Ontstekingsremmers, antidepressiva, oogmigraine en ovulatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Vlinder84, Oct 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik gebruik sinds een jaar arxocia vanwege de ziekte van bechterew en escitalopram vanwege depressie/uitputting. Normaal waren mijn cyclussen iets kort, maar regelmatig, zo'n 25 dagen. Dit bleef de eerste maanden na het starten met arcoxia en escitalopram zo. Tot ik ineens heel korte cyclussen van max 21 dagen kreeg, soms van 18 dagen. Ik ging naar de ha omdat ik dit wel heel vervelend vond, ik hoef niet zo nodig om de twee weken ongesteld te zijn. Hij gaf aan dat ik het de tijd moest geven omdat ik zo'n rot tijd achter de rug had en mijn lijf zich aan het reguleren was. Niet lang daarna werden mijn cyclussen ineens heel lang, twee cyclussen van 42 dagen (net of ik een cyclus had overgeslagen dus) maar had ik ook geen duidelijk vruchtbaar slijm meer. Wel verloor ik elke lange cyclus rond dag 18 een paar drupjes bloed Ik heb 1 lange cyclus ovulatietesten gebruikt en af en toe dacht ik dat de eisprong er bijna aankwam, maar er kwam niets :( Behalve dan ineens een menstruatie. Vorige cyclus was 18 dagen, nu zit ik op dag 38 en afgezien van wat veegjes bloed hier en daar, geen echte menstruatie.

Ook heb ik bij de lange cyclussen veel last van oogmigraine, waarbij ik soms urenlang bijna niets meer kan zien. En dat is naast heel eng, ook gewoon gevaarlijk, omdat ik vanuit het niets ineens bijna geen zicht meer heb. Alsof er een storende wolk, met flikkerende randen mijn blikveld in zweeft en steeds groter word tot ik alleen nog maar buiten die randen kan zien. En dat is echt heel weinig dus. De vervangende ha (het was weekend) stuurde me door naar het LUMC voor onderzoek oa een mri van mijn hersenen om een tia of hersenbloeding uit te sluiten. Ze konden niets vinden, dus kreeg geen echte diagnose, maar het lijkt op oogmigraine. We zijn net verhuisd en aangezien mijn vorige ha niet altijd even behulpzaam was, ben ik nu terughoudend om naar mijn nieuwe ha te gaan. Ik zie het voor me: euh ja ik heb soms hele korte en dan weer heel lange cyclussen en dan zie ik soms niets meer ;) lekker vaag :(

Ergens ben ik bang dat het aan mijn medicatie ligt en daar kan/durf ik niet mee te stoppen. Arcoxia mag sowieso niet tijdens de zwangerschap gebruikt worden en ik weet dat me dan een hoop pijn te wachten staat. Escitalopram wordt soms gebruikt, wat in mijn geval wel echt nodig is omdat het al moeilijk genoeg is om depressief te zijn, laat staan depressief zijn als je ook nog eens constant pijn hebt.

Aan de andere kant heb ik heel veel symptomen van pcos. Het enige dat ik niet heb is diabetes, gelukkig, maar de rest dus wel echt heel duidelijk :(

Heeft iemand ervaring met deze medicatie en ervoer jij dezelfde problemen? Zou het kunnen verbeteren als ik toch stopte met de medicatie? En ja, ik weet dat ik naar de ha moet en dat ga ik binnenkort ook echt doen :) ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Vlinder84

Niemand ervaring hiermee? Ik heb vandaag toch maar de nieuwe ha gebeld, kon een uur later al terecht. Alles besproken en zij heeft mij doorverwezen naar het zkh zodat de gyn mee kan kijken en onderzoeken wat er aan de hand is. Er is geen wachtlijst dus ik maandag al terecht. Vind het spannend en eng! Ze vroeg of er mensen in mijn familie bekend waren met vervroegde overgang. Gelukig niet! Maar heb er zelf voor gevreesd. Hoop dat dit in elk geval niet naar voren komt uit de onderzoeken... Oh en ze denkt niet dat het aan de medicatie ligt, het is geen bekende bijwerking van mijn meds.

3. Mango393

Mango393 Bekend lid

May 4, 2015
    602
    101
    43
    Wat vervelend allemaal! Ik heb er niet echt ervaring mee. Ik heb wel citalopram geslikt in t verleden en kreeg daar wel migraine bij iets vaker dan dat ik normaal al had. En bij mij is de oogmigraine een voorteken (dat ongeveer 30min duurt) van een echte migraine aanval.
    Ik krijg trouwens ook van de pil ed vaker migraine.
    Ik hoop dat ze je kunnen helpen:)

4. Vlinder84

Dank je wel, ik hoop het ook :) Ik verwacht ook steeds een migraine hoofdpijn erna, maar ik voel niets, behalve een extreme vermoeidheid tijdens en erna. Misschien dat mijn pijnstillers de pijn voldoende doven?

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb toen der tijd begrepen dat het de vruchtbaarheid vermindert .
    Ik heb sowieso een onregelmatige cyclus dus kan niet zeggen dat dit een bijwerking is

6. Vlinder84

En welke meds gebruikte jij toen? Escitalopram of arcoxia? Ik vind het zo raar dat het geen bekende bijwerking is vooral van arcoxia. Dit gaat ontstekingen tegen en voor een eisprong heb je in een bepaalde mate een kleine ontsteking nodig zodat het ei kan springen. Maar blijkbaar is het dan een heel zeldzame bijwerking ofzo?

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Arcoxia gebruikte ik. En de orthopeed zei toen dat de vruchtbaarheid vermindert

8. Vlinder84

Hmm, dat is mij dus door geen enkele arts verteld! Wat gebruikte jij als alternatief? Het idee om zonder ontstekingsremmers te zitten, is nogal griezelig. Maar ik neem aan dat je voor de zwangerschap nog ibu mag en daarna alleen pcm?

Share This Page