nu nog 10 weken en nog nix af!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marr, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    Op dit moment zitten wij midden in een verbouwing/verhuizing, vorige maand hebben we de sleutel gekregen van ons nieuwbouwhuis, geheel casco opgeleverd, dus alles moet er in gemaakt worden, van badkamer tot toilet, keuken...etc.
    de verbouwing gaat voorspoedig, maar af en toe krijg ik de kriebels, half feb gaan we erin, ik ben half maart uitgerkend!
    het kamertje voor de baby wordt begin feb geleverd, dus tot nu toe heb ik echt nog helemaal nix af!

de kraamzorg is nog niet geweest, zij komen toch ook het kamertje inspecteren? vanaf wanneer doen ze dat?

zijn er meerdere zwangere die dit hebben meegemaakt of meemaken, of ben ik de enige? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

liefs

2. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Yep hier nog 1.
    Wij krijgen 16 januari de sleutel van ons nieuwe huis, dan moet er nog het 1 en ander gebeuren. Dus ik verwacht ook dat we het net op het nippertje redden.
    Erg vervelend nu mn nesteldrang op komt zetten :p

3. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    ohhh, gelukkig ben ik niet de enige hahaha...
    ja joh soms dan komen er van die gedachten op, dan krijg ik het helemaal benauwd, zullen we het wel redden allemaal, en die verhuizing zelf natuurlijk, dat is ook altijd zo'n leuke klus NOT!

ga vanaf volgende week maar rustig aan wat doosjes inpakken....

succes he! en nu maar niet te hopen dat we te vroeg bevallen!

4. Bij mijn eerste is er een vrouw langs geweest van de kraamzorg, ter intake, maar die is niet verder gekomen dan onze woonkamer, en heeft dus niks van het kamertje gezien.

Er is een richtlijn voor je zelf om bv bij 7 maanden zwangerschap je kamertje zo goed als af te hebben, meer voor je zelf, voor je eigen gemak, zodat mocht het vroeger komen, je klaar bent, en je man of andere mensen het niet af hoeven te maken als je bv in ziekenhuis ligt.

Is meer voor je eigen gerustheid.

Zolang er tegen die tijd dat je moet bevallen, het bedje in elkaar staat, desnoods op jullie eigen kamer, is het toch goed. Kleine kan immers in een bedje liggen.

Hun snappen ook wel dat het niet altijs helemaal perfect op tijd klaar kan zijn, je kan immers zelf niet kiezen wanneer je zwanger bent.

5. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ach het voordeel van nu nog verhuizen is dat alles lekker uit handen genomen wordt ;)
    Mn ouders, schoonmoeder en vriend willen niet eens hebben dat ik mee help....nou prima...ik ga wel broodjes smeren en commanderen :)

6. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Hihi, ik zit niet eens in een verbouwing en hier moet ook nog het e.e.a. gebeuren hoor!
    Ach, het wiegje staat, kleertjes zijn gewassen en gestreken, kraampakket staat klaar. Maar commode moet nog gemaakt worden ( doet mijn vriend zelf :) en de kast moet nog geschilderd worden...)
    Ik zie het voor de rest wel.

Gekke is dat ik met de eerste zo'n nesteldrang had en nu eigenlijk helemaal niet!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook 1 hier ben ik met 28 weken verhuist en sinds gister is de babykamer af! vandaag alleen de hemel op hangen dan dan is het klaar.
    nu is het ook zo dat ik morgen eerst naar de vk moet en daarna gelijk door naar de gyn voor een gesprek inleiding dus ik wilde het nu echt gelijk af hebben

8. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    hoi! Geen stress! Zorg dat je een commode/kast hebt voor kleertjes, de wandelwagenbak op de slaapkamer en je borsten bij de hand: de kleine heeft alles wat hij nodig heeft! Ik ben 34 weken en ook nog niets af. Maar met voorgaande in mijn achterhoofd (echt, de oudste heeft de eerste 2 maanden haar kamertje alleen maar gezien om verschoond te worden) heb ik geen stress.

En de kraamzorg? Die komt lang niet altijd bij je thuis hoor! Hier doen ze gewoon een telefonische intake bij 36 weken. Komt allemaal goed!

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik sluit me aan bij pollywol!
    Maak je niet druk, het is leuk om het kamertje af tehebben en ivm verfdampen is het ook goed om het kamertje op tijd af te hebben als je wilt dat je kindje in het kamertje gaat slapen.

Maar meestal slapen babytjes de eerste weken in hun wiegje of kinderwagenbak naast het bed. Een commode om te verschonen is makkelijk voor je rug, hoef je niet te bukken, maar desnoods kan het ook op het bed ;)

Hier is er nooit iemand het kamertje komen inspecteren hoor :rolleyes:

Succes, en maak je er niet druk om meer dan een bedje, schone kleertjes, voeding en liefde heeft je kindje niet nodig ;)

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hier komt de kraamzorg de kamer niet controleren hoor. Ze gaan mij wat vragen stellen bij een bakkie koffie in de woonkamer meer niet!

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier is de kraamzorg geweest toen we net een dag in het nieuwe huis zaten. babykamer?! ehhhhh.... je bedoelt die bouwput boven?!

twee weken voor de bevalling was alles voor de baby zo goed als af. de rest van het huis zijn we nog steeds mee bezig haha. het is gewoon bewoonbaar hoor, maar er moet nog altijd van alles gedaan worden.

komend weekend wordt er in de woonkamer een schouw uitgebroken. 3 weken voor de vermoedelijke bevalling ;) weer last minute dus haha maar ja, je wilt wat, er moet toch een extra box bij, en nadien doe je het toch niet, dat hebben we afgelopen jaar gezien ;)

niet teveel stressen, het komt echt allemaal goed!

12. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    thanx voor jullie gerustellende reacties, ik laat het allemaal maar op me af komen, en idd de baby gaat eerst nog in het wiegje, dan maar bij ons op de kamer...

nu maar hopen dat alles qua verbouwing goed verloopt, iets dat tot nu toe niet zo is...grrrr...

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je baby kan prima even op zijn of haar kamertje wachten. lekker bij papa en mama op de kamer in een wiegje gaat best en is harstikke leuk.
    wij hebben niet eens een eigen kamer voor de derde. ( wie heeft er ooit bepaald dat een eigen kamer een must 1 voor elk kind.) we zijn zo goed als klaar met verbouwen en dan gaan we alles op orde maken. de wieg en de comode komen bij ons en het ledikantje en de kledingkast bij mijn dochter waar beebje uiteindelijk ook gaat slapen totdat we over een paar jaar de situatie weer eens in ogenschouw gaan nemen aan de hand van het geslacht. komt er een stapelbed of 2 bedden en komen die bij zoon of dochterlief enz enz. voorlopig is dochterlief helemaal in haar nopjes met haar kamergenoot in spe. ( die toch echtttttt eerst lekker een paar maandjes bij papa en mama komt in zijn wiegje ;) )

14. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Niet om je extra stress te bezorgen, maar je kunt nog zo goed gepland hebben, Babys zijn eigenwijs ;)
    Ik was bij fay 22 augustus uitgerekend en voor die tijd hebben wij de woonkamer nog uitgebouwd. De vloer zou begin augustus worden gelegd, dus alles ruim op tijd klaar (dachten we) Want mevrouw had dus bedacht om gewoon een bijna maand te vroeg te komen en is dus 29 juli geboren. Uiteindelijk de visite dus op de betonnen vloer ontvangen :)

15. marr

marr Actief lid

19 mrt 2008
    184
    0
    0
    ja de kans zit er natuurlijk altijd in dat t eerder komt, dat weet ik wel.
    maar een zwangerschap valt gewoon niet te plannen, en heel deze verhuizing komt gewoon niet goed uit...maar volgende maand moeten we dit huis uit, dus moet het nieuwe huis klaar zijn, en mocht het eerder komen, tja dat moeten we dan maar zien...

16. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wij gaan ook 7 februari nog even verhuizen.
    Het huis hebben we van kennissen gekocht en we zouden in de eerste instantie pas september erin gaan.
    1 november zijn we dus toen nog even naar het huis van mijn broer verhuist want dat staat te koop.
    Nu gaan de kennissen in zijn huis en wij naar ons eigen huis.
    1 voordeel het huis is echt perfect dus grote verbouwingen hebben we niet. Meubels nemen we over dus dat scheelt ook.
    Maar Jorrit zijn kamer moet natuurlijk wel gedaan worden en dan ook de babykamer nog en nog wat andere dingen die wel nog even belangrijk zijn.
    Ik zelf kan bijna helemaal niks wegens b.i maar ik heb wel ruim op tijd gezorgd dat alle kleertjes, dekentjes enz al gewassen en gestreken zijn en deze veilig naar mijn oma gebracht waar ze schoon en fris in de kast hangen.
    Ook de kaartjes zijn besteld enz.
    Alles wat al gedaan kan worden hebben we gedaan of zijn we mee bezig zodat we daar geen omkijken meer naar hebben en zodat alle babyspullen na het behangen van de kamer en het in elkaar zetten van de spullen, weer op hun plekkie kunnen.
    1 voordeel hebben we hier ook nog, de meeste spullen die meegaan stonden nog ingepakt omdat we op de spullen van mijn broer leven ( hij is toch nooit meer in zijn eigen huis ;) ).

Maar geen stress hoor als je die paar basis dingen ( voeding, wiegje, badje enz ) binnen hand bereik heb komt het echt wel goed ;)

Groetjes MB2005.

Deel Deze Pagina