Ik zat net even in het topic vruchtbaarheidsbehandelingen te 'gluren' naar de afkortingen. Daar staat ook de afkorting MA maar als betekenis staat daat 'miskraam zonder dat je het merkt'. Maar die betekenis die klopt dus niet, omdat ik niet in het desbetreffende topic kan reageren plaats ik het maar even hier..
Ik zou ook niet weten wat er niet klopt. MA staat voor Missed Abortion. Daarbij stoot je lichaam het niet vanzelf af, dus je hebt een miskraam zonder dat je het merkt. Heb er zelf eentje gehad, dus de betekenis klopt wel degelijk.
Sorry dames, te snel gelezen zonder er over na te denken. Ik dacht dat ermee bedoeld werd dat je dan een miskraam hebt zonder dat je uberhaupt wist dat je zwanger was. Had het niet op de juiste manier gelezen
Als je een MA hebt, weet je over het algemeen wel dat je zwanger bent. Dit komt vaak aan het licht tijdens een eerste of tweede echo. Je merkt alleen zelf vaak niet dat het foute boel is, omdat je volop zwangerschapskwaaltjes houdt, je geen bloedverlies of krampen hebt en je buik gewoon doorgroeit. Dus een miskraam zonder dat je het merkt.