gestopt met de pil, er meteen voor gaan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Starry, Jun 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Ik heb even een vraagje.. Ik ben dus op 1 juni gestopt met de pil (microgynon 50) nu gebruikt mijn man dus condooms omdat ik eerst een menstruatie uit mezelf wil krijgen en ook wil ontpillen..ik heb ergens gelezen dat dat tussen de 6 a 10 weken gebeurd ( dan zijn alle hormonen van de pil uit je lichaam ) Nu vraag ik mezelf af hoeveel vrouwen meteen aan de slag zijn gegaan nadat ze de pil de deur hebben gewezen :) en wie eerst hebben ontpilt of hebben af gewacht tot de eerste menstruatie? En wanneer er dus echt voor zijn gegaan?

Liefs Starry

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Het is in principe zo dat je je menstruatie gewoon op schema kunt verwachten nadat je met de pil bent gestopt. Inderdaad komt het voor dat een menstruatie 6 à 10 weken of zelfs langer op zich laat wachten, maar meestal word je ongesteld na een cyclus die een voor jou normale lengte heeft.
    Biologisch gezien is ontpillen niet nodig. Er is geen risico voor jou of je kindje als je meteen na het stoppen met de pil zwanger wordt. Maar er kunnen natuurlijk andere beweegredenen meespelen en alles heeft zo zijn voor-en nadelen.

Ik heb even wat dingen voor je op een rijtje gezet:

Meteen ervoor gaan
    - Is niet schadelijk voor jezelf of een eventueel kindje.
    - Je hebt eerder kans om zwanger te worden
    - Het is tegenwoordig niet meer nodig om de eerste natuurlijke menstruatie af te wachten om de duur van de zwangerschap te bepalen. Dat wordt tegenwoordig bij iedere zwangere standaard gedaan met een termijn-echo.
    - Het kan zijn dat je een tijdje in onzekerheid zit. Als het even duurt voor je natuurlijke cyclus op gang komt, weet je nooit zeker of je nou zwanger bent, of dat je cyclus gewoon op zich laat wachten. Ook kan je lichaam direct na de pil tijdelijk enigszins uit balans zijn en/of moet bje wennen aan de natuurlijke reactie van je lichaam op de natuurlijke cyclus. De symptomen kunnen soms erg lijken op zwangerschapskwaaltjes.

Kortom, het is een overweging die je zelf moet maken. Ik heb gekozen voor een tijdje gebruik te maken van condooms omdat we eenvoudigweg nog niet klaar waren om "echt" te beginnen (financiële situatie) maar ik wel een beetje het gevoel wilde hebben dat ik ermee bezig was. Bovendien, als ik bij de ongelukkigen hoorde bij wie het lang ging duren voordat de natuurlijke cyclus het weer overneemt, dan had ik dat alvast gehad voordat we er echt voor gingen!
    Overigens kwam mijn eerste natuurlijke menstruatie keurig na 29 dagen.

Maar als jullie er klaar voor zijn, waarom niet meteen ervoor gaan en gebruik maken van die extra kans om zwanger te worden? Ik zou wel uit voorzorg een stuk of 10 van die dipstick-testjes kopen. Ik weet niet precies waar je die in Nederland kunt kopen, maar ze kosten geen drol (minder dan $1 per stuk in ieder geval) en behoren tot de meest betrouwbare testen. Op die manier kun je er bij twijfel altijd een testje tegenaan gooien, zonder schuldgevoel dat je een dure Clear Blue (of iets dergelijks) verbruikt!

3. allstar

allstar Actief lid

May 29, 2012
    344
    6
    18
    wij zijn er ook meteen voor gegaan... en meteen foliumzuur gaan slikken uiteraard.

4. Yris

Yris Niet meer actief

Wij zijn er na het stoppen van de pil meteen voor gegaan... ik had gelijk een cyclus en was na de eerste ongi ook al zwanger (ontpillen hoeft niet altijd) 10 jaar slikte ik de pil ;)

5. latnach

latnach Lid

Mar 2, 2012
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide keren meteen zwanger na stoppen met de pil, geen menstruatie afgewacht.... Was bij de eerste al 13 jaar aan de pil, en tussen de 1e en 2e zwangerschap ook weer pil gebruikt.....

6. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Wij stoppen over 8 dagen met de pil. Wij gaan er dan ook gewoon voor. Foliumzuur is allang in huis dus :)

7. Evi87

Evi87 Actief lid

Jun 19, 2012
    300
    0
    0
    Wij gaan ook gelijk proberen, ik heb eigenlijk ook het geduld niet om nog langer te wachten ;) vorige week gestopt met de pil!! En ook begonnen aan etos zwanger worden.. :)

8. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

Jun 5, 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook gelijk begonnen. 28 mei gestopt met de pil. Ik denk dat ik afgelopen zondag mijn eisprong heb gevoeld. Nu dus maar afwachten en in de tussentijd doorkruisen mocht het niet mijn eisprong zijn geweest haha.
    Succes!

9. Kyna

Kyna Lid

Jun 10, 2012
    46
    0
    0
    Na het ontpillen werd ik direct weer gewoon ongesteld,alleen duurde mijn cyclus 25 dagen i.p.v 27.Erg netjes dus.
    Wij zijn er dus metteen na deze menstruatie voor gegaan
    Alleen zou ik dus rond deze tijd weer ongesteld moeten worden maar ik ben het nog niet.Wel heb ik typische (ontpil?) symptomen zoals extreme vermoeidheid,vooral met inspannend werk en ik ben heel erg prikkelbaar bovendien heb ik veel meer afscheiding.
    Wie heeft zoiets ook gehad?Na het ontpillen direct een regelmatige cyclus hebben maar de tweede menstruatie blijft ineens uit(tot nu toe)

10. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Oke bedankt meiden voor jullie reacties :)
    Ik weet nog wel dat voor dat ik zwanger werd van Irem mijn cyclus onregelmatig was dus daar ga ik nu ook maar van uit.
    Ik wacht gewoon netjes m'n eerste ongi af en dan gaan we er helemaal voor :)
    Jullie ook succes met zwanger worden!!

11. Evi87

Evi87 Actief lid

Jun 19, 2012
    300
    0
    0
    Het komt vast helemaal goed met ons allemaal!

12. daantje1989

May 7, 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij zijn 27 april gestopt met de pil.. nu wachtend op de tweede ongi of juist niet):D
    Wij zijn er dus ook gelijk voor gegaan. nu al een paar dagen steekjes in mijn buik.. En mijn buik is een beetje harder.. Misschien omdat mijn ongi er aan moet komen?? maarheb er eigenlijk nooit geen last van gehad??.. zijn er veel mensen hier gelijk na het stoppen van de pil zwanger geworden?? het is allemaal spannend..

Liefs..

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Wij zijn er ook direct voor gegaan toen ik was gestopt met de pil. Zijn beiden te ongeduldig om dan nog te gaan wachten;)
    Ik had gelijk een regelmatige cyclus van 28 dagen, en de derde ronde was het raak:D

Ik heb wel ooit gehoord/gelezen dat je meer kans op een tweeling hebt als je direct na het stoppen zwanger wordt. Er is dan meer kans dat er 2 (of meer) eitjes springen de eerste keer.
    In hoeverre dit waar is......dat weet ik niet

14. Evi87

Evi87 Actief lid

Jun 19, 2012
    300
    0
    0
    Tweeling... Ahh ook leuk haha! Straks hebben we hier allemaal tweelingen! :)

15. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ja dat heb ik ook ergens gelezen maar weet ook niet of dit waar is :) ik heb zo ie zo meer kans op een tweeling omdat het aan mijn moeders kant voor komt, zo is mijn mamma ook een tweeling en haar opa en oma waren ook allebei een tweeling :) we zullen wel zien...dan zijn we wel meteen compleet :)

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Wij wilden in eerste instantie ook eerst een menstruatie afwachten en tot die tijd condooms gebruiken. Alleen hebben we dat maar een week volgehouden :p

Nu nog steeds afwachtend op mijn eerste menstruatie, inmiddels zit ik op cyclusdag 34, nu maar hopen dat het gauw komt. Beste vervelend zo!

17. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Heb je al een zwangerschapstest gedaan? Misschien ben je al wel zwanger ;)

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ja ik heb zondag een test gedaan, maar was negatief. Had ook niet anders verwacht. Misschien dit weekend nog maar eens testen, maar ik geloof niet dat ik al zwanger ben.

19. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad... Mijn eerste menstruatie kwam netjes na 28 dagen. Die 4 rondes daarna had ik een heel wisselende cyclus maar het gemiddeld aantal dagen was rond de 40! In ronde 5 merkte ik pas dat ik echt ontpild was en had ik ook weer een cyclus van 28 dagen. In ronde 6 was ik zwanger :)

20. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

Jan 19, 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Hier ook gelijk zwanger na het stoppen met de pil
    8 Januari laatste pil geslikt en 10 februari was mijn test positief en ondertussen al 22 weken en 5 dagen onderweg :D

Mijn dokter zei me indd ook dat we meer kans hebben op een tweeling nu ik gelijk zwanger geraakt was...Want dan heb je indd kans dat er 2 of meer eitjes tegelijk springen..

Daar schrokken we nogal van omdat mijn opa een tweeling is, mijn ooms zijn 2ling en ik heb neefjes die tweeling zijn..
    Aan mijn vriend zijn kant is zijn oma tweeling, mijn vriend is er eigenlijk 1 van een tweeling ( andere is gestorven ) en zijn broertje en zusje zijn tweeling!

We hadden dus in ons achterhoofd dat het best eens een tweeling zou kunnen zijn..
    Maar gelukkig is het er 1tje.. een jongen :D
    En ja ik zeg gelukkig omdat dit ons eerste kindje is en ik denk ik 2 tegelijk niet zou trekken!

Succes met zwanger worden!!

Share This Page