Dat was snel. Maar helaas niets te zeggen over de oorzaak. Geen schildklierwaardes die verontrustend zijn. Wel weer net te hoge ontstekingswaarden, maar dat kantoor door de zwangerschap komen. Dagboekje bijhouden en timen thuis als het voorkomt.
Zijn je galzure zouten en leverwaardes al gecontroleerd? Daar lees ik niks over. De tintelende handen, jeuk op je handpalmen en pijn in je zij zijn typische klachten voor een zwangerschapscholestase. Even de waarden laten checken dus!
Ja ook al gedaan. Leverwaardes zijn goed. Het enige dat zowel uit de urine als het bloed komt zijn verhoogde witte bloedcellen. Het komt best vaak per dag voor ben ik achter nu, geen 3-4x zoals ik had gezegd. Eigenlijk bij alles wat ik doe gaat de hartslag naar rond de 130 en net als nu word ik wakker met 144 en knallende hoofdpijn. Bleh.
Ik heb 3x PE gehad... maar klinkt mij juist niet bekend... En PE gaat wel samen met eiwitten in de urine... bij alleen hogebloeddruk is er sprake van zwangerschapshypertensie, dat kan wel PE worden maar hoeft niet... Bij echt hoge bloeddruk geven ze medicijnen, heb je die al? Vermoed van niet, want hij iswel hoger maar niet te hoog...met medicijnen zal hij dan teveel zakken vermoed ik... Een geruststelling, zie dat je al een kindje hebt? De kans om dan PE te krijgen is kleiner omdat je het bij de eerste niet hebt gehad... enja uitzonderingen daargelaten! Vermoed dat het dus meer in die ontstekingswaarden zit... virusje?
Nee denk inderdaad ook niet meer dat het door PE wordt veroorzaakt. Teveel andere klachten en geen eiwit. Daar was ik in het begin wel bang voor. Ik hou vandaag nog het dagboekje bij, morgen bel ik als het nog zo is. Nu al een half uur rond de 130-140, voel me er niet lekker van. Sowieso is die hoofdpijn vreselijk
Vandaag bij de cardioloog geweest. Hartfilmpje liet inderdaad zien dat de hartslag te hoog was. Tussen de 110-120. Zoals thuis dus. De cardioloog vindt het te hoog en ik krijg maandag en dinsdag een holterkastje om om het hartritme beter te zien en volgen, ook tijdens activiteiten. Woensdag een hartecho en weer een hartfilmpje. En dan 2 weken later pas de uitslag. Dat laatste snap ik niet hoor... Ik moet maandag naar een andere poli rijden (half uur verder) omdat dat kastje zsm om moest maar die uitslag duurt maarliefst 2 weken?! Achja, ik zie wel weer hoe het loopt. Ons ventje maakt het volgens mij prima
Heftig allemaal! Hopelijk heeft beebje er niet al te veel last van. Heel veel succes! Hoop voor je dat ze iets kunenn vinden. Dit is ook zeker geen pretje.