Vond jij Sint en Piet vroeger écht leuk als kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Trirani, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vond jij van de Sint en Piet als kind?

1. Magisch, ook zonder cadeautjes is het Sint en Piet waar het om gaat!

2. Het waren vooral de cadeautjes en gezelligheid voor mij.

3. Ok, maar ik had het ook niet gemist.

4. Ik vond Sint en Piet niet zo leuk als kind.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Hoi!

Ik verbaas me in deze nog steeds zomerse maand over de hoeveelheid felle discussies over een decemberfeest, maar goed: ik ga lekker meedoen :D.

Hoe leuk vond jij de Sint en Zwarte Piet als kind nu eigenlijk?

Ik vond Sint en Piet namelijk niet zo leuk, dat vond ik tamelijk opgedrongen. Ik was niet bang hoor, en ben ook niet bedreigd met de roede of de zak naar Spanje. Maar die magie waar anderen het over hebben? Nee.

Ik heb echt geloofd, maar het was voor mij de anticipatie van cadeautjes en gezelligheid met lekker eten. Sint en Piet liever niet.

Bijkomend is dat ik voor mijn toen nog gelovende broer op gegeven moment bij een Sint op schoot moest gaan zitten om het geloof op te houden. Tantes, ooms en mijn vader riepen erom. Ik zag zijn zwarte baard onder zijn witte baard licht doorschijnen en wist dat ik nu door familie werd gedwongen om bij een vreemde volwassen vent op schoot te zitten. Een nare ervaring waar ik me nog steeds viezig bij voel. Niet dat er echt wat gebeurde overigens, maar niet leuk voor een zesjarig meisje.

Dus, de Sint en Piet: wat vond je als kind nu echt?

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Hmm vond kerst leuker eigenlijk..

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Sint en piet vond ik niet leuk, was bang voor ze. Maar de kado's waren natuurlijk geweldig!
    Ik weet eigenlijk niet of ik er heel erg in geloofde. Ik kan me het moment niet meer herinneren dat ik erachter kwam dat het gewoon verklede mensen waren, dus erg veel indruk maakte het niet...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vond het leuk maar heb vooral hele goede herinneringen aan pakjesavond vol met surprises en prachtige gedichten. Dus pas op een latere leeftijd. Het geloven in sinterklaas ed herinner ik me niet veel van.

5. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nope, vond het helemaal niets. Was blij dat mijn zusje niet meer geloofde, toen zijn we namelijk gestopt met die onzin.

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik vond ze in eerste instantie eng. Toen dat weg was, was het toch echt wel pakjesavond waar ik naar uit keek.
    De intocht op tv vond ik leuk, maar die in het winkelcentrum en op school niet zo.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Piet vond ik eng, niet alleen omdat het me aan een clown deed denken (coulrofobie) maar ook omdat zo'n piet me eens heel hard een pepernoot in m'n oog smeet.
    En sinterklaas vond ik ook maar vreemd toen ik eens met een sinterklaas te maken kreeg die een hanekam onder z'n mijter bleek te hebben (volgens mijn moeder zei ik nog: he mama, heeft sinterklaas veren onder z'n mijter? maar dat kan ik me niet meer herinneren).

8. imba 86

imba 86 Niet meer actief

'Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.' Enige wat je dan hoort als je een stout kind bent :D

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vond het Sinterklaasfeest op zich heel erg leuk, maar ben heel lang bang geweest voor zwarte Piet. Zelf toen ik er al lang niet meer in geloofde (maar ik hou sowieso niet van verklede figuren) Maar eerlijk is eerlijk: ik ben uit de tijd dat Piet nog met de roe zwaaide. Niet dat mijn ouders zeiden dat ik in de zak ging of een roe kreeg in mijn schoen, maar vele ouders deden dat wel, dus dat hoorde ik wel van de andere kinderen. En piet gooide ook altijd hard met die keiharde pepernoten :$

En toch vond ik het altijd echt heel leuk. Later toen ik niet meer geloofde (ben de jongste thuis) deden we lootjes trekken en surprises maken. Met een verplicht gedicht. Heb er heel leuke herrinneringen aan.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij ons thuis was het echt iets magisch; compleet in de ban van.. Geweldig als ik er aan terugdenk!

11. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik wist dat het allemaal nep was maar ik vond het TE spannend en TE gaaf als ze weer in het land kwamen! Ik volgde ieder jaar de intocht op tv en natuurlijk was ik bij de intocht in 't dorp en op school.
    Ik heb nooit op schoot gezeten en nooit die behoefte gehad.
    Het werd thuis ook nooit echt gevierd, zeker niet met een sint of pieten maar ook dat heb ik nooit gemist.
    Ik vond het al super als ik 1 of 2 keer mijn schoen mocht zetten. (ook al wist ik dat mama er wat in deed)

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.675
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Bij ons werd het vooral door mijn (Nederlandse) grootouders opgedrongen. Mijn ouders hadden er niet zoveel mee maar op school deden we wel mee met surprises ed.

Kerst vond en vind ik nog steeds veel gezelliger.

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het echt ontzettend leuk, alles; de anticipatie, intocht, schoen zetten, snoepgoed, Sint en Piet, pakjesavond... Echt super!

Kerstmis was bij ons gewoon een kerstboom, geen cadeautjes ofzo. Daar heb ik nog steeds vrij weinig mee, vind Sinterklaas veel leuker.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik mis de optie het magische + de cadeaus, vond het beide even leuk.
    Ik vond het geweldig. Elke dag in mijn schoen kijken of er iets lekker in zat. Suiker, wijn en een wortel klaarzetten voor de sint, zwarte pieten en paard + een mooie tekening
    Elke dag in boekjes kijken en 90% aankruisen :p
    Elke dag naar dag sinterklaas met bart peeters kijken
    En dan de dag, 6 december was het bij ons. Stond ik s'ochtends op maakte mijn ouders wakker en ging heel sneaky naar beneden want misschien was de sint nog niet klaar :p en dan stond het hele tapijt vol met speelgoed :D

De sint was voor de kinderen en de kerst voor volwassenen dus mer kerst kreeg ik elk jaar sokken, ondergoed, kleding

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Weken van tevoren keken we er naar uit. Slapen konden we de nacht van 5 op 6 december nauwelijks.
    Het bier, de wortel, Dag Sinterklaas op tv, ... magische periode :).

De Sint was bij ons ook echt voor kinderen. Anders misschien dan in Nederland is er bij ons in BE geen "pakjesavond".
    Die pakjes voor de volwassenen die liggen onder de Kerstboom (en ook nog wat kleinigheden voor de kinderen).

Bij ons in de familie kwam de Sint overigens maar op 1 plaats: Thuis bij mijn ouders.
    Bij sommige van mijn vriendinnen kwam ie ook bij alle meters, peters, grootouders, tantes, ...

Overigens was 't bij ons niet alleen pakjes, maar ook chocolade, mandarijnen en speculaas :).
    Tot op de dag van vandaag - ik word 30 - krijg ik met Sinterklaas overigens nog elk jaar een doos mandarijnen van mijn moeder. Of sommige jaren 1 chocolade ventje erbij.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik krijg dat ook nog van mijn ouders en van mijn oma :D
    Pakjes kreeg ik niet in mijn schoen, wel ook mandarijnen, chocolade, speculaas en marsepein :)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloof nog steeds!

Zien is geloven in mijn geval!

18. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi hoi

Ik vind het nog steeds magisch haha als sinsterklaas zogenaamd dan weer in nederland komt luister ik al sinterklaasliedjes en ga ik na de intocht haha sjouw me kids mee:D ik hou van het hele feest zwartepieten sinterklaas en de cadeautjes en gezelligheid!!! En k ben 22 haha en nog gekker op het feest dan me kids haha

19. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hoewel mijn ouders van jongsaf aan verteld hebben dat het niet echt is, vond ik het een geweldig feest.

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik vond het echt magisch. Zowel Sinterklaas en zwarte piet als de cadeautjes. Elke keer als ik m'n schoen mocht zetten probeerde ik zolang mogelijk wakker te blijven, want misschien zou ik ze dan wel horen langskomen.
    En nu kan ik ook zo van m'n zoontjes genieten. De jongste was vorig jaar nog wat te klein, maar de oudste ging er ook helemaal in op. Ik stond bij de intocht met de tranen in m'n ogen. Het is misschien raar om te zeggen, maar het was gewoon emotioneel voor me om die verwonderde ogen van m'n mannetje te zien. Helemaal super! Zou het echt niet willen missen.

Deel Deze Pagina