neus amandelen en oortjes doorprikken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stampertje, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Vorige week zijn we naar de kno arts geweest. Nou hebben ze gezecht dat ze 6 april haar oortjes gaan doorprikken en neusamandelen knippen.

Maar ik wou graag weten hoe lang dat het duurd van het moment dat je haar daar achterlaat en dat je er weer bij mag. En of dat ze er daarna veel last van heeft en hoelang dat dat duurd.

2. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hallo, toevallig is mijn neefje van 11 maanden vorige week ook geweest. Mijn schoonzusje zag er erg tegenop, maar achteraf zei ze dat als het nodig was ze het zo weer zou doen. Hij is 15 minuten weggeweest.
    Mijn schoonzusje was daar om half 8 en was om half 12 weer thuis, hij heeft veel geslapen toen hij thuis kwam, maar is verder niet ziek geweest.
    dinsdags is het gebeurd en zaterdags waren ze bij ons voor bezoekje (is 2 uur rijden) ging dus prima!
    Heel veel sterkte en het valt echt mee.

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Twee weken geleden is onze dochter geholpen aan haar neusamandelen. Ze knippen ze niet hoor, maar pellen ze.
    Mijn vriend is mee geweest naar de OK, ik ben namelijk niet zo'n held.
    We waren als eerste aan de beurt, eerst zijn ze naar een aparte kamer gegaan. Moest mijn dochter bij mijn vriend op schoot zitten en kreeg ze de narcose (mondkapje), vervolgens heeft mijn vriend haar op een bed gelegd dat klaar stond. Mijn vriend werd naar een andere kamer gebracht en mijn meissie naar de OK. Binnen 10 min. was het klaar en werd mijn vriend verteld dat alles goed gegaan was en dat ze nu op de uitslaapkamer lag. 5 minuten daarna mocht mijn vriend haar daar ophalen. Da's niet zo'n prettig gezicht, want ze zat helemaal onder het bloed. Vervolgens werd ik erbij gehaald (ik heb in totaal 30 min. moeten wachten) en mochten we haar schoonmaken. De assistent kwam vertellen wat we wel en niet moesten doen die dag en we konden weer vertrekken. Al met al maar 40 min. in het ziekenhuis geweest. De eerste 2 uur na de operatie bloedde haar neus nog heel erg en was ze nog erg verdrietig. Daarna ging ze al lekker spelen, eten en naar bed. En 's middags kon je niets meer aan haar merken. Af en toe kwam er nog een bebloede snottebel uit haar neus, maar we hebben niet eens een zetpil hoeven te geven.
    Ik vond het allemaal reuze meevallen. Het is wel een naar gezicht als je je kindje zo onder het bloed ziet.

Toen ze 9 maanden was heeft ze trouwens al buisjes gekregen. Hier heeft ze totaal geen last van gehad. Ze heeft het ws ervaren als een kort hazeslaapje zo 's ochtends....

Heel veel succes!

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Mn dochter heeft 3 weken terug buisjes gekregen en dr neusamandel (het is er maar 1) is geknipt.
    Het viel me ontzettend mee. Keelamandelen knippen is 'veel' erger.
    Ik heb haar gebracht naar de ok en toen kreeg ze een kapje en toen ging ik treug naar de wachtkamer. Ik had mn koffie nog niet op of ze kon alweer opgehaald worden. Toen was ze heel suf en heeft ze een tijd hard gehuild...toen viel ze in slaap op mij. En na een klein uurtje slapen (ze moest wel ieder kwartier wat drinken maar als ik het rietje van de beker bij dr mond hield dronk ze vanzelf dus dat was prettig) werd ze weer wakker...en wilde spelen!
    3 uur na de ingreep mochten we weer naar huis. Die dag was ze nog beetje hangerig en moe maar wel vrolijk! Verder niks meer van gemerkt alleen maar dat ze veel vrolijker is en erg opgeknapt.

Veel succes!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier is het afgelopen vrijdag gebeurd. Ging heel snel allemaal. We waren er om kwart voor negen en 10 uur waren we zo'n beetje bijna thuis. Het verdoven was alleen een beetje een ramp want Thijmen moest door 3 mensen vast worden gehouden waarna de 4e het kapje er op deed. En hij werd heel hard huilend wakker wat pas thuis weer op hield.

Hij had wel paracetamol gekregen, maar dat werkte pas later. Ik zou even vragen aan de arts of je van te voren paracetamol mag geven zodat het werkt als ze wakker wordt. Thijmen had er die dag en de dag erna af en toe last van, maar dat was met paracetamol wel goed op te vangen.

Succes!

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ben vandaag naar de inlichtingenmiddag geweest. Jammer genoeg gaat het bij Whitney anders als bij jullie. Ze moet naar een echte operatie kamer en ik mag er niet bij zijn als ze wakker word. En ze moet ook minimaal 3/4 uur na de operatie blijven. Ook word ze niet door een kno arts geholpen maar door een chirurg. Ze vinden haar te klein om het door de kno te laten doen. Dus ik ben benieuwd

7. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Wij moeten maandag met ons mannetje naar de KNO-arts. Zijn benieuwd wat hij te vertellen heeft... wel of geen amandelen eruit?
    3x a.b.kuur in 3 maanden tijd is wel erg veel, vinden wij zelf.
    Ben in ieder geval blij te lezen dat de daadwerkelijke ingreep erg meevalt. Laat volgende week weten hoe het er voor ons mannetje uit gaat zien.

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier gister met onze kleine man van 11 maanden bij de KNO-arts geweest. Resultaat......buisjes en de neusamandel pellen / knippen.
    Vandaag al bij de anaestesist geweest en nu wachten op de oproep.

Kwebbel

9. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Volgens mij bedoel je met oortjes doorprikken buisjes laten plaatsen. Oortjes doorprikken doen ze tegenwoordig in principe niet meer.

Bij mijn dochtertje hebben ze ook buisjes geplaatst en de neusamandel verwijderd. Ze werd heel naar wakker uit de narcose en het duurde uren voor ze weer een beetje tot rust kwam. Ik vond het heel zielig om te zien. Pas de volgende dag hield het bloeden op.

Geen successtory dus. Maar ik geloof dat ze een uitzondering was. Hopelijk valt het voor jullie mee.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik lees even mee want Louise moet 2 april voor de neusamandel en buisjes... brrr vind het zo eng.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Oortjes prikken doen ze nog wel hoor. Is bij Thijmen ook gebeurt. Omdat ie geen last had van de ontsteking wilden ze eerst prikken en als het terugkomt buisjes zetten.

12. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Vanmorgen bij de KNO-arts geweest. Oren en keel zien er momenteel rustig uit. Neusamandel is de veroorzaker van alle problemen. In principe opereren ze kinderen onder een jaar niet, tenzij er echt noodzaak is.
    Er komt nu een goede tijd aan voor ons mannetje, qua weer e.d. Over 3 maanden moeten we terugkomen, dan kijken hoe het gaat en kan er alsnog besloten worden om de neusamandel te verwijderen.

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik hoop dat het bij jullie allemaal verlichting geeft. Helaas is ze hier nu al 3 weken erg verkouden, dus het heeft niet veel geholpen. Het hoesten blijft, we hebben dan ook voor over 2 en een halve week een afspraak bij de KA. Daar moeten we de keelamandelen bespreken of eventueel andere oplossingen.

14. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hoi

probeer als het gaat uit te leggen dat het gaat stinken en dat ze met haar neusje ruikt, dus als ze heel hard gaat blazen ze het wegblaast en niet ruikt.
    Ik werk er zelf mee en werkt bij diegene die kunnen blazen erg goed!
    Zeg niet dat het geen pijn doet, hoe klein ze ook zijn.
    Tips van andere ouders, zeg niet dat ze lekker gaan slapen want dan kan slapen thuis een drama worden.
    Laat knuffel eerst "in slaap vallen" met kapje .
    Hoe moeilijk het ook is, probeer zelf rustig te blijven, je kunt zelfs aan de anesthesist vragen of papa de kap mag vasthouden (want als ik goed kijk ben jij zwanger en dan zou ik niet meegaan, vanweg de slaapgassen).

Doorprikken van oren en plaatsen van buisjes lijken de kids niet veel last van te hebben
    Neusamandelen en keelamandelen vinden de kids wat vervelender maar ook omdat het viezer is, ze geven vaak nog wat bloed op en worden ze niet blij van.

succes!

15. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Bedankt voor de tip maar ik denk niet dat ze snapt als ik zeg dat het stinkt en dat haar knuffel eerst gaat slapen. Maar ze had ook een puf en heeft daar nooit moeilijk over gedaan ze krijgt heb nou ook om te spelen dan kan ze zien dat het niet erg is om iets over haar neus te hebben dus ik denk niet dat dat een probleem gaat worden

En de arts zei dat het geen kwaat kan de gassen dus ik ga zelf met haar mee

16. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    zei de arts dat?

:confused:

De KNO arts of de anesthesioloog?

NIET DOEN ! Hier ook vrouwelijke anesthesiologen die zeggen dat het geen kwaad kan...tot ze zelf zwanger zijn, over hun lijk dat ze er bij gaan staan, zegt genoeg lijkt me, en een kno arts weet niet waar ie het wat dat betreft over heeft.

Deel Deze Pagina