nou ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet denk me ei even kwijt mijn ouders hebben al zolang ik me kan herinneren een slecht huwelijk,dus dat ze uit elkaar gaan dat is maar beter zo alleen voelt t zo raar nu ik 26 ben en volwassen me eigen gezinnetje wil stichten dat ik dan opeens nog t kind van gescheiden ouders word. och ja zal wel wennen en ik ben niet de enige moet ik maar denken
Niet leuk. sterkte ermee Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 17 was. Ben nu 27 Sinds de scheiding ook geen vader meer aangezien hij 10 jaar geleden met de noorderzon is vertrokken. Hoop dat je een goed contact blijft houden met beide ouders, ze zullen je nodig hebben en jij hun Liefs
Toevallig had ik het daar met een collega van mij over. Ik zou het, ook al ben ik ondertussen 34 en heb een eigen gezin, het niet leuk vinden als ze zouden scheiden. Wens je veel sterkte toe.
Het is uiteindelijk nooit leuk als je ouders uit elkaar gaan. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 15 was. sterkte!
het is nooit leuk. gebeurde bij mij toen ik 18 was. woonde net op mezelf. ook omdat thuis altijd 'gezellig' was... sterkte meid
Volwassen of niet, het betekent een hoop verdriet en ellende. Ik was 22 toen mijn ouders besloten te gaan scheiden. Heel veel sterkte!
ik was 23 toen mij ouders uit elkaar gingen en woonde al zo een 2 jaar op mezelf. maar het was echt raar, en dat is het bijna 10 jaar later nog steeds. inmiddels zijn ze allebei hertrouwd en dat is nog vreemder. nu we toch bezig zijn; het vreemdste was dat ik mn vader ging attenderen toen hij aan het daten was dat hij 'het' toch echt veilig moest doen. haha, die zal wel gedacht hebben. maar goed. het is gewoon een lastige situatie waarin je veel geduld moet hebben, probeer met allebei een goede band te houden en geen partij te trekken.
Sterkte meis, ook al was het een slecht huwelijk, je had toch 1 thuis en dat gaat allemaal veranderen... Mijn schoonouders zijn 4 jaar geleden uit elkaar gegaan. Het was geen slecht huwelijk alleen mijn schoonvader gezapig en mijn schoonmoeder was gewoon niet gelukkig. Het was niet leuk, want ook al waren het mijn schoonouders, voor mij was het mijn 2e thuis. Maar nu we zien hoeveel beter zeker mijn schoonmoeder er nu aan toe is, kan ik alleen maar zeggen, echt beter zo.
Sterkte meis, ook al sta je er niet van te kijken je thuisbasis valt nu weg en dat lijkt me echt heel raar/naar.. Hoop dat je ouders er beide achter staan en hopelijk zie je hun snel opfleuren, dan weet je dat het niets voor niets is geweest!
Veel sterkte ermee! Gek is het he, alles valt uit elkaar. Mijn ouders scheiden van elkaar toen ik 6 was en mijn vader en mijn stiefmoeder zijn vorig jaar gescheiden.. het deed net zo veel pijn als toen ik 6 was... alleen nu was ik 33 en had ik zelf 2 kinderen waarvan ik er 1 moest uitleggen dat opa en oma gingen scheiden. En net als toen ik 6 was zit ik nu ook weer tussen 2 ruziende ouders in.. zucht... Of je nou 5/10/15 of 25 bent.. het is nooit leuk geloof ik...
Mijn schoonouders zijn 6 jaar geleden gescheiden en heb tot op de dag vanvandaag nog steeds last van, in de zin van ze kunnen niet samen op een verjaardag van onze kids komen en we moeten altijd na denken wie waneer mag komen .. Pffff heeeeel vermoeiend is .. Het zij volwassen mensen maar het gedragen zich als een stel kleuters.. Dus hier is het de afgelopen 6 jaar met kerst een geruzie wie de kerst krijgt en hoelang en wie er als eerste op de verjaardag van de kids mag komen en wie het beste kadotje geeft!! (En als ze dan perongeluk toch samen zijn op de verjaardag dan is het ruzie en elkaar uitdagen en vieze opmerkingen maken, kinderen tegen de andere opstoken) Dus va uit mij wil ik je heel veel sterkte en succes wensen , hoop voor jou en natuurlijk andere in deze situatie dat die scheiding wel gewoon normaal gaat en niet te veel gedoe van komt .. Uit eindelijk zijn mijn man en zijn broer dus de dupe van de scheiding ..
Hier ook, ik was 22 en zwanger van de oudste toen mijn ouders gingen scheiden. Maar voor ons was het een opluchting, want we zagen dat mn moeder niet meer gelukkig was, en veel verdriet had. Uiteindelijk zijn ze als vrienden uit elkaar gegaan, en met verjaardagen komen ze dan ook altijd gezamelijk deze kant op. Ik woon in Amersfoort en mijn familie in Brabant. Hier gelukkig geen problemen, dat ze niet samen in 1 ruimte kunnen zijn, maar dat is helaas wel eens anders zoals ik wel eens hoor en lees. Wil je veel sterkte wensen, maar wat je al zei, het was geen goed huwelijk. Dus is het gewoon veel beter zo.
TS. het is inderdaad erg heftig. Dit jaar zijn mn ouders naar 44 jaar huwelijk gescheiden. Ben zelf nog maar kort getrouwd en een kindje. Kwam mij ook rouw op mn dak. Snap dus helaas hoe je je voelt. Maak duidelijk afspraken met je ouders, zodat je geen partij hoeft te kiezen. Want dat gaan ze toch proberen. Is me redelijk gelukt, maar ervaar het nog steeds als erg moeilijk. Vooral als de 1 op de ander staat af te geven. Sterkte!
@limegreen: mja wij hebben dus heel bewust gezegd... Daar beginnen we niet aan. Hier beiden gescheiden ouders... Dat valt niet te plannen @ts: ik denk dat het misschien nog wel vreemder is als je ouders gaan scheiden als je zelf al volwassen bent... Je zit er tenslotte niet steeds bovenop... En als kind pak je toch makkelijker de boel weer op denk ik.
Heel veel sterkte. Ook al ben je allang volwassen, en sta je op je eigen benen, het blijven je ouders - en de grootouders van je kinderen.