Hoi meiden , Even een vraagje .. Zijn er meer meiden die op een blaasinstrument spelen ? Ik speel trompet en vraag me nu af tot hoelang ik hiermee door mag gaan en of je wel kracht mag zetten tijdens het spelen . Iemand ervaring ? Liefs Tijm
Lijkt mij geen probleem. Misschien wel vervelend als je wat later in de zwangerschap zit en alles wat in de verdrukking komt qua longinhoud. Misschien denken andere dames hier anders over?
Heb de vorige zwangerschap en ook nu gespeeld totdat het oncomfortabel ging voelen. Door de buikademhaling kreeg ik last van harde buiken, toen ben ik gestopt.
ik speel zelf klarinet, en dat lukt nog prima, merk alleen dat ik wat minder adem heb en dat ik wat last van mijn rug krijg als ik lang op die niet zo fijne stoeltjes in een niet zo fijne houding zit meisje bij de harmonie speelt ook trompet en vertelde dat bij haar zwangerschap ze door heeft gespeeld tot ongeveer 1 of 2 weken van te voren... ging prima...
Dat is net hoe het loopt. Mijn longen zaten al erg snel in de verdrukking door mijn baarmoeder aangezien die lang en smal is. Dus ik heb al niet meer genoeg lucht. Speel panfluit.
Bedankt voor jullie reacties ! K kan dus lekker doorspelen tot het niet meer gaat . Hoop dat k met de carnaval wel nog kan blazen met m'n dan dikke buik
Ook ik speel een blaasinstrument, en ga er lekker mee door tot het echt niet meer kan.. merk wel dat ik wat vaker naar de wc moet door de druk op mijn buik..maar goed, dat heb ik er wel voor over hihi
Ik speel ook trompet, bij de eerste zwangerschap heb ik tot week 38 met het orkest meegespeeld. De hoge noten gingen ivm de ademhaling op een gegeven moment niet echt meer vlekkeloos. Verder niet veel last van gehad. Bijkomend voordeel, dochterlief schrikt nergens meer van als het om muziek gaat haha.