nieuwe bril nodig, hans anders of duurder?

Discussie in 'De lounge' gestart door ann82, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Iemand van jullie ervaring met brillen van Hans Anders e.d.? Ik ben eigenlijk een lenzendraagster maar heb nu steeds vaker mijn bril op. Vanwege de hooikoorts kan ik mijn lenzen niet altijd verdragen. Nu heb ik nog een bril uit het jaar nul, dus tijd voor een nieuwe! Op de website van Hans Anders staan alle brillen voor 69 euro en met duurdere glazen voor 109 euro!
    Zijn de brillen bij een duurdere opticien zoveel beter?

2. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik heb altijd brillen bij Hans Anders gekocht en het bevalt me prima. Mijn vriend heeft een megadure van Pearle, maar ik kan niet zeggen dat die 'beter' is. Hans Anders is ook prima, lijkt mij. Ik ben er in ieder geval heel tevreden over :)

3. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    Hier ook een hans anders voorstander!!! Zonde om meer voor een bril te betalen dan nodig is...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook hoor.. niks mis mee.

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier een voorstander van Specsavers, ben nog nooit meer dan 29 euro kwijt geweest :)

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hier eentje die niet zo tevreden is over brillen van Hans Anders. Op de een of andere manier zitten ze gewoon nooit lekker, hoe ik hem ook laat stellen bij hun. Laatste bril bij een gewone opticien gekocht en die zitten veel beter en zoveel meer was ik ook weer niet kwijt. Je kan je montuur zo duur maken als je zelf wil. ;)

7. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    TOen ik nog lenzen kocht bij hans anders was ik altijd tevreden totdat.......

Ik een bril ging bestellen. Ik kreeg de bril en in eerste instantie had ik niets in de gaten. Mijn sterktes zijn -2.75 en -3.00... echter bleef ik constant hoofdpijn houden. Ook had ik het idee dat ik niet helemaal goed zag...iets waziger dan ik gewend was met mijn lenzen.....op een gegeven moment had ik mijn bril eens omgedraaid....en toen kwam ik er dus achter dat de glazen verkeerd om zaten:S Ook deed hij me steeds pijn achter mijn oren...na 3 keer versteld te zijn geweest bleef het nog pijn doen en toen ben k maar weer lenzen gaan dragen!

8. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik heb het bril totaal plan van Hans Anders, ik betaal elke maand 6 euro en mag dan na 1 jaar een bril uitzoeken.
    Ik zit er sinds ik een bril draag (en dat is laaaaaaang!)

Maar goed, heb nooit problemen met ze gehad. Ik ben ondertussen verhuisd, dus ik heb ervaring met 2 van de winkels.

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb mijn brillen altijd van de Hans Anders! Ben altijd tevreden! Ze hebben regelmatig goede acties. Zo heb ik 3 week geleden een compleet nieuwe bril, inclusief glazen voor 60 euro uitgezocht! Ben er helemaal blij mee.

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

Een dure merk bril doe je echt jaaaaren mee. die brillen van hans anders zijn zo versleten. ze zijn hier elk jaar echt stuk, glazen beschadigd, verf eraf, dat heb ik bij dure brillen nooit gehad, nog niet na 5 jaar.

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik kies persoonlijk altijd liever voor een 'dure' opticien. Die mensen hebben voor mijn gevoel vaak wat meer zicht ook op bijv. hoe een bril je staat.

Ooit 1x een bril van Hans Anders gehad. Bij werkelijk elke bril die ik op m'n hoofd zette kreeg ik te horen dat het leuk stond. Tsja... hoor liever de waarheid. En die krijg ik bij een andere opticien wel...
    Kwaliteit van de bril was voor mij prima, gebruik die van mij namelijk alleen op m'n werk...

12. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Specsavers is net zo goedkoop als Hans Anders, alleen heb je daar veel meer keuze (ook duurdere modellen). De laatste keer dat ik een bril kocht, was ik 50 euro kwijt, incl. montuur en glazen. Was wel in de aanbieding, maar de prijs van het montuur alleen al was eerst 199 euro. Ik draag zelf lenzen, elke dag. Alleen 's avonds en 's ochtends (voor het douchen) zet ik mijn bril op. En echt, het is een super bril, goede kwaliteit. Maar dat mag ook wel voor die prijs (nja, de prijs wat hij wàs).

13. Maia

Maia Niet meer actief

tja, ik ga meestal naar een wat duurdere opticien, nu ook weer, sowieso vond ik bij de 'goedkopere opticiens' gewoon geen leuk montuur en ik heb met Hans Anders wel eens gehad dat m'n sterkte nou echt niet lekker klopte.

14. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Voordat ik lenzen droeg, had ik ook een hele dure bril. Die draag ik nu dus naast mijn lenzen. Moet zeggen dat hij nog prima zit, maar de kleur is er hier en daar af en het model kan echt niet meer :D!
    Ik ga gewoon eens even kijken en passen bij Hansje. Specsavers zit hier jammergenoeg niet in de buurt.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik draag ook lenzen, alleen soms thuis in het weekend niet en inderdaad als ik veel last heb van hooikoorts.

Ik heb dus een bril voor ERBIJ. Van Hans Anders. Is prima, maar ik zou het niet aanraden als je meer van de helft van de tijd je bril draagt.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat is niet mijn ervaring. Ik heb al vanaf dat ik op de basisschool zat brillen van Hans Anders - ze gaan allemaal minimaal 3 jaar mee, meestal koop ik daarna zelf een nieuwe maar ze zijn dan nog absoluut niet versleten.

De glazen kosten overal min of meer hetzelfde, maar ik ga echt niet voor montuur honderden euro's neerleggen terwijl je hetzelfde montuur bij Hans Anders dus voor een paar tientjes kunt kopen. Ik ben er altijd prima geholpen. Als er iets kapot mocht zijn aan je bril wordt dat ook gewoon gratis verholpen. Ik kom nooit bij een andere opticien.

17. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik ook Specsavers. Je kunt kiezen uit een aardig aantal monturen, je glazen zijn wel heel simpel niet ontspiegeld, niet krasbestendig enz. Maar kost maar 29 euro. Ik heb er drie jaar geleden twee gekocht tegelijk en ze zijn nog prima.

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik heb met allebei ervaring en het maakt me echt niets uit. Allebei even goed.
    Toevallig heb ik gewerkt bij een opticien en weet ook dat de dure opticiens gewoon ontzettend veel winst maken. Die glazen/ lenzen en monturen gaan tig keer over de kop en worden ook in een 3de wereld land gemaakt, waarbij je mag hopen dat het niet door kinderen is. Het maakt echt niet uit.
    De merkmonturen betaal je voor het merk, niet perse de kwaliteit.

En verder ligt het gewoon aan het personeel in de winkel of je goed geholpen wordt, je bril goed gesteld wordt en of iemand met je meelult of eerlijk is.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik heb toevallig net een nieuwe bril gekocht bij Fieldmann (enschede) omdat ik ook meer mijn bril wil dragen en mijn oude te groot was geworden (ben 20 kilo afgevallen). Ok ik had mijn oude (ook van Fieldmann) bij kunnen laten stellen maar die had ik in 2003 gekocht dus vond dat ik wel een hele nieuwe mocht.

Ben ook bij andere zaken geweest en waar je goed op moet letten is dat het vaak aanbiedingen zijn van simpele glazen, dus niet ontspiegeld en niet dunner geslepen.

Ik heb dus mijn ene oog -9.75 en mijn andere oog -10,25, glazen zullen dus wel dunner geslepen moeten worden.
    Voor een slijping moest ik bij bijna iedereen extra betalen (30 euro per glas per slijping, er waren minimaal 2 slijpingen nodig dus ik kon bij de aanbieding zo minimaal 120 euro bij op tellen)

Bij Fieldmann zit dit dus al bij de prijs van het glas inbegrepen, ik wan nu iets minder dan 50 euro per glas kwijt en monturen hebben ze daar vanaf 0 euro (maar die zien er dan ook niet uit :cool:)

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb een paar keer een bril bij hans anders gekocht. Daar ging ik vanaf het begin aan heen (ivm verzekering) maar mijn eerste bril klopte al niet. Kon er niet goed doorheen kijken, ja was gewoon wennen zeiden ze. Bleek later dat ik plus had gekregen terwijl ik min heb...
    toen een bril later was mijn ene oog te sterk en het cilinder zat niet goed... Maar goed omdat ik daar bekend was wilde ik in december jl daar ook weer heen maar vond geen leuk montuur, allemaal wat saaaai zegmaar. Dus toen voor het eerst naar een andere opticien en daar werd ik echt veel beter geholpen (Pearl). De oogmeting was veel beter en uitgebreider, veel leukere monturen en met mijn verzekering (ziektekosten) hoefde ik niks bij te betalen. Dus 'gratis' bril. Met mijn verzkering deed hans anders geen zaken (unive).

Deel Deze Pagina