed op je bloeddruk.
mijn schoonzus zei laatst dat je niet te lang helemaal onder water moet blijven, omdat het anders te warm kan worden in je buik. Dus ik probeer altijd af en toe met mn buik boven water te liggen.. nu is dat geen probleem meer eigenlijk hoef er weinig moeite meer voor te doen
Voor zover ik weet mag je gewoon in bad, doe het al mijn hele zwangerschap. De enige die er last van kan hebben ben jij maar dan ga je er vanzelf uit toch. Ik vind het heeeerlijk. Volgens de vk kan het ook echt geen kwaad.
ik heb het toen nagevraagd, en als je bad te warm is kan dat als gevolg hebben dat je bloedvaten te wijd worden waardoor je licht in je hoofd wordt, en zelf flauw kunt worden. als je normaal al gewend was om in een warm bad te gaan dan is je lichaam eraan gewend net als bij een sauna. als je het nooit gewend was, kan je lichaam een soort koortstoestand bereiken, en dat is natuurlijk niet goed maarja dan moet het wel heel heet zijn. ik hou meestal 10 a 15 minuten aan, dat is me geadviseerd. en anders probeer je volgende keer het water niet heter als 37 a 38 graden te doen. gewoon even uitproberen waar je je het lekkerst bij voelt.
ik heb gelezen dat te warm worden in de eerste 12 weken niet goed is voor de ontwikkeling van het kind. dus niet te lang in een warm bad, niet te lang onder hete douche en niet naar de sauna
Als je buik boven water blijft, wat zowiesie wel gebeurt als je hoogzwanger bent, is er niets aan de hand. Lig je wel volledig onder water dan is er een mogelijkheid dat je kindje het te warm zou kunnen krijgen, maar dan moet jouw badwater al heter zijn dan 37 graden.. (in die warmte zit je kind..) Aan de andere kant; mij werd geadviseerd door de gyneacoloog om iig dagelijks een warm bad te nemen om er voor te zorgen dat een door de zwangerschap ontstane cyste te doen slinken... In bad zitten is dus bij mij echt een zwangerschapstic die ik al voor mijn zwangerschap had, lol.. en meestal is mijn bad zo heet dat het juist lekker is om niet teveel water in de badkuip te hebben...
Nou ik ben na maand 3 gewoon ook weer lekker naar de sauna gegaan, was volgens de VK geen enkel probleem, daar is het al snel 75 tot 85 graden, heter ga ik niet in nu. Geen problemen mee gehad, maar het hangt er wel van af wat je gewent bent.
hmm ik durf niet zo goed, bij mij gaven ze aan dat als het bad te heet is ik ga zweten maar dat de beeb dat niet kan dus een soort koortsgevoel krijgt.. twijfel dus sterk want een lauw bad vind ik niet, liefs zo heet mogelijk ... ik neem toch bij voorkeur de douche nu
Oeps, neem altijd warme lange douche 's ochtends, hebben geen bad...Naja, nou toch bijna de 12 weken voorbij...Wist dus echt niet dat het slecht was voor de beebs!
Zolang je er zelf niet naar van wordt, kan een warme douche niet echt kwaad hoor! Geen zorgen. Jij lijf geeft het wel aan.
Ik ga eigenlijk ook wel elke avond in bad..maar geen vol bad, maar beetje water erin, mn buik zit niet onder water..ik kan soms dan best in redelijk heet water zitten maar dit doe ik al heel erg lang, al ver voor de zwangerschap al.. Dit kan dan ook geen kwaad? Want bad van 38 graden vind ik best koud... maar ik voel zoiezo altijd al wel heel warm aan..mn vriend noemt me altijd 'kacheltje'' als we in bed liggen haha
Ik douche best wel heet eigenlijk. Kan dit kwaad dan, ik ben er wel van geschrokken en doe het vanaf nu dus ook niet meer!
Volgens mij kan een hete douche geen kwaad hoor. Na de 13e week kan je kleine zijn eigen lichaamstemp. regelen dus dan is het allemaal niet zo 'gevaarlijk' meer.
Ik douche ook altijd heet en heb vanaf het begin van mijn zwangerschap al buikpijn die ik verzacht met een hete kruik.......helemaal niet bij stil gestaan dat dat niet goed zou kunnen zijn voor me kleintje. Nu ik 20 weken zwanger ben kan een hete kruik dan geen kwaad meer?