Blaasinstrument spelen en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tijm86, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Hoi meiden ,

Even een vraagje .. Zijn er meer meiden die op een blaasinstrument spelen ? Ik speel trompet en vraag me nu af tot hoelang ik hiermee door mag gaan en of je wel kracht mag zetten tijdens het spelen . Iemand ervaring ?
    Liefs Tijm

2. nono

nono Niet meer actief

Lijkt mij geen probleem. :) Misschien wel vervelend als je wat later in de zwangerschap zit en alles wat in de verdrukking komt qua longinhoud. Misschien denken andere dames hier anders over?

3. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Heb de vorige zwangerschap en ook nu gespeeld totdat het oncomfortabel ging voelen. Door de buikademhaling kreeg ik last van harde buiken, toen ben ik gestopt.

4. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik speel zelf klarinet, en dat lukt nog prima, merk alleen dat ik wat minder adem heb en dat ik wat last van mijn rug krijg als ik lang op die niet zo fijne stoeltjes in een niet zo fijne houding zit ;)
    meisje bij de harmonie speelt ook trompet en vertelde dat bij haar zwangerschap ze door heeft gespeeld tot ongeveer 1 of 2 weken van te voren... ging prima...

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dat is net hoe het loopt. Mijn longen zaten al erg snel in de verdrukking door mijn baarmoeder aangezien die lang en smal is. Dus ik heb al niet meer genoeg lucht. Speel panfluit.

6. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties ! K kan dus lekker doorspelen tot het niet meer gaat . Hoop dat k met de carnaval wel nog kan blazen met m'n dan dikke buik ;)

7. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ook ik speel een blaasinstrument, en ga er lekker mee door tot het echt niet meer kan.. merk wel dat ik wat vaker naar de wc moet door de druk op mijn buik..maar goed, dat heb ik er wel voor over ;) hihi

8. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Ik speel ook trompet, bij de eerste zwangerschap heb ik tot week 38 met het orkest meegespeeld. De hoge noten gingen ivm de ademhaling op een gegeven moment niet echt meer vlekkeloos. Verder niet veel last van gehad. Bijkomend voordeel, dochterlief schrikt nergens meer van als het om muziek gaat haha.

9. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Bedankt meiden voor alle reacties !

Deel Deze Pagina