Even in het kort (zie ook onderschrift): in november, na 4 maanden cyclusmonitoring waar ze niets bijzonders konden vinden met mij, werd besloten ons IUI te laten beginnen, ook omdat we inmiddels al een tijdje bezig waren). Ik heb aangedrongen om de semenanalyse van mijn man te laten herhalen (ik vond zelf de eerste zo afwijkend maar arts vond het "goed genoeg"). Bleek dat de tweede niet meer goed genoeg was, maar gewoon erg slecht (van 197 miljoen naar 19 miljoen zwemmers....) Maar advies bleef hetzelfde IUI met hormonen (ziekenhuis protocool). In december, in verband met wintersluiting van het ziekenhuis, moest ik nog een maand wachten, en mog in januari met hormonen (fostimon) beginnen. Bleek ik toch spontaan zwanger. Helaas volgde snel een miskraam en moest ik tot de volgende cyclus wachten om met de behandelingen te beginnen. Weer spontaan zwanger, en weer een miskraam. Dus (nu echt in het kort): 25 cyclussen lang nooit zwanger, en nu 2 cyclussen achter elkaar een (vroege) miskraam. Ik heb beide keer week 6 niet gehaald. Ik wil een gesprek aanvragen (heb sinds november geen arts gesproken) maar ik wil goed voorbereid zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of kan me helpen de juiste vragen voor te bereiden (bv. zal ik nog aan IUI mogen beginnen, heeft het nog nut)?
Hier was het, als je 2j niet zwanger bent, doen we iui. Maar, bij een mk, hoe vroeg ook, gaan die 2j opnieuw tellen... Mijn onorthodoxe advies.. Wat wil je zelf? Zelf proberen? Dan kan je nog een gesprek aanvragen. Door met iui? Dan mss liever gewoon die iuicyclus starten. Onderzoek naar mks doen ze meestal vanaf 3.
Het heeft nut om aan iui te beginnen maar vraag om utrogestan erbij; dit kan je de eerste zwangerschapsweken helpen bij het vasthouden! Sterkte.
Dat is precies wat ik ook wilde zeggen. Ik heb vorig jaar twee vmk's gehad en met Utro in de tweede IUI is het uiteindelijk gelukt. Het geeft natuurlijk geen garantie, maar baat het niet, dan schaadt het niet. Heel veel sterkte en succes!
Hier precies hetzelfde! Jarenlang geprobeerd, geen enkele keer zwanger, toen uit een derde icsi mijn tweeling geboren. Weer opnieuw icsi, 2e poging afgebroken omdat ik geen eisprong had en die ook niet met hormonen opgewekt kon worden. Tot voeig jaar zonder voorbehoedsmiddel geklust, geen resultaat. Mei vorig jaar ineens spontaan zwanger, mk 16 weken. 2 maanden later weer spontaan zwanger, mk 5 weken. Toen 2 x iui, geen resultaat, nu icsi gedaan, maandag gehoord dat we zwanger waren, woensdag was mijn hcg niet genoeg gestegen, vroegtijdige mk.... Ze schrijven het aan mijn leeftijd toe, ik ben 41. Maar ik ben lichamelijk 200% fit, niet te zwaar, niet rokend... Het zou nog moeten kunnen...je kunt je laten testen op stolling en progesterongehalte en nog van alles meer.... Sterkte meisje.
Meiden, heel erg bedankt voor de adviezen. Ik dacht dat ik verplicht een cyclus weer zou moeten afwachten, dus een afspraak voor een gesprek al gemaakt. Maar toen het ziekenhuis vandaag terugbelde voor de HCG uitslag kwam het op neer dat ik zelf mocht kiezen of ik wou beginnen of niet. Dus de advies van Sophy gevolgd en toch besloten om te beginnen. Als ik terug moet voor de echo vraag ik gelijk naar de utrogestan zoals Nephtys and Junior voorstelde. De arts waar ik tot nu toe liep werk niet meer bij mijn ziekenhuis, dus heb ik er een nieuwe gekregen. Dat is ook een mooie kans om het tijdens het gesprek (hij is toch al gepland) te vragen om nog een keertje alle resultaten te bekijken, Nic, wat erg. 41 is niet oud, vooral als je zo fit en gezond ben, en vooral als je niet rookt. Ik moest van de arts wat minder gaan sporten, maar het is gewoon altijd een raar gedachte, als vriendinnen die regelmatig (te veel) drinken, (te veel) roken, niet sporten, etc in een keer zwanger raken, en de meest fit en gezondste persoon er echt voor moet vechten...
Ik begrijp het ook niet, Expatje. En ik heb al helemaal geen begrip voor de drinkende rokende feestende meisjes die klagen dat ze een "ongelukje" hebben gehad. Ik vind het moedig van je dat je nu weer de mmm induikt, maar ik ben het met de anderen eens dat dit de verstandigste keuze is. Succes