vallen op hoofd huilen en dan weg vallen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by joyce123, Feb 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce123

joyce123 Nieuw lid

Feb 17, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo mama's
    mijn dochter van 1,5jaar word vaak geduuwd door haar broer van 2,5jaar.ze valt op haar hoofd huild even en gaat weer verder. nu is ze maandag door haar broer van de bank geduwd. ze is met haar achter hoofd op de tafel en op de grond gevallen. ze moest erg hard huilen. door het huilen snakte ze naar adem en ben toen gaan blazen in haar gezicht ineens was ze weg. ze is 20sec weggeweest het haar geropen op haar rug getikt en beetje geschud dat ze bij moest komen. dacht dat me dochter dood was. toen ze bij kwam was ze grauw grijze lippen en suf. heb de huisarts gebeld en kon direct komen. gelukkig zit hij onder in onze flatgebouw. me dochter na gekeken en kon niks raar vinden of zien. had dus de wekdienst mee gekregen. de nacht heeft ze niet geslapen. en de rest van de dagen wel en ging het goed. nu van morgen had mijn zoontje weer een bui en duuwde weer zijn zusje om uit het niet klap boem op het hoofd. weer erg hard huilen nu zat ze op het randje van weg vallen. maar gebeurde niet. weer bij de huis arts gezeten. ze zijden dan het een abctje was. ademhaling bloed en circulatie. deze stokte en ging langzaam lopen en zo krijg je door huilen een te kort aan zuurstof in de hersens enz. waardoor een kind dus weg valt. onschuldig volgens hun. maar 2keer in een week maakt me wekl zorgen. of er nit iets anders aan de hand is en of het gevolgen heeft. heeft een van jullie moeders dit wel eens mee gemaakt. en wat deden jullie en wat zij de ha hier over.
    groetjes bange mama joyce

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

#2 Rosado, Feb 17, 2011
    Last edited by a moderator: Feb 17, 2011
    Wat jij beschrijft noemen ze ook wel breath holding spell. Dat gebeurt als kindjes heel erg moeten huilen, dan vallen ze even weg. De dochter van mijn vriendin heeft dat ook een paar keer gehad. Niet alleen als ze heel hard viel, maar ook als ze bijvoorbeeld buiten zichzelf van woede was (leuk die peuterpubertijd). Het kan schijnbaar geen kwaad, maar het is natuurlijk doodeng.

EDIT: Mijn vriendin moest trouwens wel met haar dochter even langs de ka, maar dat was alleen omdat mijn vriendin zelf epilepsie heeft en ze dat bij haar dochter wilde uitsluiten. Maar de arts verzekerde haar dat het echt geen epilepsie is.

Kinderneurologie.eu

3. adi

adi Niet meer actief

Wat eng zeg!

Ik zou eerlijk gezegd je zoontje als de sodemieter leren dat hij zijn zusje nooit meer mag duwen!

Hier nog nooit meegemaakt, maar ik word echt heel eng van je verhaal. Zelf zou ik al bijna bij de kinderats zitten om echt ZEKER te zijn dat er niks is. Ik weet niet wat voor test een huisarts kan doen namelijk.

4. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    ik snap niet dat het kan gebeuren dat je zoon in een week tijd je dochter zo 2x behandeld. misschien moet je daar even wat aan gaan doen want ik vind dat niet normaal! (niet aanvallend bedoelt)

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Sorry maar ik ben het hier helemaal mee eens. Misschien ligt daar ook het 'probleem' en niet bij je dochter die waarschijnlijk een natuurlijke reactie op het geen haar aangedaan wordt krijgt.

Hoop dat je snel een oplossing vindt. Successs

6. joyce123

joyce123 Nieuw lid

Feb 17, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reactie,
    wat mijn zoontje betreft ben ik erg druk mee bezig. via cb heb ik gesprekken over zijn gedrag. hij is namelijk erg onhandelbaar wil ik ook niet zeggen. maar hij heeft erger last van de peuter pubertijd. ze willen hem als hij 3en half is testen op adhd. rend giert en brult het huis door. ik heb ook eens zitten neuzen op het internet en kwam ook op die breath holding spell uit.
    morgen toch maar even de huisarts bellen voor een onderzoek daar naar.
    ik weet dat de reacties niet aanvallend zijn maar ja misschien omdat ze geterorriseerd word door haar broer dat ze er heftiger op reageerd. misschien is eht wel jaloersie bij hem.

in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

groetjes en eet smakelijk voor straks.

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Wat erg voor je dochtertje joh... ik wil je alleen maar goede raad geven; doe hier iets aan voordat het écht uit de hand loopt. Als het zo door gaat gaat het volgens mij een keer volledig mis.
    Ik snap wel dat het niet zo makkelijk is om je zoon zo'n dingen af te leren, maar ik zou er toch mijn uiterste best voor doen.
    Hem elke keer heel serieus straffen, time-out, weet ik veel!

Vind het echt heel zielig voor je meisje :(

8. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

juist even positief gedrag gaan belonen bij je zoon. dus dat wat goed gaat benadrukken en daarnaast inderdaad elke keer als hij haar pijn doet zonder verder waarschuwen direct wegzetten voor 2-3 minuten of zolang je nodig hebt voor je meisje

probeer hem ook te betrekken bij zijn zusje op een andere manier. Kun je een luier pakken voor je zusje
    en daarnaast ook heel bewust per dag tijd vrij maken voor hem alleen.
    misschien helpt het iets

wat ik ook wel eens deed: pictogrammen gebruiken
    3 dingen die je wel wilt
    en 3 dingen die niet mogen
    kies de belangrijkste uit en daar kun je bijvoorbeeld ook een beloningssysteem aan koppelen.

9. misa

misa Niet meer actief

Jeetje, ik kan me indenken dat je daar erg van schrikt! Ik heb het wel eens meegemaakt bij een kindje op mijn werk (kdv), maar die 'deed' dat uit woede. Ze zeggen dat het onschuldig is, maar ik vind het ook erg naar.

Ik zou ook zeker wat aan je zoontje gaan doen. Lijkt me van groot belang. Zoals al eerder gezegd: positief gedrag belonen en betrekken bij je dochter en de verzorging enzo.Maar ook zeker straffen/aanpakken als hij weer zo omgaat met je dochter.

Succes ermee!

10. joyce123

joyce123 Nieuw lid

Feb 17, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben er druk mee bezig betrap me er op dat ik nu alleen maar bij me meid zit om haar in veiligheid te houden. wat niet goed kan zijn. ik moet zeggen vandaag was hij erg lief voor zijn zusje. en het straffen om andere dingen gaat goed zet hem telkens op de gang. en dan luisterd hij ook wel weer. maar ben er nog steeds niet gerust onder. kan niet de hele dag bij joni zitten natuurlijk want dan ga ik levi weer schterstellen wat natuurlijk gaat leiden door meer van dit soort gedrag. dus het gaat een zware tijd worden om hem in bewang te houden. ik zal zeggen ik hou jullie op te hoogte en als er meer ouders hebben met dit probleem hoor ik graag wat hun doen enz.
    greetz

Share This Page