Hey meiden, mijn wederhelft heeft altijd voor C1000 gewerkt als afdelingschef. Nu is deze in maart Jumbo geworden. Een hele omschakeling voor alle werknemers, waaronder dus mijn vriend. Er werden gouwe bergen beloofd.. maar dit werd een nachtmerrie. Het hele team werd een dag voor de opening uit elkaar getrokken.. die ging naar dat filiaal, die weer daarheen en er kwamen mensen van andere filialen naar mijn vriend zijn filiaal. Nieuwe filiaalleider etc. Mijn vriend ging echt altijd met plezier naar zijn werk! ( C1000 nog! ) Maar nu gaat hij met lood in zijn schoenen. Collega's worden onder mekaar uitgespeeld. Mijn vriend heeft geen chef functie meer maar heeft we zijn salaris behouden, ze hebben namelijk een andere chef die 3 afdelingen onder zijn hoede neemt ( echt een zak van een vent en van een ander filiaal overgekomen ) die eist dat mijn vriend alle werkzaamheden als chef op zich neemt. Mijn vriend verdomd dit, want die chef word dik betaald hiervoor en hij wil mijn vriend alles op laten knappen. Hij krijgt regelmatig waarschuwingen, word gedreigd met ontslag door die chef.. Zn baas bemoeit zich er niet mee?! Ze geven hem *piep* tijden tot en met, want hij moet flexibel zijn! Ze plannen hem zoooo flexibel in dat ie onze kids alleen op zondag ziet!! Hij werkt vaak tot 22.00u savonds om de afdeling helemaal af te vullen. De winkel ligt nu al op zn kont en alles en iedereen die zn kont in de krib gooit werken ze er uit op een lullige manier. ( uitspelen etc. ). Hoe pakt mijn vriend dit aan? Zou er een hogere raad bestaan van Jumbo waar hij en zijn collega's terecht kunnen met hun klacht? Is het slim om rechtsbijstand in de arm te nemen voor het geval dat? Hij heeft al 7 jaar een vastcontract, deze is ook door Jumbo overgenomen.
Bah wat naar zeg!! Ik zou alle collega's bij elkaar trommelen en samen inderdaad een klacht indienen. Samen sta je sterk!! Succes!
ik werk dan niet bij c1000 of jumbo maar wel in een supermarkt. Als het goed is móet er zelfs een hogere raad zijn. Neem aan dat er wel iets van een hoofdkantoor is en dat die andere vreemde kerel óók bij iemand verantwoording af moet leggen. Is overplaatsing aanvragen een optie voor je man?
Is er geen bedrijfsmaatschappelijk werker! Daar zou hij mee kunnen beginnen en of hij het hoger kan op zoeken weet niet? Er zal toch nog wel een chef zijn boven die andere chef. Bij ons is deze maart een Jumbo gekomen en ben er een paar keer geweest. Geef mij de c1000 maar weer terug Jumbo en goedkoop nou haha. Alleen dochter is gek op de Jumbo van wegen die ballonnen die ze krijgt.
Zn ouwe filiaalleider die heeft een Jumbo filiaal in Hilvarenbeek geopend. Hij wil deze week hem bellen om te vragen of hij eventueel iets kan doen.
Jumbo loopt daar voor geen meter. De C1000 was n goudmijn! Geweldige acties etc! Veel van zijn collega's zijn overspannen en een stel zit ook thuis.. zegt genoeg. Hij gaat morgen meteen na of er een bedrijfsmaatschappelijkwerker is.
hij kan ee afspraak maken met zijn regiomanager. Maar hij was filiaalleider van C1000? Dan weet ie toch ook zelf hoe zo'n organisatiestructuur in elkaar zit? Zo te lezen is het geen franchise-filiaal, dus loopt de organisatie door tot het hoofdkantoor van al die 100ennogwat winkels.
Dat lijkt me een hele slimme actie. Als het goed is kent die man jou man redelijk goed en heeft vast op zijn minst een idee waar hij evt aan zou kunnen kloppen. Het klinkt namelijk niet als een gezellig filiaal om te werken, momenteel. Wat een belachelijk gedoe... kan me goed voorstellen dat je man het echt niet meer leuk vindt om er te werken!
Indd. En als iemand hard kan werken dan is die van mij het wel. Die kent nomaliter geen 7 tot 5. Maar zorgt dat alles netjes af is en helemaal vol ligt met producten. En dan krijgt ie een waarschuwing omdat er een vlek op de vloer zit.. Hij gaat de discussie aan, mijn vriend wil dat de klanten niet misgrijpen. Zijn baas en chef willen dat de vlek weggeboend word..
Dit dus! Vind het echt duurder dan C1000, ik ga weer lekker naar de AH!!! Boycotten die handel haha. OT, wat balen voor je vriend (en jullie gezin), hoop dat er snel verbetering komt.
Joh wat balen voor jullie! Zo worden de goedwillende hardwerkende mensen misbruikt. Kan hij overplaatsing naar een ander filiaal vragen? Als managers dit soort leidinggevenden inzetten doen ze dat vaak omdat ze de 'oude garde' kwijt willen raken om te vervangen door jong lekker goedkoop spul. Ik wens jullie heel veel sterkte!
Dit is precies wat ze willen bij jumbo! Ik heb zelf 15+ jaren in de winkel gestaan, en heb nog veel contact met mijn oud collegas. Die winkel is ook jumbo geworden, precies hetzelfde gebeurd Dit is de manier van jumbo om het oudere(duurdere) personeel buiten te werken. Of ze plaatsen je over, zo ver weg dat je zelf wel stopt, of ze werken je op deze manier buiten. Ze zorgen dat je zoveel waarschuwingen en klachten krijgt dat je er geen zin meer in hebt, en als je dan zelf niet vertrekt dan hebben ze een mooi dossier opgebouwd om je buiten te zetten.....
Ja juist! Dat is the team spirit bij de Jumbo! Afpraken plannen zoals naar de tandarts kan hij niet want is ie bijv vandaag nog voor woensdagochtend vrij, dan is ie dat morgen niet meer. En moet hij zijn afspraak wéér afbellen. Ziek zijn mag hij niet omdat ie op 't laatst bij C1000 bijna 3 weken thuis heeft gezeten omdat hij zijn voet gebroken had. Jumbo heeft deze in handen en hem op 't matje geroepen dat ie lang afwezig gewest is en bij de volgende ziekmelding meteen een waarschuwing krijgt! Ik ga daar express géén boodschappen met de kindjes doen ( deed ik voorheen weleens zodat de kids papa konden zien ) want ik kan die baas en chef goed wa aan doen!!
Ze willen hem gewoon weg hebben want hij is te duur. Alles wat hij doet doet hij fout en anders zoeken ze wel wat hij fout doet. Wegpesten of overplaatsen 100km verderop. Wij gaan alleen naar de jumbo voor de ballenbak/ kinderopvang en ik alleen moet met 2 kindjes. Verder enkel ah. Ah heeft goede afspraken met zijn personeel en anders wordt er wel gestaakt waarna alsnog toegezegd wordt, dit kost geld en de boodschappen zijn daardoor misschien iets duurder maar personeel krijgt wel vast contract etc. Bij jumbo willen ze Voor heel weinig heel veel verkopen en om dan nog wat te kunnen verdienen moeten ze bezuinigen op personeel, vaste contracten en chef etc.
4 jaar gewerkt bij die daar in Tilburg met die kinderopvang. Toen zelf gegaan waar niemand problemen mee had. Als ik toch zie wat er nu allemaal werkt, het wordt er niet beter op... Mijn broertje werkt nog bij een ander filiaal van jumbo, maar ook daar is het klote. Jumbo heeft een hoofdkantoor, daar moet toch wel iets of iemand zitten die kan helpen?!