Hey, Zl (vandaag 11 wek) zit al enkele weekjes met een snotvallinkje en klein hoestje. Leek me een normaal verkoudheidje waar hij moeilijk van afgeraakte maar niet echt last van bleek te hebben. Sinds gister lijkt ie wel meer en meer last te hebben (ook meer diarree/slijmpjes). Hij hoest meer (rochelend), weent anders , kreunt wat en had vannacht plots 38.3°c. Aangezien het 4:00 was hebben we hem perdolan gegeven en een flesje.. En dan is hij wel voor een paar uur in slaap gevallen.. Vandaag de hele dag temperatuur gemeten en die is altijd tussen 36.1 en 37.3 geweest. Hij weent/kreunt wel vaak, eet weer alles, hoest veel en neusje zit nog steeds verstopt.. Nu was hij dus 36.1 en ik las dat, dit voor een baby jonger dan 3 maand ook koorts kan zijn.. Manlief is niet erg ongerust, mijn omgeving zegt ook dat ze pas morgen naar dokter zouden gaan. Wat zouden jullie doen? Hij zag er wat pips, met lichtrode wangetjes uit, voelde vrij warm maar had 36.1... Toch nog naar hawp of spoed gaan?
Ondertemperatuur kan idd ook op een infectie of dergelijke wijzen. De temperatuur is nu weer normaal begrijp ik. Zou desnoods gewoon de hap bellen voor advies. Zij kunnen wel beoordelen of hij gezien moet worden. Kreunen is vaak wel teken van erg beroerd zijn en 11 weken is erg jong. Dus gewoon even bellen dan kunnen zij beoordelen of overleggen met een arts of hij nu gezien moet worden of dat morgenochtend ook kan. Veel beterschap voor de kleine
Hey, Dank u voor het antwoord. Ghoh ja rectaal is ie nu 36.1 en onder oksel 35.7.. Ik weet alleen niet of dit normaal is, lijkt me eerder laag.
Ik zou zeker even bellen met de HAP om te overleggen, met zulke ukkies wordt vaak geen risico genomen. Beterschap!
Dat is idd niet normaal. Hij mag minimaal 36 5 zijn.... dat is uiterste. Het kan duiden op een infectie. Dus beter vandaag bellen in dit geval. Veel strekte met de kleine man.
Hij is vandaag naar crèche geweest en heeft geen koorts meer. Wel nog veel hoesten (duidelijk slijm) en zijn neusje nog steeds verstopt. Maar hij was heel flink geweest in de crèche en vannacht ook... Weet dus nog steeds niet of ik er mee naar de dokter moet of niet
Onder de 3 maanden en hoesten is volgens mijn huisarts altijd een reden om te komen. Als het echt in de longen zit en niet om slijm in de keel gaat, kunnen ze dat nog niet goed uit de longen ophoesten en hebben ze vrij makkelijk een longontsteking te pakken. Met mijn dochter zijn we de eerste paar maanden meerdere keren bij de huisarts geweest, want als ik belde om te overleggen, kreeg ik altijd bovenstaande te horen.
Eens met bovenstaande: huisarts om advies vragen. Ik ben met de kleine ook rond die tijd naar de huisarts geweest. Achteraf niet nodig, maar hij is mijn eerste en ben onzeker. Mijn ha snapt dat en zegt dat ik altijd mag bellen als ik het niet zeker weet. Met de temp die jij hebt gemeten, had ik meteen al aan de telefoon gehangen. Maar goed, ben dan ook een overbezorgde muts haha
Vandaag eindelijk bij de huisarts geweest volgens hem was alles goed en is hij wat verkouden. Ik moet enkel zijn temperatuur geregeld checken.