Oké, voor het eerst met ovulatie testen aan de slag. Had namelijk het idee dat mijn ei vrij vroeg is. 16okt eerst dag van menstruatie. 4 dagen geduurd. Daarna begonnen met testjes. Bleven elke dag heel licht tov de contolestreep. Prima dus. Tot gisteren avond, de test leek op te lopen. Meteen mijn vraag, bestaat zoiets als een 'oplopende' test? Ik bedoel kun je aan een donkerder streepje zien dat je ei eraan zit te komen zeg maar? Gisterenavond gezellig gehad . Vanmorgen om 9 uur een knalpositieve ovu test. Echt 2 dezelfde strepen. Nou komt het. Zojuist heb ik nog een test gedaan en die lijkt wat lichter. ( ik weet het, misschien te nieuwsgierig, te veel testen in huis, weet niet waarom ik nog een keer testte) maar wat kan ik hier nou uit opmaken? Ik ben echt een leek met cyclus, ei enz enz, ondanks dat ik al een prachtige dochter heb Hoop dat iemand me wegwijs kan maken. Is ei nou al geweest, doortesten? Ik zal een foto toevoegen. Van boven naar beneden: gisterenavond, vanmorgen en net.
Die middelste is inderdaad positief. Binnen 48 uur zal je eisprong plaatsvinden, dus uiterlijk zondag. Zondag + 2 weken = je NOD. Dat je test net weer lichter was, zegt niks over dat je eisprong dan al moet zijn geweest. Aan een ovulatietest kun je niet je eisprong zelf aflezen. Het geeft alleen de LH-piek aan welke je eisprong in gang zal gaan zetten.
Helder! Dank je voor de uitleg. Doortesten heeft geen zin meer toch? Als ik het goed begrijp heb ik de LH piek dan nu gehad?
In principe heb je je piek nu gehad en idd binnen 48 uur een eisprong maar dat is geen garantie, je zou dus als je toch zoveel testen hebt nog even door kunnen testen maar je mag er in principe van uitgaan dat je ei wel gaat springen. Dus op cd 13 een positieve test uiterlijk cd 15 je ei. in principe dan 14 dagen er bij optellen, hoelang is je cyclus meestal? Klus ze nog even!
we zijn trouwen tegelijk ongesteld geworden haha, maar ik heb nog geen positieve test gehad, ik verwacht m op cd 14 of cd 16. ben benieuwd!
Dank je, zal er vanavond evt en morgen nog 1of 2 doen, dan weet ik het ook idd. Cyclus is eigenlijk altijd 27 a 28 geweest. ( heb al 1,5 jaar geen pil meer) de een na laatste was 26 en de laatste 25.. voor jou ook spannend! Misschien binnenkort in hetzelfde zwanger clubje, fingers crossed!
Edit een na laatste was 27 en de laatste 25.. Erg vroeg vond ik. Ik had toen een zwangerschapstest gedaan, want had vage symptomen.. bijna blij, kreeg een lichte streep op kruidvat 2v5. Maar helaas de volgende dag dus ongesteld..
Ik heb dat ook. Echt oplopend naar niks meer. Maar wanneer die echt springt weet je nooit zeker. Vnvd nog eens keer gezellig maken of morgenvroeg ofzo. Nu de wachtweken
Nee dat kan ook. Wij vrijen alleen maar savonds. Zijn geen ochtend mensen haha. Toch al 3x zwanger geweest