Min schoonzusje gaat in augustus trouwen! Super leuk natuurlijk, wij zijn voor de hele dag uitgenodigd. Het trouwen is om 14.30uur, ergens in een huisje aan het strand. Om 17.30 is er eten (buffet) en om 20.30uur begint het feest in een strandtent een eindje verderop. Wij zitten alleen met onze zoon, die is dan 2 jaar (en 3 maanden) oud. Hij slaapt nog overdag, meestal van 12.30 tot 15.30. Het hele trouwens is op 1,5 uur rijden van ons vandaan, we moeten dus om 12.30 wel van huis, zodat we iig op tijd zijn voor het trouwen. Het probleem is dus dat hij geen middagslaapje kan doen, meestal trekt hij dit moeilijk en wordt hij rond 15uur echt wel sacherijnig. Ook hebben we geen oppas in de buurt waar hij avonds terecht zou kunnen. Mijn schoonfamilie is natuurlijk zelf op de bruiloft, vrienden en familie van mijn kant woont allemaal ook op minimaal 1,5 uur rijden van de trouwlocatie vandaan. Mijn vriend wil als het echt moet best na het trouwen zelf met de auto onze zoon weg gaan brengen en daarna teruggaan naar het eten, maar dat betekent dus wel dat hij minimaal 3 uur onderweg is, dus hij komt dan sowieso te laat bij het eten, en die 3 uur reistijd is zonder files. Als het mooi weer is zullen de wegen van en naar het strand natuurlijk vol staan dus doet hij er langer over. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Slaapt hij niet in de auto dan? Probleem van middagslaapje is dan al opgelost. Ik zou dan vervolgens kijken hoe het in de avond gaat. Lukt het niet dan kan je vriend met hem terug na het eten en anders blijf je lekker met zijn allen.
Kan je hem niet 2 dagen bij je ouders laten logeren; zodat jullie hem de dag ervoor al weg brengen en de dag erna ophalen. Of misschien kunnen jullie ouders wel bij jullie oppassen?
Mijn zwager en schoonzus trouwen in juli en onze zoon is dan 2 1/2 jaar. Zelfde leeftijd dus ongeveer. Hun locatie ligt ook op een uur rijden en zij trouwen al om 13.00 uur. Wij gaan er van uit dat zoontje door alle leuke dingen constant wat te doen heeft en als hij echt moe is kan hij tussendoor gewoon wel even een powernap doen op schoot oid. Na het eten komen mijn broertje en schoonzus hem ophalen en nemen hem mee naar ons huis. Dit betekent dat zij eerst anderhalf uur vsm hun huis naar de locatie moeten rijden, daarna een uur naar ons huis, dan hem in bed leggen, zij slapen dan ook bij ons thuis. Wij hebben we een huisje op een vakantiepark geboekt voor een nacht met m'n schoonfamilie. De volgende dag moeten m'n broertje en schoonzus zelf weer anderhalf uur terug naar huis rijden. Dit alles is gewoon na goed overleg geregeld. Als zij ooit omhoog zitten met het een of ander zullen we dat ook voor hun doen. Daar ben je familie voor toch?
Anders misschien een campingbedje mee en kijken of er een ruimte vrij is waar hij savonds kan slapen tijdens het feest
Toen ik trouwde, zijn de kinderen van mijn zus gebleven tot ergens tijdens de receptie. De schoonouders van mijn zus waren gewoon ook gekomen en hebben de kinderen toen mee naar huis genomen (was wel wat minder ver, ongeveer 45 minuten). Is zoiets nog een optie, dat een oppas meegaat en je zoontje dan meeneemt als hij instort? Ik zou hem wel meenemen, is ook niet leuk als hij er helemaal niet bij is.
Wij namen in dit soort gevallen altijd een campingbedje mee. Er is altijd wel een ruimte ergens waar je het neer kan zetten. Onze zoon heeft zelfs eens in een soort voorraadkast geslapen haha. Met een beetje mazzel slaapt hij in de auto en hoeft hij niet meer naar bed. Maar die van ons wilden (en willen) nooit slapen in de auto.
Mijn ervaring: go with the flow... als je wilt dat ze gaan slapen die dag, lukt dat toch niet, althans hier voelen ze dat aan en gaan ze mooi niet slapen als we 1,5 uur later van huis moeten. Plan de volgende dag lekker helemaal NIKS en dan kan hij dan lekker bijkomen en uitrusten. Waarschijnlijk is er zoveel te doen daar, dat hij zich prima zal vermaken. En anders kijken of iemand hem rond etenstijd op wil halen. Buurmeisje/ vrouw/ kennis/ vrienden.... als je ze de benzine vergoed?! Misschien ziet iemand dat wel zitten.
Wij hebben einde van deze maand een bruiloft van mijn schoonzus. De jongste blijft bij oma die breng ik vroeg weg. tijden zijn vergelijkbaar als bij jou. Ik neem de gok dat zoon slaapt in de auto (doet hij ook wel) en probeer hem in de ochtend nog een uurtje te laten slapen (hij gaat met papa mee naar de kapper om 9 uur en dan hoop ik dat hij het een beetje zat is....en meestal met zoiets blijft hij wel vrolijk. Genoeg te zien en genoeg mensen om hem heen namelijk... In de avond wordt hij opgehaald... Slaapt jou zoontje niet in de auto ?
Wellicht slaapt hij in de auto. Aug is nog redelijk ver weg. Miss slaapt hij niet meer tegen die tijd. Mijn oudste was net 2 toen ze geen middagslaapje meer deed. Neem ook je wagen /buggy mee. Als hij echt heel moe is ga je ff wandelen en valt hij miss wel in de buggy in slaap. Hoe doe je het savonds dan tijdens het feest? Dat heb ik ff gemist denk ik.
Toen mijn schoonbroer/ schoonzus trouwde was uk nog maar 18 maanden, maar was met overnachting en het huisje was een stukje van de trouwlocatie af. Hij heeft thuis geslapen daarna heeft hij even geslapen op de kamer. Daarna is hij op gebleven tot hij moe was en sliep daarna als een blok. Ik zou een campingbedje meenenemen en buggy. Als hij niet wil slapen een stuk wandelen. Wat doe je met het feest?
Wij hebben tijdens de bruiloft van mijn zus (Y was toen bijna 2) mijn schoonouders een etentje cadeau gedaan in de buurt van het feest (op 125 km van hun huis) 'op voorwaarde' dat ze Y na het eten kwamen ophalen en bij hun thuis in bed legden. Ze kwamen haar toen precies ophalen toen ze haar toetje op had en logeerde bij mijn schoonouders, wij hadden een overnachting geboekt vlakbij het feest.
Het probleem is dat hij eigenlijk nooit slaapt in de auto, of pas na 5 kwartier ofzo, dus dan moet hij er weer uit als hij net in slaap is. Slapen in een campingbedje in een onbekende ruimte doet hij ook niet en op schoot en in de buggy al helemaal niet . Mijn ouders willen wel 's avonds oppassen maar dan moet hij daar dus wel naar toe. Misschien dat ze tot halverwege kunnen rijden en wij ook, maar dat weten ze nog niet zeker ivm hun eigen plannen/werk. Hele weekend bij mijn ouders hadden we wel willen doen maar mijn schoonzusje en verloofde zijn de peetouders van ons zoontje en willen hem er heel graag bij hebben! (En wij eigenlijk ook gewoon)
@MCW: dat is ook nog een idee! Het trouwen is in Ouddorp, vast genoeg leuke strandtenten waar mijn ouders kunnen gaan eten. Dit hou ik even in gedachten!
Toen onze oudste 11 maanden oud was zijn onze beste vrienden getrouwd ( 1 uur bij ons vandaan) Onze dochter heeft 30 min in de auto geslapen 's morgens en onder de kerkdienst heeft ze in bed gelegen (ik erbij gezeten) maar ze had geen zin om te slapen ze is tot 's avonds 21.30 wakker geweest en mijn ouders hebben ze toen opgehaald. Gewoon proberen en maar kijken hoe het loopt dat werkt vaak het beste hoor. Niet teveel beren op de weg zien.
Je kan ook een huisje huren met jouw ouders of vrienden, dan kunnen die 's avonds je kind in bed leggen.
Evt een huisje of hotelkamer boeken voor je ouders en jullie zelf? Dan hoef je ook niet het hele stuk terug en afhankelijk van wanneer in augustus (eind augustus is de vakantie afgelopen ) zit je niet meer in het hoog seizoen. (Voordeel is dat je een Back-up hebt voor overdag)
Ik ben ooit door oudere vrienden gevraagd op hun kinderen te komen passen in een hotel vlak bij de feestlokatie. Zij hadden de hele dag bruiloft met de kinderen er bij, ik kwam vlak voor het eten en heb mee gegeten en daarna met de kinderen naar het hotel gegaan en ze gedouched en lekker in bed gestopt. Ik ben daar blijven slapen en de volgende ochtend met het gezin ontbeten en daarna ben ik naar huis gegaan. Ouders lekker gefeest en de kinderen goed verzorgd achter gelaten bij mij. En ik verdiende een zakcentje😊
Mijn schoonzusje is getrouwd toen onze dochter 7mnd was. En nee, mevrouw sliep niet op schoot, in de kinderwagen of in de auto. Het meeste was hier in de buurt op max 20 min rijden maar wel een hele dag vol (met een hele dag bedoel ik van 10u tot einde feest 's avonds). Wij hebben haar tijdens de lunch in een kampingbedje gelegd in een slaapkamer en ook smiddags in de kerk in een zaaltje. Tijdens het diner was ze mee en op feestlocatie heeft ze geslapen. 's avonds rond 2300 naar huis. Super slopende dag voor haar en voor ons. Maar ze staat wel op alle foto's en vond het super leuk! Nu moet ik zeggen dat als ze moe is/was word ze niet super vervelend dus dat is fijn.