waarom doet ze dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door samantha1, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hallo,

Weer even een vraagje over mijn dochter.
    Heb al eerder gezegd dat ze in het begin heel goed dronk. Eigenlijk kreeg ze altijd meer dan het maximum van wat ze mocht hebben voor haar gewicht.
    Ineens werd dat minder en zat ze op een dag nog maar rond de 700 ml. Dit is eigenlijk niet veranderd, maar ze dronk inmiddels wel weer normaal rustig.

Nu sinds deze week begint ze ineens zo te rommelen met haar flessen. Ze begint gretig aan haar fles..en na 40-50 cc begint ze ineens op de speen te kauwen en hem constant eruit te duwen.. draait haar hoofd weg.. en dan haal je de fles weg en dan wil ze hem eigenlijk wel weer gelijk hebben om vervolgens 2 slokjes te drinken en weer hetzelfde te doen.

Al met al ben ik nu vaak 30-45 minuten bezig met haar de fles te geven en vaak heeft ze dan nog maar 150 cc gedronken. Weet u misschien waardoor dit kan komen? Dat ze ineens zo raar doet met die flessen? Steeds er op bijten en wegduwen?

Alvast bedankt.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Samantha!
    Ik weet zo niet meer welke variant voeding ze krijgt? Dit 'drinkgedrag' zie je wel vaak bij doorkomende tandjes, echter is ze nog wel jong hiervoor, maar misschien kan dat? Anders zou je het misschien toch moeten zoeken in de variant voeding. Zou je dat willen mailen dan kunnen we beter advies geven.
    groeten Femke

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik heb zelf ook al zitten te denken aan tandjes. ze huilt af en toe zomaar vanuit het niets en heeft dan haar handjes in haar mond.. slapen wil niet zo goed..veel kwijlen.. maarja, ik dacht idd ook dat ze daar wat te jong voor is.

Ze krijgt nu 3 weken nutramigen ivm mogelijk koemelkallergie..

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Wanneer ze Nutramigen krijgt, kun je dit drinkgedrag ook even overleggen met de arts die het heeft voorgeschreven.
    Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina