Kan haar zo veranderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Toen ik heel erg lang geleden nog een schattige peuter was, had ik krullen, met minder krul bovenop. Mijn moeder deed er niets mee, met vier jaar had ik kapsel bloempot en was er niets meer van de toen mooie krul te bekennen. Jaren een kort koppie gehad, liet ik het later wat langer groeien werd ik wanhopig van de onderkant, wat a la tante sidonia naar buiten sprong. Hoofdzakelijk steil, maar een sidonia kuif:$.
    Menig föhn heb ik versleten en toen ik eenmaal de stijltang ontdekte was ik door het dolle. En die heb ik dan ook al jaren in mijn bezit, bezuinig er ook niet op. She's my best friend;)

Vier en een half jaar geleden kwam mijn liefste meisje ter wereld en zij is gezegend met prachtig haar. Exact dezelfde krullen als ik vroeger.

Inmiddels word ik ouder, ontdek ik grijze haren, maar tot mijn grote verbazing komen de krullen terug! Maar ja, ik ben dat helemaal niet gewend, dus drama met styling.... Vooral ook omdat het nog wel zo'n krul is van 'net niet helemaal'
    Ik kan de stijltang pakken, maar dat werkt niet zo goed meer, je ziet dat de krul erin wil springen, maar omdat het bewerkt is, ziet dat er niet uit....

Lekker douchen en haren wassen en aan de lucht laten drogen? Alles krul....
    Mijn man vind het geweldig, maar ik weet niet wat mij overkomt, het is denk binnen hooguit een paar weken en de laatste week helemaal, enorm veranderd.

Ik heb dus ook geen idee hoe ik het nu in model moet brengen, stylen, welke shampoo enz enz.

Het misstaat niet, zeker niet, maar hoe kan ik dit nu het beste gaan doen?

Mijn kapster is ook verbaasd, vorige week vrijdag nog geweest, zij merkte wel dat het in model brengen ook anders ging, ik had een week ruzie met mijn haar (mede dankzij regen,mist en vocht), dus ging na een week terug en zij was met stomheid geslagen.

Kan haar zo veranderen? En hebben jullie tips? Want als mijn haar dit doet en wil, dan moet ik er nu denk ik maar aan gaan toegeven, dus er gebruik van maken. Maar...hoe?? Want om met compleet ander haar over straat te gaan.... Daar moet ik geloof ik echt even doorheen :p

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat kan. Na jaaaaaren het steilste haar van de wereld gehad te hebben, de kapster knipte het op 1 lengte, de dag erna ging ik dan vaak weer terug omdat het weer piekte en ongelijk was, zó steil was het, opgedroogd zat het anders, dus moest weer bijgeknipt worden, heb ik sinds een paar jaar slag in mijn haar. Geen krul, maar ook niet meer heel steil. Best gek eigenlijk.

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ja, mijn neef had als kind een beetje slag en heeft nu kroeshaar.
    Mijn tante had ook wat slag toen ze jonger was en nu prachtige krullen.
    Mijn zusje had pijpenkrullen als kind, nu is het steil.
    Mijn moeder had ook mooie krullen, maar nu alleen nog slag.

Mijn dochter had ook veel krullen, maar die zakken er nu uit en lijkt het steeds steiler te worden. Ik denk dus zeker dat je haar zo kan veranderen, wel door invloed van zowel buitenaf zoals verf, als van binnen zoals je hormoonhuishouding. In het geval van mijn dochter zal ook de zwaarte van het haar meetellen, het wordt immers steeds langer.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het zo een beetje 'wel krul maar net niet' is, zou je kunnen overwegen om er door de kapper krullen in te laten zetten. Wel rustig aan: ik heb haar met een flinke slag en dat reageert erg enthousiast op het krulmiddel van de kapper en je wilt waarschijnlijk ook niet als poedel over straat.

Verder werk de frizz-ease - dream curls erg goed bij mijn haar. En ik moet het gewoon echt niet borstelen of kammen: 's ochtends even nat sprayen. Ik heb behalve water ook een beetje 'secret agent' van frizz ease in de plantenspuit zitten. Als het echt nodig is maak ik het iets natter en ga er met een hele grove kam doorheen. Maar liever iets vochtig en dan alleen met mijn vingers erdoor.

Ik ben nu ook wat aan het experimenteren met kokosolie. Die olie op droog haar vind ik niks, geloof ik. Zelfs met een klein beetje ziet het haar er vet uit. Maar voor het wassen een soort haarmasker maken met kokosolie lijkt wel goed te werken. Ik was het daarna wel, maar ik heb het idee dat juist precies de goede hoeveelheid toch achterblijft. Mijn haar heeft nu minder de neiging te transformeren tot coupe ontploft.

5. minon

minon Niet meer actief

Ik had als baby pijpekrullen, later stijl haar en sinds de zwangerschap van onze oudste een flinke slag erin. Dus ja je haar kan veranderen. Echt krul krullen geen ervaring mee dus qua tips heb ik weinig voor je. Ik gebruik als stylingproduct de krul creme van de etos. Niet vet maar het haalt wel de pluis uit je haar.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Ja, eens in de (gemiddeld) zeven jaar veranderd het haar van structuur. Ik had altijd slag en het is nu heel stijl en fijn.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tuurlijk kan het veranderen. Ik had vroeger krullen, toen geweldige pijpekrullen en nu gewoon super stijl haar. Permanent houdt zelfs niet zo stijl is het.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ja hoor, tot een jaar of 6 had ik heel steil haar, daarna kreeg ik slag, rond mijn 10e opeens hele fijne krulletjes (bijna kroes) en na de pil waren die krulletjes weg en bleef wat slag over. De laatste maanden krijg ik ineens weer meer krul, leuk.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goh wat bijzonder. Ik moet zeggen dat ik al 32 jaar hetzelfde haar heb :D

Ik heb een kort pittig kapsel omdat als ik lange haren heb, er hoofdpijn van krijg zo dik en zwaar zijn mijn haren. Op zich mooi een volle bos haren maar als ik een staart deed maken of ze deed opsteken dan kreeg ik binnen 1 uur hoofdpijn dus dat is niks.
    Nu gewoon lekker kort en ben daar ook het blijste mee :cool:

10. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ja hoor, jarenlang alleen maar een heel klein beetje slag gehad, toen kwam ik in de puberteit en kreeg ik opeens heeeel veel krullen, echt kleine pijpenkrulletjes.
    Toen ik zwanger was van mn dochter ging ik weer naar alleen maar slag en een jaar na haar geboorte kreeg ik weer wat krul terug maar lang niet zoveel als eerst.

Het hangt allemaal samen met hormoonwisselingen...

11. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Het kan inderdaad. Geen idee hoe, maar het kan. Ik ontdek ook steeds vaker een slag in mijn haar, al was ik die er nu nog gewoon uit en dan blijft het even weg. En de kleur verandert ook - van blond als kind naar donkerblond als tiener, naar nu steeds meer kastanje-achtig. En ik ben niet de enige die het opvalt.

Tips heb ik helaas niet voor je.

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja hoor, ik had tot m'n 23e super stijl haar; nu krullen.
    En niet zo'n klein beetje ook.

Mijn dochter had bij d'r geboorte stijl gitzwart haar. Toen ze 6 maanden was kreeg ze donkerblond/lichtbruin haar met krullen.

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Als kind had ik slag en als tiener aardig wat krul. Sinds de zwangerschap is het stijl. Tot nog toe geen krullen terug.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, dat kan aardig veranderen. Een vriendin van mij had altijd een bos krullen, toen haar kind geboren was, werd het tot haar oren opeens steil en daaronder begon het te krullen, was ze ook niet blij mee, want het leek wel een uitgegroeid permanent.
    Mijn dochter had tot haar derde stijl haar, toen begon het opeens te krullen en sinds de laatste maanden (ze is nu 7) wordt het ook weer steiler.
    Bij mij is mijn haarkleur alleen erg veranderd, van witblond naar donkerblond.

15. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik vind het ook gek dat haar zo kan veranderen, maar het kan inderdaad. Mn dochter had de eerste twee jaar van haar leven prachtige krulletjes, maar inmiddels is het bijna helemaal stijl met alleen nog een klein beetje een golfje. Mn man had precies het tegenovergestelde, tot z'n 15e/16e had hij redelijk stijl haar, maar als volwassene heeft hij heel veel kleine krulletjes. Ik snap ook niet zo goed wat bepaald hoe je haar veranderd, maar het zal wel vast liggen in je genen.

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Doe er een beetje schuimgel in en/of wax. Je kan de krul er zelfs nog iets meer inkneden mbv de fohn!

Beetje oefenen maar misschien juist wel leuk!

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hmm…. ik ben duidelijk niet de enige ;).
    Maar het is zo wennen! Als je een bepaalde manier van stylen bent gewend, moet ik nu zo omschakelen.
    En inderdaad, wat RoIn zegt, het zal even oefenen worden, om een manier te vinden dat het ook nog goed zit voor mijn gevoel.
    Moet zeggen, de kapster had gezegd dat ik de krul ook kan helpen, door bv met de stijtang te werken.
    Nou, dat is even zoeken geloof ik, maar ik snap wel wat ze bedoeld.

18. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Mijn haar verandert ook nog steeds.
    Als baby had ik krulletjes, daarna stijl, daarna slag, daarna weer stijl en nu weer een beetje slag al lijkt het af en toe meer stijl;)

19. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Bij mij is na mijn laatste zwangerschap mijn haar veranderd.
    Ik had altijd een volle bos dik en veel haar, nu is mijn staart al minder dan de helft en het wordt nu heel snel vet.

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik had als baby van die hele schattige baby krullen en was helemaal wit...
    Ben toen langzaam donkerder geworden en kreeg heel lang haar vrij stijl..
    Toen werd het met wat meer slag..
    En laatste tijd had ik een pijpenkrul (en de rest gewoon slag)
    En nu heb ik permanent :p

Deel Deze Pagina