Net zwanger, hoe bluf jij je door n feestje heen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MiaMaria, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Wie heeft er goede tips om je door feestjes/ andere gelegenheden heen te bluffen bij een prille zwangerschap?!
    Niemand gelooft mij als ik geen wijntje neem hoor ;)
    Het is me bij de eerste twee ook gelukt maar goede tips zijn zeker welkom, aangezien ik mijn smoezen van toen uitgebreid en hard lachend uit de doeken heb gedaan na de bekendmaking van de zwangerschap ;)

2. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

16 feb 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Alcoholvrije wijn drinken :D

Zo hou ik ook iedereen voor de gek. En als je bij iemand anders thuis bent.. neem je de wijn mee.. giet desnoods in een schoongemaakte oude fles wijn..
    Of je zegt gewoon dat je de dag ervoor ziekjes was en dus liever fris drinkt ;).

3. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gezegd dat ik al aan de 2e antibiotica kuur zat omdat de eerste niet gewerkt had. Daarom nu dus echt maar even niks dronk (ondanks regelmatig medicatie dronk ik toch wel wat met stappen haha). Heeft gewerkt want niemand had het door en was ook nog met carnaval :)

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ga met de auto, zodat je moet bobben.

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Gewoon geen big deal van maken :) Hoe uitgebreider je excuus, hoe verdachter het word. Houd het op bobben of je niet zo lekker voelen :)

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    De laatste is mijn truc idd, totdat ik laatst een beetje door de mand viel. Ik sloeg af omdat ik moest rijden, bleek mijn man net 2 seconden geleden hetzelfde gezegd te hebben (hij rijdt tegenwoordig bijna altijd omdat ik doodop ben :))

Oeps...

Je verbaast je erover hoe weinig mensen het echt opmerken als je er niets van zegt maar gewoon water of fris neemt. Ook al drink je anders wel wijn, het valt echt niet op! Als mensen dan toch vragen waarom je niet drinkt kan je altijd zeggen dat je niet lekker bent/AB neemt/moet rijden of wat dan ook.

7. MiaMaria

Dank jullie wel dames. Ik moet zeggen dat t inderdaad bij m'n vorige zwangerschappen nooit iemand is opgevallen. Maar ik ben echt n beetje zenuwachtig dat ik er nu niet meer mee weg kom. Al mag ik toch hopen dat mensen t fatsoen hebben om er niks van te zeggen als ze me door hebben ;)
    Ik vond zelf ook altijd n goeie; spa in n wijnglas.. De meesten letten niet eens op t verschil, en als iemand ernaar vraagt kun je zeggen dat je ff een spa tussendoor drinkt ;)

8. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Zo eens een bruidje gehad, vroeg of we water in een champagnefles wilden doen. Dat was dan haar speciale fles ;) . Ze wilde nog iets kunnen herinneren van dr feest.

Maar inderdaad. Zolamg ze t niet vragen, hoef je ook niets te zeggen.
    Denk dat de meesten ook wel t respect hebben om te wachten tot je het zelf bekend maakt, als ze al oets door hebben.

9. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Met oud en nieuw schonk ik ook dubbelfris of groene ijsthee in een wijnglas. (Nu had ik wel enkele handlangers die het wisten, dus dat maakte het makkelijker).
    Heb ook uren met hetzelfde glas champagne in mijn hand gestaan, viel ook niemand op. Hoe drukker het feestje hoe simpeler het wordt ;)
    Maar inderdaad, wat je zegt zou het fijn zijn dat mensen die het opvalt het fatsoen hebben er niet over te beginnen of naar te vragen.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Zeggen dat je morgen weer fris op je werk moet verschijnen?

11. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    #11 Fee89, 28 jul 2015
    Laatst bewerkt: 28 jul 2015
    Als het bij mij thuis was: wijn of cocktail zonder alcohol en zo.

Excuus dat ik reed was niet echt geloofwaardig want meestal drink ik nog wel 1tje aan het begin van de avond...

Nippen aan je glas. Niet echt drinken maar gewoon je lippen wat tegen het glas zetten. Nu en dan es met je vriend ruilen van glas als jullie mekaar tegen het lijf lopen zodat het niet opvalt dat je glas altijd vol blijft.

Zelf met de fles drank rondgaan om uit te schenken aan je vrienden en jezelf overslaan.

Glaasje wijn/cava/bier... laten inschenken en het eerst wat laten staan op tafel of in je handen houden. Dan zeggen dat het je toch niet echt smaakt (darm krampen of zo al sinds de middag :p) en vragen of je ondertussen niet eerst een glaasje fris kan krijgen.

Beginnen met een water want je hebt een huge kater van dat feestje op het werk gisteren. Daarna blijven bij fris als ze er niet meer naar vragen.

Ik heb al met succes ook gebruikt dat ik enkel maar water meer drink want er mogen toch écht een paar kilo's eraf sinds we gehuwd zijn. Zelfs als er cola, limo, ... werd aangeboden: neeneen enkel nog water want heel streng aan het diëten.

1 x echt compleet verrast toen vriendin niks dronk en er aan de tafel natuurlijk over ohh zwanger begonnen was. Toen zei het koppel in kwestie dat een beebje wel welkom was vanaf nu, en dat ze alle mogelijke tips probeerden, waaronder geen alcohol meer. iedereen hen aanmoedigen dus. En dan de week erop na hun 2e echo kregen we opeens te horen dat ze 12w zwanger was. Toen ECHT wel verrast want dacht gewoon dat er een kinderwens was en dat ze vanalles aan het proberen waren ;)

Maar idd, als er toch naar gevraagd wordt. Je niet té diep in excuses graven :D Wordt verdacht dan. Dieet was echt geloofwaardig bij mij.

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik had het met extreem veel koffie op het werk. Heb gezegd dat die nieuwe thee zo lekker was, het was echt een nieuwe verslaving voor mij. Ik kwam ook best snel aan, dus ook maar klagen dat ik toch echt vaker moest gaan sporten want sinds ik met de zelfverdediging was gestopt vlogen de kilo's eraan. Niks aan gelogen, alleen kwam het niet door minder sporten. Niemand heeft iets Door gehad. Het valt anderen echt veel minder op dan je zelf denkt.
    Wat betreft alcohol, haal een paar pepermuntjes, vraag om een glas water, want je neemt even een paracetamol. Je voelt een vervelende hoofdpijn opkomen die je wilt onderdrukken. Niemand die er bij nadenkt want je drinkt tenslotte niet vanwege de hoofdpijn en 'paracetamol'

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat dus ook! Het is hun probleem als ze zelf conclusies gaan trekken natuurlijk. Er zijn weinig mensen die op de vrouw af vragen of iemand zwanger is.

Toen we het mijn schoonouders en zwager wilden vertellen hebben we overdag niks gezegd, gewoon champagne drinken en ik Spa appel duidelijk inschenken voor mezelf. Niemand durfde wat te vragen, pas 's avonds hebben we het echt gezegd :). Iedereen vermoedde het natuurlijk wel maar hield netjes z'n mond!

Ik zou dan bij een vervelend iemand reageren met, oei, vind je me zo dik geworden? Dat haalt het gesprek weg van het geen alcohol drinken.

Verder vond ik het verhaal van de kinderwens ook een goeie, het is eigenlijk ook gewoon beter om niet te drinken als je zwanger wil worden.

14. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de vraag ook gehad of ik zwanger was, omdat ik me niet zo lekker voelde. Heb gewoon gezegd ja ik ben , want dat is de enige reden om je niet lekker te voelen. Of iemand zei volgens mij ben je zwanger. Heb ik ook gewoon geantwoord met je zou het haast denken he?
    Ik heb gemerkt dat als je er een beetje een grapje van maakt of het toegeeft terwijl je ze uitlacht, dat mensen er over ophouden en geloven dat je dus niet zwanger bent.

15. Carmen1985

24 jun 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker doen alsof je wijn drinkt. Glas in je hand, per ongeluk laten staan ergens en dan weer es wat anders drinken!
    Succes

16. MiaMaria

Pff gelukt!
    Als t goed is is t niet opgevallen. Zelf vooral druk geweest met rondrennen om voor drankjes en hapjes te zorgen, en verder overal gezien worden met een glas wijn. Waar ik dan heel af en toe een slokje uit nam (of net alsof deed)

In elk geval geen opmerkingen gehad, en wie het doorhad heeft in elk geval z'n fatsoen gehouden ;)

Dank voor jullie tips!

17. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Toevallig net nog over gehad met vrienden (allemaal mannen van 21). En die zeggen ook dat als ze het al opvalt, dat ze in eerste instantie even twijfelen, maar daarna denken dat het niet zo is omdat het anders wel aangekondigd word. En als de twijfel wel sterk neigt naar zwangerschap, dan proberen ze subtiel een opmerking te maken of ze wachten nog even af tot de zwangere zelf met het nieuws komt.

En dan spreken ze uit ervaring ipv wat ze denken te zullen doen.

18. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Wij gingen een weekend weg met de familie van mijn vriend. Op de laatste avond proostte mn schoonzus 'Op dat ik voorlopig niet meer drink', zei ze.... Het hele weekend heeft niemand in de gaten gehad dat ze geen alcohol dronk. En geloof me, die houdt wel van een drankje hoor...

Ik denk dus, hoe erger jij smoezen gaat zitten bedenken, hoe meer het opvalt..

19. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Samen met je partner aan t bier. Wordt meestal in fles geschonken. Jij doet alsof je drinkt maar je wisselt gewoon van fles met je partner. En na 2 flesjes faken aan de fris omdat je geen zin meer had in alcohol

20. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Dua. Omdat ik dit topic volg, let ik meer op de smoesjes. En nu valt het me dus op dat de vriendin van een van de mannen hier al de hele avond subtiel dr biertjes afwimpelt en shotjes aan dr vriend geeft. Tersijl ze zelf een flinke drinker is. Sigaretjes vliegen er normaal ook doorheen, maar ook die zie ik nauwelijks meer.
    De mannen hebben niets door, maar op de een of andere manier draait bij elke vrouw mn zwangerschapsradar om andere lotgenoten op te sporen :D.

Maar even afwachten, ken dr weer niet goed genoeg om er naar te vragen.

Deel Deze Pagina