kan het; 6 dagen voor nod testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wies31, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies31

    wies31 Fanatiek lid

    16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik heb de testen van matcare besteld die je volgens hun 6 dagen voor je nod kunt gebruiken. Zijn ze dan echt al betrouwbaar? En zijn er bij die er ervaring mee hebben?

    groetjes wies
     
  2. mama2801

    mama2801 Niet meer actief

    het kan wel maar de kans dat het fout gaat is ook nog aanwezig en dan komt de klap heel hard aan
    ik snap je nieuwsgierigheid ik zou ook niet kunnen wachten tot me nod hoor
     
  3. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tuurlijk kan het, maar of je er wijzer van wordt is een 2e.

    tegenwoordig kun je steeds sneller op hcg testen, en bij 33% van de vrouwen is er wel een bevrucht eitje maar waarbij het tijdens de innesteling o.i.d. alsnog misgaat en zij "gewoon"" ongesteld wordt...

    dus feitelijk kan je testen, en feitelijk kan de test positief zijn, maar dat zegt in dat vroege stadium nog niets of je dan idd zwanger bent, want dat weet je pas 4 wkn na conceptie (oftewel als je 6 wkn bent) dan ben je volgens de gyn pas echt "zwanger" daarvoor kan er nog van alles gebeuren waardoor het eitje afgestoten wordt...

    succes (met niet te testen voor nod) ;)
     
  4. Cassanie

    Cassanie Niet meer actief

    ik zou gewoon nog even een paar dagen wachten
     
  5. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ben het eens met smoekie.

    Ik zou nog een paar dagen wachten met testen, op of na je nod.
     
  6. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja ik had idd bijna diezelfde test ook bestelt,maar omdat er nog van alles kon gebeuren heb ik het maar gelaten en gewacht,wachten is moeilijk,en twijfelen doe je dan sowieso wel vind ik,dus succes met wachten!
    groetjes
     
  7. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb gisteren op sensitest.nl gelezen dat testen met díe testen mogelijk is vanaf 4 dagen voor de NOD. Dus als er bijstaat 6 dagen voor NOD, is dat vast mogelijk. Alleen is de vraag idd of er dan al genoeg van het nodige hormoon in je lichaam zit. Ook stond er op sensitest.nl dat het bevruchtte eitje dan nog zó kwetsbaar is, dat het nog gemakkelijk fout kan gaan. Beter is dus te wachten tot je NOD en dán te testen. Ik zou iig niet al 6 dagen van tevoren testen.
     
  8. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik zou zelf niet zo vroeg testen, ook niet als dat volgens de gebruiksaanwijzing bij dat merk wel kan.
    Er kan nog zoveel mis gaan bij innesteling e.d., ik moet er niet aan denken nog een keer door de emoties te moeten van een miskraam. Dan maar liever het niet weten en 'gewoon' ongesteld worden.
     
  9. Vlindertje S

    Vlindertje S Actief lid

    31 aug 2007
    147
    0
    0
    wat toevallig ik zit ook in ronde 3
    en dezelfde cyclus kan ook over 10 dagen testen ;)
     
  10. miranda11121974

    10 aug 2007
    41
    0
    0
    Hoogerheide
    Hoi Wies,

    Ik heb het zelfde hoor.
    Ook matcare test gekocht. En die zou idd gebruikt kunnen worden 6 dagen voor NOD.

    Ik sta te popelen om te testen. Dat zou dan volgens hun vanaf morgen (woensdag) kunnen, maar wacht denk ik toch maar tot zaterdag.

    Groetjes Miranda. En succes.
     
  11. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik heb ze ook gebruikt (3 dagen voor NOD), maar het streepje op die test was vager dan die op de gewone matcare test. En getest met dezelfde urine. Vond ik erg vreemd!

    Zou het zelf in de toekomst niet meer doen, zo ver voor je NOD testen, het waren drie héle lange dagen tot mijn NOD! Was echt bang toch ongesteld te worden.
     
  12. wies31

    wies31 Fanatiek lid

    16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    bedankt meiden voorjullie reacties. En inderdaad, ik twijfel heel erg, maar kan mijn geduld niet bewaren. Misschien dat ik dan maar wacht tot 3 dagen voo rnod. dan zijn die dagen daarna niet zo lang als er al een streepje zou komen. Ik weet alleen mijn nod niet zo goed, want ik heb deze keer niet getempt. Als ik naar mijn afscheiding kijk, zou ik op dag 12 al een ei hebben gehad, en nu al op 12 dpo zitten, maar normaal gesproken zit ik rond dag 15, dus 12 is wel erg vroeg. Heb wel de vorige cyclus een HSG geha, dus dat kan misschien ook schelen. De testen komen morgen binnen, dus ik denk dat ik dan donderdag test met ochtndurine. Als mijn ei dan toch dag 12 is geweest, zit ik op 14 dpo, dat zou mooi zijn. Sorry voor het lange verhaal en nogmaals bedankt voor de reacties.
     

Deel Deze Pagina