Sinds ik afgelopen weekend ccleaner heb gedownload en z'n werk heb laten doen, kan ik via outlook express geen links meer aanklikken. Kan ze wel aanklikken, maar dan gaat 'ie niet naar de desbetreffende pagina toe. Wie weet wat ik moet doen? Heb overigens wel cookies accepteren aangezet, aangezien iemand van de decembermama's mij die tip gaf, maar helaas toch geen resultaat . Mocht het niet helemaal duidelijk zijn. Normaal gesproken krijg je (bijv.) mail dat er een reactie geplaatst is op een onderwerp bij de zwangerschapspagina. Als je dan op die internetpagina klikt dat in de mail staat, dan gaat 'ie naar die pagina toe. Maar bij mij gebeurt er dus helemaal niks. Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen.
Ik weet niet of je Internet Explorer gebruikt? Kijk dan eens bij Extra, Internetopties, Programma's en dan onderaan of er een vinkje staat bij 'controleren of Internet Explorer uw standaard browser is'. Dat vinkje wil nog wel eens uitgezet worden... Groetjes en succes, Josien
Hmmm... okay. Andere optie vond ik met Google voor je: Links werken niet in Outlook Express "In Outlook Express werken ineens de links/koppelingen niet meer die ik gemaild krijg. Nu moet ik dus steeds de snelkoppeling kopiƫren en in de adresbalk plakken. Voorheen had ik hier nooit last van." Vele lezers hebben dit "probleempje". Eerst maar even uitleggen wat je probleem eigenlijk is. Als je op de link klikt, moet je browser bijvoorbeeld Internet Explorer (IE) openen en naar de desbetreffende link gaan.. Waarschijnlijk is de (weergave van de) bestandskoppeling niet meer correct en dan wordt IE niet geopend. Dit gaan we herstellen: 1. Open Explorer (de Verkenner) en kies het menu Beeld en klik op Mapopties en vervolgens op Bestandtypes 2. Klik op URL:bestandsoverdrachtprotocol in het vak Geregistreerde bestandstypen en klik vervolgens op Bewerken. Daarna klik je onder Acties op Open en dan op Bewerken. 3. In het vak Toepassing die is gestart voor de actie wordt het pad naar je browser waarschijnlijk weergegeven met een korte bestandsnaam. 4. Mogelijk staat er zoiets als c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe. Wijzig dit in het volgende pad: "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief aanhalingstekens). Gebruik je een andere browser, voer dan het pad naar het exe-bestand van die browser. 5. Klik op OK en klik op Sluiten. 6. Herhaal stap 2 tot en met 4 voor de volgende geregistreerde bestandstypen: URL:Gopher-protocol,URL:HyperText overdrachtprotocol en URL:HyperText overdrachtprotocol met privacy. 7.Klik tot slot op Sluiten. Ga naar Outlook Express en test een link, die zou het nu moeten doen
Het lukte me helaas nog steeds niet, maar heb net Hitman Pro verwijderd en nu kan ik weer gewoon links aanklikken. Josien, toch bedankt voor je hulp! Er mag een slotje op.