zwangerschapssymptomen, teken dat het goed gaat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Irene, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Meiden ik vraag me eigenlijk het volgende af. Ik ben super onzeker over mijn zwangerschap doordat ik vorige x een miskraam heb gehad. Nu heb ik wel met 8 weken een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien, maar aangezien het vorige x pas na week 12 misging, blijf ik benauwd! Maar ik voel me wel super zwanger, ben erg misselijk de hele dag door en super moe en een beetje pijnlijke borsten. Toen dacht ik bij mezelf, als het mis zou zitten had ik vast geen verschijnselen en werd ik toch wat opgelucht. Maar is dat eigenlijk wel zou, of zou dat zo kunnen zijn? Dat als je zwangerschapssysmptomen hebt dat het dan goed zit. Wat denken jullie? Sorry hoor, ben erg onzeker en kan niet wachten tot ik na de 12 weken ben!

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik kan me voorstellen dat het superspannend is, maar helaas zegt het wel of niet hebben van zwangerschapssymtomen niet heel veel over het verloop van de zwangerschap.
    Je hoort geregeld van mensen die flink last hebben van kwalen en dan ineens is het over en krijgen ze een miskraam, maar net zo geregeld hoor je van mensen waarbij die ineens over zijn en het kindje is nog alive and kicking. Je kunt er dus daardoor helaas (of gelukkig) niets van zeggen.

Wel kan je zeggen dat de kans dat het fout gaat 10% is, dat is toch een veel kleinere kan dan dat het goed zit namelijk dus 90%.
    Probeer je vast te klampen een die 90% hoe moeilijk dat (zeker gezien je eerdere ervaringen) ook is.

Succes met afwachten!

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    tsja... da's een lastige. Ze zeggen dat als je misselijk bent je veel zwangerschapshormoon in je lijf hebt en dat zou goed zijn. Bij mij was dat in elk geval wel zo, want ik ben 10 weken geleden van een gezonde zoon.
    Maar ja... het zal ook vaker mis zijn gegaan bij meiden die toch ook echt kwaaltjes hadden, dus ik weet niet of je daar je zekerheid uit kan halen.
    Groetjes Vera

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hey Irene ,
    je misselijkheid = hcg dus als die niet meer aangemaakt wordt dan denk ik dat je ook niet meer misselijk zou zijn ;)
    Moe wordt je door het groeien van je kind en baarmoeder ;)
    en er ontwikkelt zich nog vanalles in je borsten anders deden ze geen pijn hiihihi<-- zo moet je maar denken , lijkt me het positiefst :)
    ik zal voor je duimen dat alles goed blijft gaan :whistle: hahaha
    groetjes van Ramona

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik hoop eigenlijk niet dat die regel opgaat. Bij mij is tot nu toe nl alles prima in orde, maar ik heb heeeelemaal nergens last van! Dat kan dus ook.
    Ik snap dat je je drukker maakt ivm een eerdere miskraam. Maar deze beeb blijft het vast fantastisch doen!

6. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Tja, wil je een eerlijk antwoord of wil je gerustgesteld worden? Het eerlijke antwoord is nl niet zo leuk maar tis een feit:

Hcg blijft best lang in je lijf zitten; dus ook als het mis is gegaan. De vrouw van moeders voor moeders die bij mij langs kwam vertelde me dat ook bij een eventuele miskraam de urine gewoon opgehaald kon blijven worden omdat er nog een aantal weken genoeg hcg in zit. En zolang er hcg in je lijf zit, heb je kans op de bekende symptomen.
    Om misverstanden hierover uit de weg te helpen:

http://www.predictor.nl/content.asp?page=305&sv=1008

Dus wat Mist al eerder schrijft : het wel of niet hebben van symptomen zegt helaas helemaal niks over de staat van je zwangerschap.

Het feit dat je het hartje hebt zien kloppen is een betere indicatie. Dat geeft weer meer kans op een goed verloop dus probeer vertrouwen te hebben in je lijf.
    Echt, de kans dat het goed gaat is veel groter dan de kans dat het misgaat! Niet teveel piekeren, heb vertrouwen en geniet!

Deel Deze Pagina