Hallo, Ons zoontje is 5 weken oud en hij groeit goed, volgens mij groeit hij zelfs heel hard. Ik geef hem de borst. Hij heeft de laatste dagen steeds vaker groene poep in zijn luier en daar schrik ik dan best wel van. Ook heeft hij vaak spuitluiers. Ik heb ook het idee dat hij regelmatig last heeft van krampjes. Hij kan gulzig drinken en hij hikt en boert veel. Hij wil elke 3 uur en soms elke 2 uur al drinken. Ik probeer hem dan wel de ene borst leeg te laten drinken voordat ik hem de andere aanbied, zodat hij ook de achtermelk krijgt. Ik heb de afgelopen week wel sla gegeten en groene boontjes, maar geen spinazie of zo. Zou het met zijn onrijpe darmen te maken kunnen hebben?
Hoi, groen poep zie je veel bij kindjes die heel veel melk krijgen. Soms zie je ook spuitluiers met schuim en witte vlokken. Dit is onverteerde melk. Je kindje heeft dit zeg maar "over" en kan er niets meer mee: het wordt weer uitgepoept! Het klinkt heel goed hoor, hoe je hem voedt. Probeer een paar dagen of je het eerste toeschieten kunt opvangen. Haal hem van de borst wanneer het grote klokken begint: laat de straaltjes weglopen in een luier ofzo en wanneer de straaltjes afbuigen leg je opnieuw aan. (wel even de borst drogen, anders glijdt hij er misschien overheen) KIjk maar of de voedingen nu iets rustiger gaan. Succes,. Heidi
Hallo Heidi, Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen! Toch nog een laatste vraag. Is het 'normaal' dat hij 's nachts nog steeds elke 3 uur wil drinken? Ik vind het geen probleem, maar wel vermoeiend natuurlijk, ik probeer overdag dan maar een dutje te doen Zal hij binnenkort minder vaak willen drinken, denk je?
Is heel normaal inderdaad. Kinderen mogen het eerste half jaar gewoon nog komen voor een nachtvoeding. Dit is vaak hele goede voeding, waar ze heel goed van groeien. Bij veel moeders heeft deze nachtvoeding ook een functie: in stand houden van de melkproductie. Soms zie je bij moeders die weer gaan werken of studeren dat er weer een nachtvoeding terug komt. Allemaal niet ongewoon. Geniet er van, dat lijfje zo dicht bij je in uurtjes dat iedereen slaapt