kan fysio mij weigeren te behandelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    De fysio mag inderdaad aangeven dat het niet zinvol is om door te gaan. Sterker nog, doorbehandelen zonder dat het zinvol is mag niet eens.
    Daarnaast kan je beter behandelingen bewaren voor als je geopereerd bent, daarna heb je weer therapie nodig.

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Manuk wat sugereer je dat ik lieg ofzo ? Ik heb echt heel veel ook onderzoeken gehad en fotos laten maken dus ik zuig dit niet allemaal uit mijn duim maargoed.
    Laat maar topic mag wel dicht

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat voel jij je aangevallen zeg!
    Ik geef enkel aan dat je op foto's niet kunt zien dat je meniscus beschadigt is.
    Daarnaast probeer ik je legio tips te geven, maar je leest er totaal overheen en trekt gelijk je conclusies.

Je moet het verder zelf maar uitzoeken of je al je behandelingen op maakt of ze bewaart voor een geschikter moment.
    Succes ermee

4. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Nou sorry maar ik zou me ook aangevallen voelen als het bij mij op een bepaalde manier is vastgesteld en iemand anders gaat vervolgens beweren dat dit niet kan...

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Een meniscus beschadiging kán je niet op een rontgen-foto zien.
    Daar kan ik niks aan veranderen hoor..

6. mumija

mumija Niet meer actief

Klopt, een meniscus beschadiging kun je gewoonweg niet zien op rontgen-foto's.
    Meestal krijg je dan een mri-scan of kijkoperatie.
    Maar dat ligt echt aan de hoeveelheid pijn en last je ervan hebt. Heel veel vrouwen hebben namelijk last van deze kwaal en die worden echt niet op jonge leeftijd al geopereerd.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    klopt....

maar ts, een fysio mag je idd weigeren als ze denken dat het begeleid sporten niet meer voor de knie is, en je alles eigenlijk ook zelf kan doen. Sterker nog, ze kunnen kans maken als ze toch doorgaan dat ze geen vergoeding krijgen voor jouw lessen. En dat resulteert erin dat jij een rekening gaat krijgen.

Ja zo krom is het tegenwoordig.....

Is er geen mogelijkheid tot sporten bij de fysio, niet compleet begeleid maar vaak wel iemand aanwezig voor hulp in een soort pakketje? Bij die van ons kun je bijvoorbeeld 30 uren inkopen voor een mooi prijsje en dan maximaal 2x pw langs komen om te sporten op bepaalde uurtjes...er is dan altijd iemand aanwezig, maar je krijgt geen prive begeleiding.

sterkte ermee! Ik had een verstuiking van de meniskus...dat deed al pijn! Nog steeds af en toe last van zelfs, heb 4 maanden ingetaped gezeten en pijnlijke oefeningen moeten doen...auw auw!

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik zou de behandelingen echt niet opmaken. Als je geopereerd word,, dan heb je daarna nog veel fysio nodig. Die heb je dan misschien niet meer en zal je dan zelf moeten betalen. Daarnaast kan je ook wat anders krijgen waarvoor je misschien fysio nodig zult hebben. Ik heb een brede verzekring met extra fysio ivm bekken. Mijn fysio gebruikt niet alle behandelingen omdat ik dan niks meer over hou voor evt andere behandelingen.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou een ander zoeken, maar met zoveel beweging zou ik toch wel oppassen knieeen zijn zo gevoelig..

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dit vind ik wel een beetje raar hoor. Omdat je je goed verzekerd hebt hoef je toch niet per se alles op te maken? Als je fysiotherapeut aangeeft dat er eigenlijk geen noodzaak meer is zou ik niet weten waarom je nog zou moeten gaan. Je gaat toch ook niet elke week naar de huisarts omdat je zorgverzering betaalt?

En praktisch gezien zou ik nog een aantal vergoedde fysiotherapie sessies open laten voor het geval je geopereerd wordt. Na zo'n operatie heb je fysio nodig om de spieren sterker temaken.

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als de fysio zegt dat het niet zinvol is zou ik wat doen met die informatie. Sporten onder begeleiding is denk ik ook niet echt hulpvol wat betreft een meniscus beschadiging. Dat jij je tegoed op wil maken is heel wat anders. Je verzekerd je voor het geval je het nodig hebt, niet om alle dingen die vergoed worden maar te gebruiken want daar heb je voor betaald.

HOe dan ook....een beschadiging op van een meniscus is niet op een rontgen foto. Indien je wel op deze wijze een diagnose hebt gekregen zou ik daar ik mn conclusie maar uit trekken. Of bedoel je een scan ipv foto? Vaak is pas tijdens de scopie te zien wat de schade echt is.

Je fysio tegoed volledig opmaken lijtk me sowieso niet slim. Wie weet wat er in de rest van het jaar nog gaat gebeuren. Ook kun je na een operatie je fysio goed gebruiken.

Heel eerlijk gezegd lijkt het alsof je koste wat het kost deze behandelingen op wil maken...nuttig zijnde of niet. Naar mijn idee kun je gewoon in een sportschool gaan sporten..of gewoon zelf.

Ik heb hier trouwens nog wel een leuke rekening liggen van >500 euro...knie operatie verliep niet zoals het had moeten gaan. Ik kon mijn voet niet eens meer bewegen. Dit is gewoon niet vergoed...maar bij jou zou het begeleid sporten vergoed moeten worden....lang leve ons zorg stelsel....(kun jij niets aan doen...ik baal gewoon dat ik in totaal zo'n 1000 euro kwijt ben aan een operatie waar ik uiteindelijk niets mee ben opgeschoten...frustratieeee)

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina