Kan even niemand luchten!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjees

Sjees Niet meer actief

heb even mee zitten lezen hier.
    Ik ben pas 26 weekjes maar herken me hier ook goed in.
    Ik heb het gevoel dat ik alleen maar op visite moet bij iedereen en iedereen me in ene maar elke dag moet bellen en wil langskomen,de afgelopen weken ben ik hier braaf in mee gegeaan,maar ben bang dat ik mezelf nogal voorbij ben gelopen.
    Ik verga momenteel vd pijn in mijn rug en bekken en met die reden heb ik besloten even al mijn afspraken te cancellen,maar dit valt niet goed bij menig persoon iedereen verwacht van alles van je en als ik aangeef nu even niet is daar dus geen begrip voor.
    Vandaag zouden we naar een vriendin gaan om te eten daar maar dit heb ik dus afgezegd,reden verteld enz.
    Nou gister is ze de hele dag maar blijven bellen en smsén echt zonder ophouden,ik heb niet gereageerd,vervolgens op de huistelefoon toen heeft mij man opgenomen en gezegd dat ik plat op bed lag en echt niet kom morgen.
    Nou ik heb haar vanmorgen nog geprobeerd te bellen en een sms gestuurd en nu laat ze niets meer horen,is ws gepikeerd.
    Andere vrienden van ons wlde met ons naar de Efteling,hardstikke lief,maar ik kan haast nergens meer in en zie de hele dag slenteren daar echt niet meer zitten,heb dit ook aangegeven,maar ze blijven vragen en doen en smeken,ik wordt er echt niet goed van.

Ik wil nu ook echt even niemand meer zien en spreken en wilde maar dat mijn telefoon eens stopte met rinkelen,want ik ben het echt helemaal zat!
    Sorry voor mijn lange zeur verhaal,en allen met dit probleem wens ik erg veel sterkte!
    Maar geef het in ieder geval wel aan en houd voet bij stuk ook al is het vervelend.

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hej Luna,

Ook hierin kan ik mezelf vinden.. ;)
    Ik heb nmlk precies hetzelfde!
    Zie er echt tegenop in de drukte die straks komen gaat.
    Mijn schoonzussen hebben eigenlijk totaal geen interesse getoont nu tijdens mijn zwangerschap, maar ik durf er alles op te zetten dat ze straks er ineens altijd willen zijn.
    En mijn schoonzus zei laatst: Ooooooh mijn moeder gaat hier straks dag en nacht willen zijn...
    Uuhh.. Ik heb toen maar even schaapachtig gelachen.
    Maar ik zit er ECHT NIET op te wachten.
    Ookal is het misschien heel lief en leuk bedoeld.
    Kan dr enorm tegenop zien..

Hopelijk ligt het aan de laatste loodjes en verdwijnt dat gevoel straks weer!

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

OOooh dat heb ik dus ook!!! :$
    Een vriendin van mij is gewoon echt pissed als ik zeg dat ik een keer niet kan.. Ik verzin gewoon dat ik dan wat anders heb, want als ik zeg dat ik er geen puf voor heb, dan word ze echt pissig!
    Eigenlijk belachelijk!
    Maar ik heb soms ook echt het idee alsof NIEMAND begrip ervoor heeft dat t soms even neit gaat!!

Vermoeiend hoor, bah.

4. hiranthi

hiranthi Actief lid

14 jul 2009
    109
    0
    0
    Eigenaresse illutic WebDesign
    Ik heb het er gisteravond vast met manlief over gehad. Wij gaan gewoon in de kaart zetten dat ze moeten bellen voor ze langskomen en anders wordt gewoon de deur niet open gedaan. Dus daar waren we gelukkig al snel uit ;)

5. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik wil niemand beledigen hiermee, maar dat soort mensen zijn toch geen vrienden?
    Ik zou het dan misschien kennissen noemen, maar vrienden zijn mensen die het beste met je voor hebben en waar je de waarheid tegen kan zeggen zonder dat ze egoistisch in een stuip schieten.
    Als mensen van alles eisen van je, dat ze gelijk gebeld worden na de bevalling bijvoorbeeld, dan zou ik toch wel even aangeven dat je ze belt als je daar zelf aan toe bent.
    Als ze daar dan boos over willen zijn, dan denken ze duidelijk alleen aan zichzelf, dat soort 'vrienden' heeft toch niemand nodig?

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik dacht dat ik de enige was zeg...
    mijn hele week zit bijna vol omdat iedereen wil afspreken,verjaardagen viert etc.
    ik ben ontzettend moe de laatste tijd en heb helemaal geen zin meer in verplichtingen. laatst alle moed verzameld en een vriendin afgebeld en uitgelegd dat ik dus zo moe ben en niet `s avonds op haar verjaardag kwam,goed dan kwam ze wel bij mij langs. maar we moesten wel vaker afpsreken hoor,en of ik zin had om die week daarop met haar hond te gaan wandelen.
    Een andere vriendin is geopereerd aan haar knie en zodra ik haar laat weten dat ik boodschappen ga doen of ff naar het centrum dan wil ze gelijk mee,ik wil gewoon met rust gelaten worden!!!

dus heel herkenbaar!!

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Niet bang zijn om te zeggen dat je er even geen zin in hebt... ook rustig mensen afbellen dus... zin in weekendje rust is zeker een goed argument, niet bang zijn om mensen te kwetsen. Uiteindelijk begrijpen de meeste het wel. Begrijpen ze het niet weet je ook weer wat je aan mensen hebt en wat je in de toekomst van ze kan verwachten.
    Ik zeg nu al dat ik alles van het moment laat afhangen.

Aangeven bij schoonmoeder dat je zelf ook initiatief wil nemen, maar dat ze je daar wel de kans voor moet geven.

8. Esin

Esin Niet meer actief

Ik heb de laatste weken ook geen zin meer in verplichtingen of om onder de mensen te zijn...

Ik kan mijn mannetje, dochter en mijn moeder wel goed om mij heen verdragen, maar verder eigenlijk niemand... :)

Ik moet straks langs mijn schoonzus, maar ik heb er zo geen zin in..
    Misschien bel ik ook wel af.. Kan me ook niks meer schelen.. ;)

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb het 'geluk' dat ik de hele zwangerschap al vreselijk moe ben, dus vanaf de 25 weken ofzo zijn we dat ook als excuus gaan gebruiken. Zo konden we zorgen dat er niet te veel afspraken gemaakt werden, en had iedereen gelukkig veel begrip.
    Enerzijds verheug ik me op de kraamtijd met alle visite enz., maar anderzijds zie ik er wel een beetje tegenop... Ik laat het maar over me heen komen. Een kraamfeest is in ieder geval zinloos, want dan vindt iedereen zichzelf belangrijk genoeg om daarvoor al langs te willen komen - dat schiet ook niet op, hahaha!

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

goh, wat een herkenning. had niet verwacht dat er zoveel mensen waren die ook geen zin hebben in al die mensen.

Ik heb ook maar besloten om geen kraamfeest te houden want ook hier vindt iedereen zichzelf belangrijk genoeg om gewoon aan de deur te komen. Kun je wel met de kraamzorg afspreken (als ze de deur open doet) dat ze aangeeft dat je geen bezoek wilt ontvangen als er mensen onaangekondigd langskomen?

Ik merk vooral bij mezelf dat mijn schoonmoeder het grootste probleem is omdat ze me het bloed onder de nagels vandaan haalt. Mijn man is er gelukkig heel duidelijk tegen dus ikhoop dat dat genoeg is. Heb besloten me daar dus ook niet meer druk om te maken.

thanks voor de reacties allemaal

Deel Deze Pagina